کد خبر: ۱۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
نمایشگاه خودروی ژنو یک نهاد تاریخی و یکی از مهم‌ترین رویدادهای خودروی سال است. یکی از برجسته‌ترین ویترین‌ها برای نمایش خودروهای اروپا و جهان که در آن از جدیدترین خودروهای بزرگ‌ترین برندها رونمایی می‌شود. ورژن ۲۰۱۹ این نمایشگاه در حال شکل‌گیری به‌عنوان مرکزی برای فعالیت برندهایی نظیر آئودی، بی‌ام‌دبلیو، پل‌استار و رنو است. در این‌جا فهرستی از مدل‌های مهم این نمایشگاه می‌بینیم که با شروع آن در هفتم مارس چیزهای بیشتری درباره آن‌ها خواهیم فهمید.
شاسی بلند برقی آئودی
گستره طیف خودروهای برقی آئودی ای-ترون با ارائه یک خودروی مفهومی که چیزی بین کیو۲ و کیو۳ است، ادامه دارد. این خودرو که براساس پلتفرم MEB EV گروه فولکس‌واگن ساخته شده و هنوز نامی ندارد، قرار است وقتی در سال ۲۰۲۱ به بازار می‌آید، به لطف استراتژی قیمت‌گذاری رقابتی، تبدیل به بزرگ‌ترین فروش آئودی شود. طراحی این خودرو الهام‌گرفته از ای-ترون جی‌تی خواهد بود و یکی از ۱۲ خودروی برقی است که تا پیش از سال ۲۰۲۵ توسط آئودی رونمایی خواهد شد.
بی‌ام‌دبلیو سری ۷ فیس‌لیفت
تصاویری که پیش از اولین نشست عمومی ژنو درز پیدا کرده نشان می‌دهد که بی‌ام‌دبلیو سری ۷ فیس‌لیفت‌شده با گل سرسبد شاسی‌بلند جدید این برند، یعنی ایکس۷ منطبق خواهد بود. این سری ۷ آپدیت‌شده، مدل بیرونی مشخص‌تر، سپر جلوی جدید و چراغ‌های عقب باریک‌تری خواهد داشت. مهم‌تر از این‌ها تغییرات در محدوده موتورهای هیبریدی و معمولی این مدل است با خروجی‌های اقتصادی و عملکردی که در هر سطح از یک خودروی چهارسیلندر دیزلی انتظار می‌رود.
خودروی مفهومی صدسالگی سیتروئن 
نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ محل رونمایی یکی از دو خودروی مفهومی سیتروئن است که این شرکت برای جشن صدسالگی خود تدارک دیده. این شرکت خودروساز فرانسوی چیزی درباره این خودرو فاش نکرده اما گفته چشم‌انداز آینده جنبش شهری اشاره دارد. تصویری که سال گذشته از تیزر این خودرو نمایش داده شد، یک بند رنگی کشیدنی را به جای دستگیره‌های در معمولی نشان می‌دهد که حاکی از این است که این خودرو، سبک مدل شهری ای-مهاری ۲۰۱۶ را دنبال خواهد کرد.
مرسدس سی‌ال‌ای شوتینگ بریک
مرسدس بنز همین حالا هم نسخه چهار در جدید سی‌الی‌ای خود را نشان داده است. پلتفرم، فناوری و موتورهای جدید که سال گذشته در کلاس ای هاچ‌بک برای اولین بار عرضه شد و قدرتی برابر ۴۰۰ اسب بخار دارد.
میتسوبیشی انگلبرگ تورر مفهومی
خودروساز ژاپنی از شاسی‌بلند مفهومی جدیدی رونمایی خواهد کرد که عملکرد الکتریکی پیشرفته‌ای ارائه می‌دهد. انگلبرگ تورر مفهومی در یک تصویر نشان داده شده و به نام یک پیست اسکی در سوییس نامگذاری شده است که هم به کشوری اشاره دارد که در آن رونمایی خواهد شد و هم تمرکز میتسوبیشی بر خودروهای با قابلیت آفرود واقعی.
پل‌استار۲
پل استار۲، دومین مدل برقی برند تازه‌مستقل‌شده ولوو، قرار است با قدرتی نزدیک به ۴۰۰ اسب بخار کار کند. جاناتان گودمن، مدیر اجرایی پل‌استار با اشاره به طراحی کوپه چهاردر گفت با رایج شدن روز به روز خودروهای برقی، لازم نیست طراحی آن‌ها زیادی غیرعادی یا آینده‌گرایانه باشد.
رنو کلیو
لارنس ون دن اکر، رئیس بخش طراحی رنو، چنان از موفقیت نسل پنجم کلیو مطمئن است که آن را بهترین کلیویی می‌داند که تا به حال ساخته شده است. در تلاش برای وسوسه خریداران و دور کردن آن‌ها از رقیبان سوپرمینی فورد و فولکس‌واگن و همچنین شاسی‌بلند‌های جمع‌وجور مثل سیت آرونا، کلیوی جدید از صفحه نمایش برنامه‌های تفریحی مدل تسلا، ظاهر جاافتاده‌تر و کارکردهای کمک‌راننده بهره جسته است. نسخه برقی این مدل تایید نشده اما نسخه هیبریدی در سال ۲۰۲۰ آماده رفتن به جاده‌ها خواهد بود.
سانگ‌یانگ کوراندو
خودروساز کره‌ای از یک کوراندوی شاسی‌بلند جدید پرده‌برداری خواهد کرد که الهام‌گرفته از مدل اس‌آی‌وی است که در نمایشگاه ژنو سال گذشته نمایش داده شد. این شرکت در حال بررسی فناوری دیزل-الکتریکی است که به جای سیستم‌های معمول بنزینی در گونه‌های هیبریدی از آن استفاده کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: