کد خبر: ۱۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
تصور کنید چقدر جالب‌تر می‌شد اگر جاده‌ها با پورشه ۹۱۱ یا آئودی آر۸ یا تسلا نظارت می‌شد. باور کنید یا نه، پلیس در هر گوشه‌ای از دنیا از تمام این ماشین‌ها یا ماشین‌های چشمگیر دیگر استفاده کرده. در ادامه، رده‌بندی جالب‌ترین ماشین پلیس‌های دنیا را آورده‌ایم.
شورلت کاپریس پی‌پی‌وی (ایالات متحده)
این ماشین پلیس سایز بزرگ در سال‌های آخر خود با لهجه استرالیایی صحبت کرده. جنرال موتورز فرصت را مناسب دید تا خلأ فورد کرون ویکتوریا را پر کند اما هیچ‌کدام از بخش‌های آمریکایی، خودروی مناسبی تولید نکردند. درنتیجه از هولدن، خودروساز استرالیاییِ خود خواست تا یک ورژن شورلت کاپریس موتور جلو-محور عقب برای پلیس آمریکا بسازد.
تولید این مدل با بسته شدن کارخانه هولدن در اکتبر ۲۰۱۷ متوقف شد. ناراحت‌کننده است اما به نظر می‌رسد روزهای سدان بزرگ پلیس در آمریکا به پایان رسیده و حالا این مدل‌ها به طور فزاینده‌ای با خودروهای شاسی‌بلند جایگزین شده‌اند.
اسمارت فورتو (ایالات متحده)
دپارتمان پلیس نیویورک سیتی در سال ۲۰۱۶ اسمارت فورتو را به ناوگان خود اضافه کرد. یک خودروی کوچک شهری که یکی از کندترین مدل‌های بازار است، اما برای تعقیب و گریز در سرعت بالا استفاده نمی‌شود و یک خودروی ترافیکی است. اين خودرو با یک موتور ۳سیلندر ۹ لیتری کار می‌کند و خروجی آن ۸۸ اسب بخار است. نماینده دپارتمان پلیس نیویورک به نیویورک‌تایمز گفت: «مردم دوست دارند با این ماشین عکس بگیرند، بغلش کنند و آن را ببوسند. شگفت‌انگیز است.»
فولکس‌واگن پاسات (چین)
فولکس‌واگن پاسات یکی از معروف‌ترین ماشین پلیس‌های چین است. برای مدتی شرکت چینی به طور همزمان سه نسل از پاسات را در بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا فروخت. اگر به سقف آن نگاه کنید متوجه می‌شوید که اولین نسل از اشکودا ساپرب با طراحی فولکس واگن است که در چین اصلاح و ساخته شده است.
رنو ۴سی‌وی (فرانسه)
یکی از ۷۵ خودروی ۴سی‌وی که توسط رنو برای پلیس فرانسه ساخته شد. فاکتور جالب در آن آیتم‌های خاصی است که برای راحتی پلیس ساخته شده‌اند: پنجره‌های بریده، برای استفاده از اسلحه برای مهار مجرمان فراری. حراجی بُنهمز این ماشین متعلق به ۱۹۵۵ را در سال ۲۰۱۷ به مبلغ ۳۹۱۰۰ یورو فروخت.
پورشه ۹۱۱ (اتریش)
پلیس اتریش مدت‌هاست که طرفدار پورشه ۹۱۱ است. وزارت داخلی فدرال اتریش در سال ۲۰۱۷ مالکیت این ۹۱۱ کاررا را برای چند ماه در اختیار گرفت که برای آزادراه‌ها استفاده می‌شد.
مرسدس بنز جی‌ال‌ای۶۳ ای‌ام‌جی کوپه (استرالیا)
از آن‌جایی که کارخانه هولدن در استرالیا آخرین خودروی خود را در سال ۲۰۱۷ ساخت، پلیس ویکتوریا خودروی عضلانی ساخت استرالیا نداشت تا انتخاب کند، درنتیجه مرسدس با این جی‌ال‌ای۶۳ قدم پیش گذاشت. این خودرو موتور توربوی دوقلوی ۵.۵ لیتری ۸ سیلندر دارد که با قدرت ۵۷۷ اسب بخار کار می‌کند و ۶۲ مایل بر ساعت را در تنها ۴.۲ ثانیه طی می‌کند.
نیسان لیف (سوئیس)
همیشه سرعت مهم نیست؛ گاهی پلیس فقط می‌خواهد با حضورش مجرمان را بترساند. پلیسِ ژنو این لیف برقی را برای بهبود کیفیت هوای محلی استفاده می‌کند و در این مورد به نیروهای پلیس بریتانیا، پرتغال، آمریکای شمالی، آلمان و دیگر کشورها پیوسته است.  
بی‌ام‌دبلیو آی۸ (جمهوری چک)
وقتی بی‌ام‌دبلیو، آی۸ جدید را به پلیس جمهوری چک قرض داد، آن‌ها شش ماه یا ۲۰ هزار کیلومتر فرصت داشتند تا با آن کار کنند و آن را بسنجند. اما متاسفانه تنها یک ماه مانده به اتمام این زمان، این سوپرخودروی هیبریدی زمانی که راننده پشت فرمان دچار حادثه پزشکی شد، تصادف کرد.این خودرو که در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد، صفر تا ۶۲ مایل بر ساعت را تنها در ۴.۴ ثانیه می‌پیماید.
لندرور دیسکاوری (ایتالیا)
ناوگان کارابینیری (چیزی شبیه به ژاندارمری خودمان!) ایتالیا انواع مختلفی از خودروهای شاسی بلند دارد. افسران پلیس از مدل‌های دیفندر و دیسکاوری لندرور در کوه‌های آلپ، خصوصا در فصل زمستان استفاده می‌کنند، اما می‌توان آن‌ها را در مناطق شهری هم دید.
بی‌ام‌دبلیو آی۳ (ایالات متحده)
جمع‌وجور، چالاک و بسیار اقتصادی. بی‌ام‌دبلیو آی۳ توسط نیروهای پلیس متعددی در سراسر جهان در محیط شهری به کار گرفته شده است. هرچند در سال ۲۰۱۸ گزارش شد که کاربرد آن آنقدرها که باید بالا نیست. لس‌آنجلس یک شهر وسیع است و به نظر می‌رسد محدوده ۸۰ تا ۱۰۰ مایلی که با یک بار شارژ آن می‌توان پیمود، برای افسران یک چالش است.
نیسان ۳۷۰زد (ژاپن)
خودروهای مدل خارجی زیادی در ژاپن به عنوان ماشین پلیس استفاده نمی‌شوند و تولیدکننده‌های داخلی این را افتخار بزرگی می‌دانند که با سازمان‌های اجرای قانون همکاری کنند. نیسان به این منظور سه دستگاه ۳۷۰زد برای پلیس توکیو ساخت که هر کدام با موتور ۳۵۰ اسب بخار کار می‌کنند.
براباس جی واگن (دبی)
دوبی سال‌ها از خودروهای پلیس عجیب استفاده کرده است. مسلما یک مرسدس جی واگن معمولی برایشان کافی نبوده و به همین دلیل است که تیونر براباس را جایگزین کرده‌اند. خودرویی با ۶۹۰ اسب بخار برای رد شدن از تپه‌های شنی با سرعت بالا.
هامر اچ۲ (ایالات متحده)
کلانتر تگزاس نمی‌خواست یک هامر اچ۲ معمولی را براند، بلکه یک چیز بهتر می‌خواست. برای همین به شرکت آلمانی تیونینگ جیجر سفارش داد تا موتور ۸سیلندر ۷لیتری را برای تولید ۷۰۰ اسب بخار ارتقا دهد و چرخ‌های ۷۰ سانتیمتری در آن کار بگذارد.
اسپایکر (هلند)
هلند صنعت خودروسازی چندانی ندارد اما اسپایکر را دارد. در سال ۲۰۰۵ این شرکت یکی از اسپایدرهای ۸ سیلندر خود را به پلیس فلیوولاند داد که با موتور ۴.۲ لیتری ۸سیلندر آئودی کار می‌کند.
کیا استینگر (استرالیا)
با بسته شدن صنعت خودروی داخلی، پلیس استرالیا به دنبال جایگزینی برای فوردها و هولدن‌های بزرگ خود است. پلیس کوئینزلند بعد از یک فرایند ارزیابی سه مرحله‌ای، ۵۰ استینگر جی‌تی را در اواخر سال ۲۰۱۸ به خدمت گرفت. جدای از تجهیزات ویژه نظیر چراغ‌ها و رادیوها، تنها تغییر در خودروی اصلی، یک سیم‌کشی جدید برای موتور بود که بتواند تجهیزات الکترونیکی پلیس را کنترل کند. نیروی این خودرو از موتور ۶سیلندر توربوي دوقلوی ۳.۳ لیتری می‌آید که با قدرت ۳۶۵ اسب بخار کار می‌کند. 
نیسان جی‌تی‌آر (ابوظبی)
نیروهای پلیس زیادی در سراسر دنیا از نیسان جی‌تی‌آر استفاده می‌کنند و این، یکی از خودروهای گشت‌زنی پلیس در بزرگراه‌های ابوظبی است البته در کنار رولزرویس فانتوم، شورلت کامارو و چند خودروی ویژه دیگر که پلیس این منطقه به کار گرفته است.
لامبورگینی اوراکان ال‌پی ۶۱۰-۴ (ایتالیا)
پلیس راهنمایی و رانندگی ایتالیا به خاطر استفاده از دو لامبورگینی گالاردو معروف است که یکی از آنها در سال ۲۰۰۹ در تعقیب و گریز در سرعت بالا خراب شد. بعد از این شکستِ کوچک، پلیس ایتالیا گالاردوی باقی‌مانده را با یک مدل اوراکان جدید و خاص تعویض کرد. از تجهیزات ویژه آن می‌توان به سیستم ضبط ویدئویی، کامپیوتر پلیس، جلد اسلحه، رادیوی پلیس و دفیبریلاتور اشاره کرد. نیروی آن از یک موتور ۵.۲ لیتری ۱۰سیلندر می‌آید که قدرت تولید ۶۰۲ اسب بخار را دارد و صفر تا ۶۲ مایل بر ساعت را در ۳.۲ ثانیه می‌پیماید.
لامبورگینی اونتادور (دبی)
ماشین دیگری که بخشی از ناوگان پلیس دوبی را تشکیل می‌دهد لامبورگینی اونتادور ال‌پی۷۰۰-۴ است. دوبی فرهنگ خودروی سوپراسپرت پررونقی دارد و این خودروی ۱۲سیلندر ۶.۵ لیتری با قدرت ۶۹۰ اسب بخار برای کنترل رانندگان پرسروصدای آن منطقه بیش از حد نیاز خوب است.
جگوار اف- تایپ (ایالات متحده)
هر ساله شرکت الدر اتوموتیو گروپ، نمایندگی فروش زنجیره‌ای ایالات متحده، که در میشیگان و فلوریدا فعالیت می‌کند یک خودرو به یاد یک افسر پلیس که کشته شده اهدا می‌کند و در سال ۲۰۱۴ یک جگوار اف-تایپ ۸ سیلندر به یاد گرنت ویتاکر، معاون کلانتر که وقتی در تعقیب به دنبال یک مجرم بود، در سانحه اتومبیل کشته شد، به پلیس هیزل‌پارک اهدا کرد. قدرت این خودرو از موتور ۸سیلندر پنج لیتری می‌آید که با ۴۸۱ اسب بخار کار می‌کند.
پورشه ۹۱۸ اسپایدر (دوبی)
وقتی بخواهی افرادی را که سریع‌ترین ماشین‌هایی که تا به حال ساخته شده می‌رانند تعقیب کنی، باید خودت هم یک ماشین استثنایی داشته باشی. به همین خاطر است که پلیس دوبی ماشین‌هایی نظیر استون مارتین یک-۷۷، بنتلی کانتیننتال جی‌تی و این پورشه ۹۱۸ اسپایدر را به خدمت گرفته است. این سوپراسپرت هیبریدی با موتور ۸سیلندر ۴.۶ لیتری قدرت تولید ۶۰۰ اسب بخار را داشت که با موتور دوقلوی الکتریکی تقویت شده و می‌تواند ۲۸۲ اسب بخار اضافه تولید کند.
آلفا رومئو جولیا کیو‌وی (ایتالیا)
شاید فقط یک موتور ۶سیلندر ۲.۹ لیتری داشته باشد، اما آلفا رومئو جولیا کیووی با تولید ۵۱۰ اسب بخار، صفر تا ۶۲ مایل بر ساعت را تنها در ۳.۹ ثانیه می‌پیماید. خودرویی با عملکرد بسیار سریع.
پورشه ۳۵۶ (هلند)
نیروهای پلیس در سراسر اروپا از پورشه ۳۵۶ به عنوان ماشین گشت‌زنی استفاده می‌کردند. این پورشه‌های اولیه در آلمان، بلژیک، هلند و اتریش معروف بودند. این، یکی از ۴۰ خودروی ۳۵۶ است که پلیس هلند به کار گرفت و در اکتبر ۲۰۱۴ به قیمت ۲۳۵ هزار یورو فروخته شد.
میتسوبیشی اوو اکس (بریتانیا)
پلیس یورکشایر جنوبی چندین خودرو از نسل اوولوشن میتسوبیشی را به ناوگان خود اضافه کرد. این خودروی محکم و سریع با قابلیت نشستن پنج نفر، قطعا یک خودروی مناسب برای پلیس راهنمایی و رانندگی است.
بی‌اِی‌سی مونو (جزیره مَن)
جزیره من وابسته به دولت بریتانیا واقع در دریای ایرلند، میزبان مسابقات موتورسیکلت سالانه تی‌تی است. مسابقه‌ای دشوار و خطرناک که در جاده‌های عمومی برگزار می‌شود و هر تابستان طرفداران زیادی را به خود جذب می‌کند. پلیس این جزیره در سال ۲۰۱۷ این خودروی انگلیسی را با قدرت ۳۰۵ اسب بخار سفارش داد. این خودرو ۵۸۰ کیلوگرم وزن دارد و صفر تا ۶۲ مایل بر ساعت را تنها در ۲.۷ ثانیه طی می‌کند. راننده این خودرو تحت آموزش‌ رانندگی پیشرفته قرار می‌گیرد.
رنو مگان آر.اس (فرانسه)
رنو مگان آر.اس در بزرگراه‌های فرانسه بسیار دیده می‌شود. از سال ۲۰۱۱ سریع‌ترین و قدرتمندترین مدل رنو با موتور توربوشارژ ۴سیلندر برای کمک به تعقیب رانندگان سرعتی به ناوگان پلیس فرانسه پیوست. آر.اس مطمئنا برای این کار بهتر از پژو پارتنر با موتور توربودیزل، دیگر خودروی پلیس فرانسه، عمل می‌کند.
دوج وایپر جی‌تی‌اس (ایالات متحده)
این‌که دوج وایپر به عنوان ماشین پلیس مورد استفاده قرار بگیرد به اندازه کافی قابل توجه است، اما جالب است که بدانید این خودرو چطور به نیروی پلیس پیوست. وقتی راننده این ماشین نمونه‌ سال ۲۰۰۰ تلاش کرد که در ایلینویز از دست پلیس فرار کند، با سرعت ۱۲۷ مایل بر ساعت در محدوده ۳۵ مایل بر ساعت رانندگی می‌کرد. اگرچه او بالاخره دستگیر شد، اما مجازاتش این بود که پلیس محلی ماشینش را توقیف و به ناوگان خود اضافه کرد. جی‌تی‌اس ۲۰۰۰ با موتور ۱۰سیلندر ۸ لیتری قدرت تولید ۴۴۴ اسب بخار را دارد.
بی‌ام‌دبلیو ایسِتا (آلمان)
همه پلیس‌های آلمان به اندازه کافی خوش‌شانس نبودند که یکی از بی‌ام‌دبلیوهای ۸ سیلندر را برانند، بیشترشان مجبور بودند با یکی از خودروهای میکرو کار کنند که موتور ۲سیلندر ۲۹۸ سی‌سی داشت و بالاترین سرعت آن ۵۳ مایل بر ساعت بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: