کد خبر: ۱۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
طب سنتی و پزشكي رايج درمورد سفیدآب و خواص آن چه می‌گوید؟
بسياري از متخصصان زيبايي بر اين باورند كه سفیداب خوب يكي از موثرترين چاره‌ها براي از بین بردن جای جوش، لکه‌ها، جوش‌های سرسیاه و شفاف شدن پوست است و می‌گویند استفاده از سفیدآب و یک کیسه پشمی همان كار لايه‌بردارهاي گران‌قيمت را انجام مي‌دهد.
آداب سفیداب‌شناسي
• سفیدآب نوع مرغوب را باید از جنسش شناخت، هرچه سفیدآب نرم‌تر وچرب‌تر باشد بهتر است.
• شناختن سفیداب پاك از آلوده چندان آسان نيست و شايد تنها راه براي تهيه سفیداب مطمئن، خريد كردن از يك فروشنده قابل اعتماد باشد.
• سفیدآب خوب بافتی یکنواخت دارد و همه جای قرص آن صاف و یکدست است و حالت گلوله گلوله در آن دیده نمی‌شود.
• رنگ سفیدآب خوب تقریبا روشن است و معمولا سفیدآب مراغه و يزد معروف‌تر از جاهای دیگر است.
كي و چطور از سفیداب استفاده كنيم؟
• استفاده از كيسه و سفیداب یا همان اسکراب‌ها براي كساني كه پوست‌هايی چرب دارند، می‌تواند تا حدی مفيد باشد اما براي كساني كه زمينه آلرژي دارند و به‌اصطلاح آتوپيك‌اند یعنی پوستی بسیار خشکی دارند،‌ مناسب نيست، زيرا اين موادچربي ذاتي و لازم پوست را با هربار شست‌وشو يا استفاده از اسكراب يا كيسه و سفیداب برمي‌دارند و باعث خشكي بيش از حد پوست مي‌شوند که همین می‌تواند زمینه عفونت‌ها و انواع لک‌ها را فراهم کند.
• در لايه‌برداري از پوست‌تان افراط نكنيد و هر روز از سفیدآب استفاده نکنید، چون می‌تواند پوست را نازک و خشک کند. بهترین حالت این است که هفته‌ای یک‌بار یا اگر پوست خیلی چربی دارید، هفته‌ای دوبار از اين پاك‌كننده طبيعي استفاده كنيد.
• سفیدآب‌ها یک محصول حیوانی‌اند. بنابراین همان‌طور كه گفتيم هنگام استفاده از آن‌ها باید حواس‌تان را جمع کنید که پوست دچار زخم یا خراش نباشد یا این‌که آن‌قدر سفیدآب را همراه با کیسه محکم به پوست نکشید که خراشیده شود، چراکه همه این‌ها می‌توانند زمینه انتقال بیماری را فراهم کنند.
• پيش از استفاده از سفیداب در حمام اجازه دهید مدتی در بخار آب هم لایه‌های سطحی پوست نرم شود و هم سفیداب، حتی می‌توانید آن را زیر آب داغ بگیرید تا کمی حالت خمیری پیدا کند بعد با انگشت به طور دورانی سفیداب را روی صورت ماساژ دهید تا لايه‌هاي سطحی و مرده پوست بلند شود، فشار زیادی لازم نیست و بهتر است سراغ کیسه‌های زبر هم نروید.
چرا می‌گویند سفیداب مفید است؟
متخصصان طب سنتی عقیده دارند چربی‌های موجود در سفیداب به سلول‌های مرده پوست می‌چسبند و طی فرآیند کیسه کشیدن از سطح آن جدا می‌شوند. همچنین سفیداب به لایه‌های درونی پوست نفوذ کرده و بافت‌های چربی اضافه را به سطح پوست می‌آورد. این چربی‌های اضافه هستند که سبب ایجاد جوش می‌شوند و سفیداب با خارج کردن آن از منافذ پوست، روکش یا همان لایه سطحی بدن را در برابر این تهدید مصون نگاه می‌دارد. از طرفی سفیداب با باز کردن روزنه‌های پوست از چربی‌ها و ناخالصی‌ها، اجازه می‌دهد مقدار بیشتری از اکسیژن به پوست رسیده تا روکش یا همان لایه‌های سطحی بدن به اصطلاح نفس بکشد. چربی سفیداب هم پوست را نرم و ارتجاعی کرده و از خشکی و چروک شدن آن جلوگیری می‌کند. 
• مراقب عفونت‌ها باشيد‌
 اگر صورتی پر از جوش و آکنه دارید، بهتر است اصلا سراغ سفیداب نروید، چراکه هم ممکن است جوش‌ها بدتر شوند و هم با دهان باز کردن جوش‌ها احتمال انتقال بیماری‌ها هم افزایش می‌یابد، بهتر است برای جوش‌های صورت سراغ داروهای استریل بروید.

منبع: تندرستي
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: