کد خبر: ۱۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
تا ۱۵ روز دیگر
با رای اعضای شورای اسلامی شهر تهران ستاد شورایاری ها موظف به ارایه آیین نامه برگزاری انتخابات حداکثر تا ۱۵ روز دیگر به شورا شد.

به گزارش قلم، در یکصد و چهل و سومین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران موضوع تدوین آیین نامه برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها بررسی شد.
محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران انتقاد کرد: تدوین آیین نامه شورایاری‌ها برای برگزاری انتخابات جدید به نتیجه نرسیده است.
وی ادامه داد: یک سوم اعضای شورا در ستاد شورایاری هستند اما این ضعف ستاد است که نتوانسته در سه ماه گذشته دیگر اعضا را قانع کند.
هاشمی خطاب به اعضای شورا گفت: ما شورایی یکدست هستیم و باید تماماً از این آیین نامه حمایت کنیم.
در نهایت پیشنهاد هاشمی مبنی بر اینکه حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز ستاد شورایاری، آیین نامه برگزاری انتخابات را به شورای شهر ارائه کند با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید و این موضوع از دستور کار شورا خارج شد.

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر تهران همچنین به دخالت نکردن اعضای شورایاری در امور مالی و اجرایی رأی مثبت دادند.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در خصوص این بند پیشنهاد داد که با توجه به آسیب‌های احصا شده نهاد شورایاری، قوانینی در خصوص محدود کردن فعالیت شورایاری‌ها اتخاذ شود.
محمد سالاری گفت: باوجود آنکه شورایاری‌ها در ایفای نقش کارشناسی و نظارتی خود کارنامه قابل قبولی داشتند اما این نهاد در یک برهه زمانی به مسائل مالی و تصدی‌گری وارد شد.
وی تاکید کرد: ورود شورایاری به مسائل مالی یک انحراف است.
سالاری خواستار شد: موضوع  منع دخالت شورایاری ها در امور مالی در اساسنامه قید شود.
در نهایت این پیشنهاد با رای قاطع اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

سخنگوی شورای شهر تهران چندی پیش از برگزاری انتخابات شورایاری‌ها پس از ماه رمضان خبر داده بود و هاشمی نیز زمان برگزاری این انتخابات را آخر خرداد در صورت تصویب آیین نامه آن عنوان کرده بود.

شورایاری‌ها نهادهایی محلی هستند که در دهه ۱۳۸۰ در ایران پدید آمدند.

وظیفه این نهادهای انجام برخی امور از قبیل پیگیری مطالبات مردمی، امور خیریه، حل مشکلات شهری و... برای کمک به شوراهای شهر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: