کد خبر: ۱۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
یادگیری زبان دريچه ورود به دنیای مدرن است و باتوجه به کم‌رنگ شدن مرزهای ارتباطات، اهمیت این موضوع روزبه‌روز شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد. در این بين نداشتن فرصت کافی برای حضور در کلاس‌های آموزشی دغدغه بسیاری از علاقه‌مندان فراگيري زبان است. اگر شما هم از این دسته از افراديد و به دنبال شیوه‌ای مدرن برای آموزش زبانيد تا در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید یکی از اپلیکیشن‌های زیر را دانلود کنيد و با روش‌های جذاب و سرگرم‌کننده از يادگيري زبان خود لذت ببرید.
1. Memrise
یکی از اپلکیشن‌های محبوب آموزش زبان است که اساس کار آن تمرکز روی یادگیری از طریق درک واژه‌هاست و از روش‌های مختلفی برای یادگیری سریع كلمات استفاده می‌کند. می‌توانید به صداهای ضبط‌شده كلمات و عبارات مختلف گوش‌داده و در مواردی ویدئوهایی از گوینده‌هایی بشنوید که به زبان مادری‌شان سخن می‌گویند. به این ترتیب توانایی صحبت و گوش کردن خود را تقویت کنید.
2. Babbel
Babbel یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان است که مکالمه محور است، بنابراین سعی می‌کند که هر زبان را از طریق مکالمات روزمره به شما آموزش دهد. روشی عالی که به‌طور یقین از حفظ کردن قواعد دستوری موثرتر و مفیدتر است.
مکالمات از ساده‌ترین سطح مانند سلام و احوالپرسی و صحبت درمورد آب‌وهوا شروع می‌شوند. البته رسیدن به سطح‌های بالا نیازمند آن است که به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن حق اشتراک بپردازید.
3. Phrasebook
اين اپليكيشن تمرکزتان را بر اصطلاحات روزمره هر زبان قرار داده و آن‌ها را به‌صورت طبقه‌بندی‌شده در اختیارتان قرار می‌دهد. سلام و احوال‌پرسی، خرید کردن، غذا خوردن، صحبت‌های دوستانه و ... موضوع‌هايی هستند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید اصطلاحات‌شان را یاد بگیرید. البته برای دسترسی به آرشیو کامل اپلیکیشن باید آن را با پرداخت درون برنامه‌ای به نسخه حرفه‌ای ارتقا دهید.
4. Learn 50 Languages
آموزش50 زبان مختلف ‌رایگان کاری است که این اپلیکیشن انجام می‌دهد. آموزش هرکدام از زبان‌های این اپ (که فارسی هم شامل آن‌ها می‌شود) طی 100 مرحله صورت می‌پذیرد و از غیرحرفه‌ای‌ها تا حرفه‌ای‌ها می‌توانند از آن بهره بگیرند. روند آموزشی این اپ مشابه کتاب‌های آموزش زبان در سفر است. بیشتر جملاتی که با آن یاد می‌گیرید، استفاده روزانه دارند و اپلیکیشن بیش از آموزش قواعد دستور زبان، روی تقویت مکالمات کاربر تمرکز می‌کند. در آرشیو آن می‌توانید هزاران فایل صوتی را به‌رایگان دانلود کرده و با تمرکز روی آن‌ها مهارت‌های گوش کردن و صحبت کردن خود را ارتقا دهید
5. Qlango
عملکرد این اپلیکیشن رایگان بر پایه ترجمه متون است. آموزش آن در چندین مرحله مختلف انجام می‌شود. سوال‌هاي مختلفی از شما پرسیده می‌شود تا موارد آموزش داده‌شده در هر جلسه به‌خوبی ملکه ذهن‌تان شود.
6.  DUOLINGO
مهم‌ترین عامل استقبال فوق‌العاده از این اپلیکیشن، آموزش زبان از طریق بازی و سرگرمی است. دولينگو درست مانند یک بازی فکری، با استفاده از عکس، صدا و مینی گیم‌های متنوع به‌تدریج زبان جدید را به شما می‌آموزد. البته باید توجه داشته باشید، متاسفانه این اپلیکیشن از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و شما باید از انگلیسی به‌عنوان زبان مرجع خود استفاده کنید. با توجه به این موضوع، یادگیری زبان انگلیسی توسط این اپ برای کاربران فارسی‌زبان امکان‌پذیر نخواهد بود.
7. Rosetta Stone
به كمك اين اپليكيشن می‌توان 24 زبان زنده دنیا، شامل انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی و حتی فارسی را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله آموخت. دوره‌های آموزشی هر زبان را به‌صورت درس به درس طی خواهید کرد. هر درس از بخش‌های مختلفی چون نکات مقدماتی، تلفظ، دستور زبان، خواندن، نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن و یادگیری واژگان جدید تشکیل‌شده است. درس‌های اولیه با آموزش کلمات ساده آغاز می‌شوند و به‌تدریج، وارد مباحث گرامری، صحبت کردن و نوشتن خواهید شد. تمرین‌ها آن‌قدر تکرار می‌شوند تا زبان‌آموز درک درستی از آن‌ها پیدا کند. ناگفته نماند در نسخه رایگان، تنها می‌توان یک درس از هر زبان را فراگرفت و برای آزاد شدن دوره‌های بعدی، بايد از طریق پرداخت درون برنامه‌ای دوره‌های کامل برای هر زبان را خریداری کنید
8. Busuu 
شيوه كار با اين اپليكيشن راحت است و از فلش‌کارت و تمرین‌هایی برای یادگیری قواعد دستوری، مهارت نوشتن، دیالوگ و تلفظ كلمات استفاده می‌شود. كافي است زبان موردعلاقه خود را انتخاب و سپس آزمون داده تا سطح يادگيري را از بين گزینه‌های، مبتدی، متوسطه، پیشرفته یا مسافرتی انتخاب كنيد.
کلمات و عبارات را به‌صورت جداگانه و قرار دادن در جملات به شما آموزش داده می‌شود و سپس با گرفتن آزمون به مراحل بالاتر هدایت می‌شوید. البته بعضي آزمون‌ها نياز به پرداخت مبلغي براي فعال شدن دارد.
وجه تمایز این برنامه امکان صحبت با ديگر کاربران انگلیسی‌زبان محلی است كه می‌توان با آن‌ها مكالمه خود را تقویت كرد. فلش‌کارت‌ها و تمرین‌های نوشتن این اپ مجانی‌اند اما اگر بخواهید همه درس‌ها و ابزارهای آن در اختیارتان قرار بگیرند باید بین اشتراك ماهانه پرداخت کنید. در اپلیکیشن پروفایل اختصاصی براي هر کاربر ساخته می‌شود كه افراد می‌توانند روند یادگیری زبان جدید را در آن به اشتراک بگذارند. همچنین در هر مرحله آموزشی اهدافی مشخص‌شده که باید به آن‌ها رسید. این روش کمک زیادی به انگیزه افراد برای یادگیری زبان می‌کند
9. Hello English
برای استفاده از این اپلیکیشن نیاز به شناخت ابتدایی انگلیسی در سطح الفبا دارید. در ابتدا بايد زبان مادری خود را انتخاب كرده و سپس آزمون تعيين سطح دهيد تا دروس مناسبی که در بخش‌های مختلف اپلیکیشن، طراحی‌شده به‌طور متناسب با نیاز و سطح شما هماهنگ شود. بازی‌های تعاملی و امکان دسترسی به کتابخانه کتاب‌های صوتی به زبان انگلیسی هم در این اپ وجود دارد كه با آن‌ها می‌توانید از آموزش زبان لذت ببريد
10. LearnEnglish Grammar
اگر تمایل به تقويت گرامر در زبان‌دارید، اين برنامه یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان خواهد بود. تست‌ها و دوره‌های ارائه‌شده‌اند از مبتدی تا پیشرفته‌اند و هر سطح تقریبا 12 موضوع گرامری متنوع را در برمی‌گیرد
11. Lingua.ly
روش آموزش این اپليكيشن، یادگیری زبان از طریق خواندن خبر است. البته آموزش را از صفر شروع نمی‌کند و برای خواندن اخبار و مقالات باید پیش‌زمینه‌ای از زبان موردنظرتان را داشته باشید. هربار که وارد اپلیکیشن می‌شوید، با انتخاب زبان موردنظر یک مقاله یا خبر به همان زبان برایتان به نمایش درمی‌آید. حالا می‌توانید خواندن متن را شروع کنید و با استفاده از دیکشنری داخلی اپ، کلماتی را که معنی‌شان را نمی‌دانید، به زبان مادری خود برگردانید. امکان شنیدن تلفظ صوتی و ساختن فلش‌کارت از کلمات جدید جزو قابلیت‌های خوب اين اپلیکیشن آموزشي است. به كمك بازی‌های تمرینی موجود در برنامه نيز می‌توانيد دایره واژگان خود را آزموده و آن‌ها را بهبود بخشيد
12. Fun Easy Learn English
Fun Easy Learn English برنامه‌ای برای آموزش بیش از شش‌هزار واژه انگلیسی است. این اپلیکیشن از طریق هفت بازی مختلف، صداها، تصاویر و ترجمه عامیانه واژه‌ها، قابلیت چرخش تصادفی بین موضوع‌ها و کلمات مختلف به شما کمک می‌کند تا شيوه جذاب آموزشي را تجربه كنيد
13. اپلیکیشن SpeakingPal
به كمك این برنامه می‌توانید مهارت مکالمه خود را با استفاده از فناوري تشخیص صدای تلفن‌های هوشمند تقويت كنيد. روند آموزشی در این اپليكيشن براساس مکالمه و تکرار است و 16 مرحله رايگان دارد. درواقع چندبار مکالمه‌های مختلف زبان انگلیسی پخش‌شده و زبان‌آموز باید عیناً جملات رو تکرار كند. در انتها برنامه برایتان بررسي می‌کند که کجای تلفظ مشکل داشته است تا با تکرار مداوم و گوش دادن به اصل مکالمه، مشكل برطرف شود.
سايت easyworldofenglish. com
اين سایت جذاب و آسان از چهار قسمت مجزا، دستور زبان، تلفظ، خواندن و فرهنگ كلمات تصویری تشکیل‌شده است كه براساس انتخاب شخص، دروس و تمرين‌هاي مناسب را در اختيارش قرار می‌دهد. در هریک از قسمت‌ها نیز مجموعه‌های متنوعی از رویدادها و فایل‌های صوتی در دسترس است.
سایت www.learn-english-online.org
یکی از کامل‌ترین سایت‌های آموزش رایگان زبان انگلیسی است و آموزش‌های جامع و کاملی در زمینه‌های گرامر، كلمات، تلفظ و … ارائه می‌دهد
سایت learnenglish.britishcouncil.org
این وب‌سایت جامع از سه بخش آموزش زبان بزرگسالان، نوجوانان و کودکان تشکیل‌شده است و هر بخش شامل ویدئو، بازی و پادکست‌ بوده و عمدتا با سرگرمی نیز همراه است. بعد از اتمام هر بخش تمرین‌هایی در اختیارتان قرار مي‌گيرد تا آنچه یاد گرفته‌اید برایتان تکرار شده و ملکه ذهن‌تان شود.
سايت www.mylanguages.org
در این سایت دروس مربوط به 95 زبان به‌صورت رایگان وجود دارد. می‎توان واژگان، گرامر، عبارات کوتاه و آموخت و سطح دانش خود را سنجید. دوره‎های ارائه‌شده بيشتر کتبی‌اند و در کنار آن‌ها ویدئوها و فایل‎های صوتی هم وجود دارد. این روش برای زبان‎آموزان سطح متوسط مناسب است که می‎خواهند مهارت‎های گرامری خود را مرور و آن را بهبود بخشند.
سايت www.manythings.org
بازی‌ها، فرهنگ‌ها و لهجه‌ها، اصطلاح‌های رایج و معمول در کشورها و محل‌های مختلف از بخش‌های جذاب این سایت آموزشي است كه تجربه يادگيري جديدي را برايتان رقم می‌زنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: