کد خبر: ۱۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
از خودروهای لوکس و تانک‌مانند که میلیون‌ها دلار قیمت دارند تا اختراعات هوشمندانه، اگر می‌خواهید امسال زمستان از نقطه آ به نقطه ب بروید، حتی به یک کوه کوچک، در این‌جا بهترین گزینه‌ها ‌را پیدا خواهید کرد.
هیوندای سانتافه ۲۰۱۶ مخصوص قطب جنوب
قطب جنوب، ماشین‌دوست‌ترین قاره روی کره‌زمین نیست. فهرست کوتاه ماشین‌هایی که توانستند از آن‌جا جان سالم به در ببرند شامل فولکس واگن بیتل (یا همان قورباغه‌ای) و لادا نیواست اما هیوندای با ارائه یک سانتافه اصلاح‌شده تاریخ‌ساز شد.
این سانتافه موتور توربو دیزل ۲۲۰۰ سی‌سی، جعبه دنده، دیفرانسیل جلو و میل کاردان اوریجینال خود را به کار گرفته اما یک شرکت به نام آرکتیک تراکز جلوبندی را اصلاح کرده و تایرهای با فشار پایین بر آن نصب کرده است.
کامیون غول‌پیکر فیات پاندا
فیات کرایسلر تا به حال خودروهای زیادی نظیر لانچیا تما، دوج دارت و جیپ رنه‌گید/فیات ۵۰۰ ایکس را تولید کرده است. باوجود همه موانع، این شرکت به فیات این فرصت را داد تا یک پاندای ۴×۴ نسل سوم را روی یک فریم جیپ سی‌جی-۷ سوار کند، آن را بالا ببرد، چرخ‌هایی نظیر آنچه نیوهالند برای ماشین‌آلات کشاورزی‌اش می‌سازد بر آن نصب کند و آن را به نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۳ برساند.
فیات می‌گوید سخت‌ترین بخش ساخت این خودرو، ساخت سیستم فرمان و ترمز آن بوده است.
جی‌ام‌سی سیرا دنالی اچ‌دی ۲۰۱۷
جی‌ام‌سی سیرا دنالی اچ‌دی که بخشی پیکاپ و بخشی برف‌رو است، اولین‌بار در پیست اسکی ویل در کلرادو استفاده شد. این شرکت برای کمک به پیش رفتن در گل‌ولای و برف مجموعه‌ای از زنجیرها را نصب کرده است. جی‌ام‌سی این حقیقت را پنهان نکرد که این خودرو را عمدتا برای فروش لوازم جانبی پس از فروش از طریق نمایندگی‌هایش ساخته است.
مرسدس بنز زتروس ۲۰۰۸
مرسدس بنز، زتروس ضدانهدام را با تنظیمات مختلف عرضه کرد. این کامیون یک خودروی کاملا مجهز برای کسانی است که می‌خواهند صدها کیلومتر دور از تمدن، شب را در قطب شمال بگذرانند. زتروس یک جنگنده برفی تمام عیار است که برای خرید آن باید ۱۰۰ هزار یورو هزینه کنید.
نیسان ۳۷۰ زدکی ۲۰۱۸
نیسان خودروی برف‌روی ۳۳۲ اسب بخار خود را که به‌ شکلی هوشمندانه ۳۷۰ زدکی نامگذاری کرد، در نمایشگاه خودروی شیکاگو در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد. یک ست اسکی به جای چرخ‌های جلو و برف‌روهای بولدوزری در محور عقب این خودرو نصب شده‌اند. اگرچه تولید آن حتمی نیست، ۳۷۰ زدکی کاملا کاربردی است و نیسان پیش از نمایش در شیکاگو آن را در وایومینگ تست کرده است.
ریپساو ای‌وی ۲
بعضی شرکت‌های خودروسازی تنها برای توسعه وسایل نقلیه با سوخت جایگزین وجود دارند و بعضی دیگر منحصرا تشنه سرعت‌اند. در این بین وظیفه ریپساو ساخت خودروهای منحصربه‌فردی است که بخشی تانک‌اند و بخشی لوکس. این شرکت اعلام کرده که ای‌وی۲ دست‌ساز است و ساخت آن نزدیک به شش ماه طول می‌کشد. قیمت این تانک جذاب بسته به نوع پیکربندی تا ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد.
سوبارو ترکس اس‌تی‌آی ۲۰۰۹
سوبارو دبلیوآرایکس اس‌تی‌آی یکی از بهترین خودروها برای راندن در برف و بوران است اما این برای کن بلاک، راننده رالی کافی نبود، درنتیجه با شرکت خودروهای اسپرت ورمونت همکاری کرد تا آنچه که سریع‌ترین خودروی ۲۰۰۹ تلقی می‌شد، بسازد. مجموعه‌ای از اصلاحات مکانیکی، موتور توربوشارژ تخت چهار سیلندر با خروجی ۴۰۰ اسب بخار را نتیجه داد.
ترکول ۳۹۲۹۴
ترکول یک خودروی غول پیکر ساخت روسیه است که در ساخت آن از اجزای مکانیکی UAZ و GAZ (خودروسازان روسی) استفاده شده و بدنه آن از مواد کامپوزیتی ساخته شده تا وزنش کاهش یابد. ۳۹۲۹۴ شش-چرخ با تایرهای فوق کم‌فشار کار می‌کند. ارتش روسیه این خودرو را در سال ۲۰۱۴ در قطب شمال آزمایش و اعلام کرد که هزاران مایل را بدون هیچ مشکلی طی کرده است. قیمت این خودرو از سه میلیون و ۲۹۰ هزار روبل روسیه (حدود ۵۰ هزار دلار) آغاز می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: