کد خبر: ۱۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
حجت گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.
به گزارش قلم، عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه در برابر تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان نوسان چندانی نداشته باشد.

حجت قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه مرغ با نرخ‌های کنونی بیانگر حداقل زیان یک هزار و ۵۰۰ تومانی مرغداران در فروش هر کیلو محصول است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به ازدیاد تقاضا همزمان با آغاز سفر‌ها بعد از ماه مبارک رمضان در کنار کاهش جوجه ریزی پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در بازار تا حدودی بهبود یابد.

وی ازدیاد عرضه در برابر تقاضا را دلیل اصلی کاهش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: طبق روال همه ساله جوجه ریزی بیشتری برای ماه مبارک رمضان نسبت به ایام عادی سال صورت گرفته است، اما امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کشش چندانی در بازار وجود ندارد که در نهایت کاهش تقاضا نسبت به عرضه، افت قیمت مرغ و زیان مرغداران در بازار را به همراه داشته است.

به گفته حجت، تولیدکنندگانی که در پروسه بعد از ایام نوروز مرغ تولیدی خود را وارد بازار کردند، حداقل ۲ دوره پرورش بعدی جبران زیان آن‌ها در صورت عادی بودن شرایط بازار زمان نیاز دارد که این امر به نقدینگی صنعت فشار وارد می‌کند.

این مقام مسئول متوسط قیمت ارسال هر کیلو نهاده دامی را ۲۳۰ تا ۳۴۰ تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که در ماه‌های قبل میانگین قیمت ارسال هر کیلو کالا ۱۵۰ تومان بود که این افزایش نرخ بر قیمت تمام شده تولید تاثیر مستقیمی دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان ۲ نرخی است، تصریح کرد: با توجه به قیمت کنونی نهاده دامی در بازار، اختلاف قیمت با نرخ مصوب کمتر شده است.

منبع: میزان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: