کد خبر: ۱۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
تکنولوژی امروزه با سرعت بالايی در حال رشد و توسعه است. و اين غیرقابل‌انکار است که بعضی از تکنولوژی‌های حال حاضر با همه ويژگي‌هاي مثبتي كه دارند و خدماتي كه به بشر ارائه مي‌دهند قادرند مشكلاتي‌ را نيز براي بشر به همراه داشته باشند. با این‌که تکنولوژی اثر مفیدی بر زندگی بشر دارد ولی به علت سوء‌استفاده بشر در نحوه استفاده از این تکنولوژی‌ها با اهداف شرارتامیز باعث ایجاد جو نگران‌کننده‌ای در دنیا شده است. درحالی‌که پیشرفت علمی همیشه باید مورد تشویق قرار گیرد و مهم است که به فناوری‌های در حال ظهور توجه شود ولی طریقه استفاده از آن‌ها باید مورد کنترل و نظارت قرار گیرد. فناوری‌ها به همان اندازه که می‌توانند پیشرونده بوده و مفید واقع شوند، به راحتی می‌توانند دردسرهايي را نيز با خود به همراه بياورند. ترسناک‌ترین تکنولوژی‌ها می‌توانند به‌طور باورنکردنی به‌نحوی فوق‌العاده خطرناک مورد سوء‌استفاده قرار گیرند. امروزه بسیاری از تکنولوژی‌های ترسناک هستند که بر زندگی ما تاثیرات عجيبي می‌گذارند. بعضی از آن‌ها پتانسیل زيادي دارند، براي آن‌كه امنيت و آسايش ما را دستخوش تغيير قرار دهند. ما همچنان در تلاشیم که آینده دیجیتالی را هدایت كنيم و یاد بگیریم با تکنولوژی‌هايی که قبلا قابل تصور نبود چگونه زندگی كنيم. رسانه‌های اجتماعی، روبات‌های پیشرفته و واقعیت مجازی به‌طور همزمان برای خیروشر استفاده می‌شوند. برای این‌که بشر بتواند در این انقلاب تکنولوژیکی به‌خوبی دوام بیاورد، بهتر است که چگونگی استفاده از این فناوری‌های وحشتناک را بررسی كند.
خانه‌های هوشمند و مشکلات آن‌ها
شايد باورتان نشود اما احتمال اين‌كه خانه‌های هوشمند مخفیانه به شما نگاه کنند زياد است. خانه هوشمند مجموعه‌اي است که مجهز به یک زیرساخت ارتباطی قوی بوده و از سوی ساکنان ساختمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌شود و ضمن استفاده بهینه از منابع انرژی می‌تواند آرامش، راحتی و لوکس بودن را نیز به همراه داشته باشد.
در یک خانه هوشمند می‌توان سیستم روشنایی، سرمایش و گرمایش پرده‌ها، صوت، تصویر و دیگر تجهیزات الکترونیکی را طوری برنامه‌ریزی کرد که با برقراری یک ارتباط هوشمند و یکپارچه بین این تجهیزات محیطی پویا و دلپذیر فراهم كرد. در نتیجه سیستم‌های خانه‌های هوشمند علاوه بر ایجاد آسایش مضاعف در خانه به بهینه‌سازی مصرف انرژی و صرفه‌جویی در زمان و هزینه نگهداری ساختمان نیز کمک شایانی می‌کنند.
خانه‌ای با تکنولوژی بالا آرزوی بسیاری از مردم است که امروزه به لطف پیشرفت در تکنولوژی دستیابی به آن محقق شده است. با این وجود، این رویا خطراتی را نیز به همراه دارد، زیرا خانه‌های هوشمند همیشه به همان اندازه که ما فکر می‌کنیم، مفید نيستند. همه وسایل دیجیتالی که به اینترنت متصل هستند قادر به جمع‌آوری اطلاعات بسیار شخصی درمورد عادت‌های روزانه شما هستند و ISP شما قادر است تمام اطلاعاتی را که از آن دستگاه‌ها دریافت كرديد به معرض نمایش بگذارد.
افزایش استفاده از محصولات فناوری در خانه‌های هوشمند مانند قفل بلوتوث کنترل در از راه دور، کنترل یخچال‌های هوشمند و ... که متصل به وای‌فای هستند یک خطر بالقوه محسوب می‌شوند.
به گفته کارشناسان تکنولوژی برای مجرمان هک اینترنت و به دست آوردن کنترل ابزار هوشمند منزل و دستیابی به اطلاعات شخصی افراد، به یک دروازه جدید تبدیل شده است. بعضی از تلویزیون‌های هوشمند مجهز به یک میکروفن هستند که همیشه روشن است، به این معنی که ممکن است تمامی مکالمات شما حتی زمانی که تلویزیون نگاه نمی‌کنید هم ضبط شوند.
این به‌اندازه کافی تهاجمی است که تصور شود تبلیغ‌کنندگان تا حدود زیادی به زندگی شخصی شما دسترسی دارند. اگرچه این خیلی ترسناک‌تر است که فکر کنیم یک بخشی از خانه هوشمند ما از افراد نادرست هک شود.
پهپادهای تباه‌گر
پهپادهای تباه‌گر ممکن است که یک مشکل جدی باشند. پهپادها می‌توانند استفاده‌های بی‌شماری در جامعه داشته باشند از تحویل بسته تا ارائه خدمات سلامتي و بهداشتي فوري تا کاربرد در جنگ‌های پیشرفته نظامی و استراتژيك. از آن‌جا که تکنولوژی پهپادها ارزان‌تر و در دسترس عموم مردم است، نگرانی‌ها درمورد امکان استفاده شخصی از آن‌ها برای انجام یک حمله تروریستی به مردمان غیرنظامی افزایش می‌یابد.
یک ویدئو که از یک سازمان با هدف ممنوعیت استفاده از پهپادهای قاتل تولید شده است، نشان می‌دهد که چگونه از سوی پهپادها حملات مقیاس بزرگ انجام می‌شود. پهپادها می‌توانند با حمل مقدار کمی مواد منفجره باعث قتل عام عده زیادی شوند.
پهپادها در موارد مختلفي در میدان جنگ به‌عنوان سلاح استفاده شده‌اند. همچنین هکرهای آمریکایی توانسته‌اند راهی برای نصب اسلحه در پهپادها پیدا كنند. به عبارت دیگر، در یک زمانی زندگی می‌کنیم که یک غیرنظامی می‌تواند یک پهپاد را خریداری كرده و طوری طراحی کند تا یک فرد یا گروه خاص را هدف قرار دهد.
زیردریايی با سلاح اتمی و نابودی شهرها
روسیه احتمالا یک نوع جدید از زیردریايی با سلاح اتمی را طراحی می‌کند که می‌تواند تمام شهرهای ساحلی را از بین ببرد. درحالی که جنگ سرد به گذشته مربوط می‌شود اما هنوز پیامدهای سیاسی و جغرافیايی آن احساس می‌شود. روسیه هنوز هم در انرژی هسته‌ای قدرتمند است و ده‌ها سال صلح نسبی باعث توقف آن‌ها از توسعه سیستم‌های جدید و پیشرفته‌تر سلاح‌های هسته‌ای نشده است. به نظر می‌رسد که موشک از یک زیردریایی که عملا از رادار قادر به شناسایی نیست، پرتاب می‌شود. به گفته پنتاگون، زیردریایی می‌تواند شهرهای ساحلی اقیانوس را منفجر کند. اگر این خبر واقعی باشد استفاده از آن قیامتی باورنکردنی را پدید می‌آورد.
معضلات ماشین‌هايی با تکنولوژی جدید
مردم یاد می‌گیرند چگونه ماشین‌هایی با تکنولوژی جدید را هک کنند. اتومبیل‌ها می‌توانند به‌عنوان سلاح‌های مرگبار مورد استفاده قرار ‌گيرند. امروزه در آمریکا تصادفات اتومبیل چهارمین علت شایع‌ترین مرگ‌ومیرهاست، اما این تعداد می‌تواند افزایش یابد، زیرا هکرهای افراطی یاد گرفته‌اند که چگونه کنترل خودروهای کامپیوتری را به دست گیرند. با توجه به این‌که امروزه اتومبیل‌های بیشتری با تجهیزات تکنولوژیکی همانند اینترنت، بلوتوث و ... مجهز می‌شوند، این مسئله باعث می‌شود خودروها به‌عنوان یک کامپیوتر متوسط به صورت بالقوه مستعد هک شدن باشند. بنابراین یک هکر می‌تواند با کنترل یک ماشین و به‌طور عمدی آن را خراب کند.
محققان قبلا ثابت کرده‌اند که می‌توان یك ماشین را هک کرد و از راه دور کنترل فرمان و شتاب را در دست گرفت. بنابراین مجرمان می‌توانند از طریق تکنولوژی موجود در اتومبیل‌ها به راحتی آن‌ها را کنترل كنند.
دوربین‌های ردیاب و مشکلات زیست‌محیطی
هک كردن دوربین‌های ردیاب برای شکار حیوانات در معرض انقراض مشکلات بسیاری را ایجاد كرده است. طی فعالیت‌های حفاظتی که به‌منظور کمک به حفاظت ازگونه‌های در معرض انقراض در سراسر جهان صورت می‌پذیرد، تکنولوژی به‌عنوان عنصری حیاتی است اما به همان اندازه که می‌تواند در راستای امور حفاظتی برای طرفداران حفظ منابع طبیعی مفید باشد، بالعکس ممکن است که مورد سوء‌استفاده هم قرار گیرد.
دوربین‌های ردیاب برای کنترل حیات وحش و حیوانات در معرض انقراض به وسیله دلال‌هايی که به دنبال حیوانات کمیاب جهت فروش در بازار سیاه هستند، هک می‌شوند. علاوه بر این هک کردن، آن‌ها می‌توانند با دنبال کردن برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی یا از طریق عکس‌هايی که گردشگران از حیوانات نادر به رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌کنند، از محل زندگی حیوانات کمیاب مطلع شوند. بنابراین گردشگران قبل از ارسال عکس‌های خود به شبکه‌های اجتماعی می‌بایست این موضوع را خوب بررسی، تجزیه و تحلیل كنند.
روبات‌ها و ایجاد تغییر دیدگاه در جامعه
استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای بیشتر مردم به عادت تبدیل شده است اما زمانی را که ما آنلاین صرف می‌کنیم، ممکن است به‌شدت بر مبادله اطلاعاتی و گفتمان اجتماعی و سیاسی ما تاثیر بگذارد. تبلیغات آنلاین در تمام زمان‌ها زیاد است و از نهادهای مختلف برای شکل‌گیری بحث‌های سیاسی در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌شود. یکی از رایج‌ترین ابزارهایی که برای تغییر ادراک عمومی در اینترنت استفاده می‌شود روبات‌ها هستند. آن‌ها برنامه‌های ساده‌ای هستند که برای انجام وظایف ابتدایی طراحی شده‌اند. این موضوع می‌تواند شامل مواردی مانند به اشتراک گذاشتن لینک‌ها، هشتگ‌ها و نظرات در سیستم عامل‌های مختلف باشد. یکی دیگر از موارد استفاده نادرست از تکنولوژی و ایجاد چهره‌ای ترسناک برای تکنولوژی روبات‌ها هستند.
روبات‌ها اغلب با هدف تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی مخاطبان مورد نظر خود اطلاعات خاصی را بارگذاری كرده و آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند به منظور اهدافی از قبیل توزیع و توسعه نظریه‌های توطئه‌آمیز، داستان‌های دروغین و سایر اطلاعات نابجا که بر شهروندان تاثیرات نامناسبی می‌گذارد.

Boston Dynamics مهندس روبات‌ها
Boston Dynamicsدر رقابت با دیگر روبات‌ها بسیار قدرتمند است.آن‌ها مسئولیت برجسته‌ترین روبات‌های موبایل را که تاکنون توسعه یافته است بر عهده دارند. همه این روبات‌ها به نظر می‌رسد که می‌خواهند بشر را بنده و اسیر خود کنند.
در سال 2018، Boston Dynamicsویدئویی از SpotMini منتشر کرد. یک روبات سگ‌مانند که در را برای عبور یکSpotMini باز کرد. SpotMini علاوه بر توانایی تشخیص، چرخش و باز کردن در دستگیره قادر است به فردي كه بي‌اجازه مي‌خواهد به خانه ورود كند هشدار دهد و به او حمله كرده و او را متوقف كند. روبات‌هایBoston Dynamicsنه تنها می‌توانند از موانع عبور کنند بلکه هرکسی یا هر چیزی را که در مسیر آن‌هاست نادیده می‌گیرند. نیازی به گفتن نیست، این موضوع کابوسی است برای بشر که نتواند در آینده روي روبات‌ها کنترل داشته باشد.

تکنولوژی کارآمد Fracking و ایجاد زلزله
Fracking می‌تواندموجب ایجاد زلزله‌های گسترده‌ای شود. منابع انرژی تجدیدپذیر راه آینده هستند، اما گاز طبیعی یک منبع ضروری برای بسیاری از صنایع است. Frackingیک روش رهاسازی گاز از میان سنگ‌های صخره‌ها است. ایجاد شکستگی هیدرولیکی یاFrackingیک روش نسبتا جدید برای استخراج گاز طبیعی از توده‌های زیرزمینی است که از مایعات با فشار بالا برای نفوذ به عمق زمین استفاده می‌کند. این فرآیند بسیار بحث‌برانگیز است، به ویژه که یکی از عوارض جانبی اصلی، زلزله‌های خودبه‌خودی است. ایالت‌هایی مانند اوکلاهما که از روش ایجاد شکست هیدرولیکی زیاد استفاده می‌کنند، شاهد افزایش شدیدی در تعداد زلزله‌ها هستند، پدیده‌ای که می‌تواند پیامدهای مرگبار داشته باشد.

Ransomware و حملات سایبری
Ransomwareمی‌تواند برای خاموش کردن سرویس‌های حیاتی مورد استفاده قرار گیرد. حملات سایبری به طور فزاینده‌ای در سرفصل‌ها ظاهر می‌شود و پیچیدگی و پتانسیل آسیب آن‌ها هر روز افزایش می‌یابد. یکی از ابزارهای رایج در حملات سایبری، چیزی است به نام ransomware، نوعی از ویروس کامپیوتری که اطلاعات را از گروگان می‌گیرند تا زمانی که قربانی باج را پرداخت کند و اطلاعاتش را پس بگیرد.
از طریق یک ایمیل از طرف یک شرکت معروف یا شرکت‌های خدماتی مثل شرکت گاز، هکرها قربانیان را به باز کردن لینک ترغیب می‌کنند. لینک ارسالی هارد کامپیوتر را بارگیری می‌کند و سیستم کاربر قفل شده و یک پیام ارسال می‌کند که پس از پرداخت هزینه می‌توانید به سیستم خود دسترسی پیدا کنید.
نمونه اين حمله سايبري در سال 2017 در انگلستان اتفاق افتاد. این حمله کامپیوترها را در بیمارستان‌های سراسر انگليس قفل کرد و باعث ایجاد یک اورژانس ملی شد که چند روز طول کشید ویروس غیرفعال شود. بنابراین دفعه بعد که یک ایمیل ظاهرا معمولی از یک شرکت آشنا دریافت می‌کنید، قبل از باز کردن فایل پیوست حتما احتیاط لازم را به عمل آورید.

تکنولوژی شناسايی کدهای DNA و احتمال فروش آن‌ها
کدهایDNA می‌تواند توسط سایت‌هایی مانند Ancestry.com فروخته شوند. تجزیه و تحلیل‌های پزشكي و ژنتیکی راه خود را به بازار تجاری باز کرده است و اکنون هر کسی می‌تواند کدهایDNA خود را شناسايی كرده و ژنوم خود را با هزینه‌ای نسبتا پایین تعیین کند.
در حالی که دستیابی به ریشه‌های ژنتیکی ممکن است جذاب باشد، شما می‌بایست قبل از تجزیه و تحلیلDNA خود از مورد اطمینان بودن سازمانی که این کار را برای شما انجام می‌دهد اطمینان حاصل کنید. هنگامی که شما نمونه ژنتیکی خود را برای تجزیه و تحلیلی می‌فرستید، حق استفاده از DNA خود را به طرق مختلف می‌دهید. لذا کمپانی‌ها می‌توانند اطلاعات ژنوم شما را به شخص ثالثی بفروشند.


چاپگرهای سه بعدی و مشکلات امنیتی
افراد می‌توانند از طریق چاپگرهای سه‌بعدی اسلحه شخصی خود را در خانه داشته باشند. در حالی که چاپگرهای سه‌بعدی ممکن است سرگرم کننده بوده و به یک روند تکنولوژیکی جدید غالبا بی‌ضرر شبیه باشد، ولی انسان‌ها از آن راهی برای عملکرد خشونتامیز پیدا کرده‌اند. تکنولوژی پرینت سه‌بعدی به اين شکل است که مواد لایه به لایه روی هم چیده می‌شوند و با روش‌های مختلف سفت می‌شوند و استحکام مناسب را پیدا می‌کنند. فرآیند گذاشتن لایه‌های مواد و جامد کردن آن هم به طور معمول توسط یک نازل انجام می‌شود. چاپ سه‌بعدی ممکن است مقررات را منسوخ کند. در حال حاضر از طریق پرینت‌های سه‌بعدی افراد به راحتی می‌توانند در منزل خود اسلحه تولید کنند. حتی هیچ نیازی نیست که شما تمامی قسمت‌های اسلحه را چاپ کنید فقط کافی است که قسمت‌های اصلی و مهمترین بخش‌ها را چاپ کنید و دیگر قسمت‌ها را از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید. وب سایت‌های مختلف فایل‌های طراحی و نرم افزارهايی را برای کمک به چاپ و جمع‌آوری و سوار کردن اجزای اسلحه توسط خود شخص به فروش می‌رسانند.
اسلحه‌های ایجاد شده از طریق چاپگرهای سه‌بعدی ثبت نشده هستند و به راحتی هر کسی که به طور قانونی اجازه خریداری اسلحه را ندارد می‌تواند آن را تهیه کند. در سال 2013، یک مرد که قبلا به علت مشکلات روانی حق خرید اسلحه را به صورت مجاز نداشته با استفاده از چاپگر سه‌بعدی اسحله‌ای برای خود ساخته و به خانه‌ای در سانتامونیکا در کالیفرنیا حمله كرده و پنج نفر را به قتل رسانده است. به کمک چاپگرهای سه‌بعدی رایج، ممکن است میلیون‌ها نفر به کارخانه‌های کوچک اسلحه در خانه‌های خود دسترسی پیدا کنند.

دستگاه خودکشی چاپ با پرینتر سه‌بعدی
اين تكنولو‍ژي شايد مخوف‌ترين و عجیب‌ترین‌ها باشد و با ذائقه بسياري از ما اصلا خوش نيايد. یک پزشک استرالیایی یک دستگاه خودکشی چاپ با پرینتر سه‌بعدی را ساخته است. دکتر Philip Nitschk در حال کارکردن روی یک ماشین خودکشی پرینت سه‌بعدی به نام Sarco است. کاربران سوار ماشین می‌شوند، ماشین شروع به کم کردن اکسیژن فضای داخلی می‌کند. افراد کم کم سطح هوشیاری خود را از دست می‌دهند و پس از مدتی بدون این‌که اذیت شوند و چیزی را حس کنند می‌میرند. در استرالیا کشتن بدون درد و مرگ آسان برای افرادی که از یک بیماری بسیار سخت رنج می‌برند قانونی است. لذا استفاده از این دستگاه در كشورهايي كه قانون اتانازي را دارند کاملا قانونی است. برای استفاده از این دستگاه کاربران باید ثابت کنند که از لحاظ ذهنی سالم هستند و دلايل قانونی برای پایان دادن به زندگی خود دارند تا بتوانند از طریق کدی که به آنها داده می‌شود به آن دسترسی یابند.

تشخیص چهره آمازون و نظارت جمعی
تشخیص چهره آمازون می‌تواند برای نظارت جمعی مورد استفاده قرار گیرد. سیستم تشخیص چهره آمازون، Recognition، در اواخر سال 2016 معرفی شد. این سرویس برای شناسایی چهره‌ها و موارد مختلف از طریق تصاویر است. بلافاصله پس از آغاز آن، آمازون خدماتی را به سازمان‌های اجرای بهتر قانون ارائه كرد و از این سیستم به عنوان وسیله‌ای برای کمک به تحقیقات جنایی استفاده كرد.
در حالی که طرفداران این فناوری معتقدند این ابزار قوی برای دستگیری جنایتکاران بسیار مفید است، دیگران از جمله اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، آن را به عنوان یک سلاح بالقوه‌ای معرفی می‌كند که می‌توانند برای نظارت بر جمعیت کثیری از افراد جامعه که بی‌گناه بوده و خلافکار نیستند مورد استفاده قرار دهند.
در 22 ماه می سال 2018، ACLU همراه با سایر حامیان حفظ حریم خصوصی از آمازون خواسته است تا عرضه این نرم‌افزار را متوقف كند.ACLUمعتقد بود که آن‌ها با استفاده از این سیستم تنها افرادی را که دل‌شان می‌خواهد از جمله مهاجران غیرقانونی یا فعالان موجود در لیست سیاه را برای دولت شناسايی می‌کنند.

FakeApp و تغییر چهره
FakeApp یک برنامه است که می‌تواند در فیلم‌های در سطح هالیوود چهره افراد را تعویض كند. رایانه‌های قدرتمند و برنامه‌های کاربرپسند، جلوه‌های ویژه هالیوود را می‌توانند توسط افرادی که در لباس خواب خود قرار گرفته‌اند، بکشند. این به نظر می‌رسد یک مورد بسیار کارآمد است، اما مردم در حال حاضر راه‌هایی را برای سوء‌استفاده از این تکنولوژی جدید برای اهداف غیراخلاقی پیدا کرده‌اند.
 FakeApp، یک برنامه جدید که به شما اجازه می‌دهد چهره خود را با دقت فوق‌العاده بالايی با یک چهره دیگر جایگزین کنید. این نرم‌افزار اخیرا بسیار بحث‌برانگیز بوده و موجب اختلاف‌نظراتی شده است. مشهورترین افراد از جمله میشل اوباما قربانی این موضوع بوده‌اند و این مسئله نشان می‌دهد که هیچ‌کس از این فناوری‌ها در امان نیست. هر کسی می‌تواند در یکی از این برنامه‌ها قرار گیرد و پیامدهای وحشتناکی را به دنبال داشته باشد.

روبات‌های پزشک و جراحی‌های واقعی
روبات‌های پزشکی روی یک قاعده کلی می‌توانند افراد را مورد جراحی قرار دهند. رفتن به دکتر در شرایط عادی می‌تواند یک تجربه ترسناک باشد، اما وجود برخی از روبات‌ها با چاقوهای کوچک جراحی در دست به نظر یک کابوس است. افرادی که فوبیا و ترس از بیمارستان دارند، به آینده سخت پیش رو می‌اندیشند، چرا که مراکز پزشکی شروع به معرفی روبات‌های جراح بیشتری می‌کنند. جراحی روبوتیک به معنی استفاده از روبات‌های پزشکی است که معمولا با بازوهای مکانیکی مجهز شده‌اند تا جراحی را از راه دور انجام دهند. در حالی که این موضوع می‌تواند عوارضی مانند عفونت را کاهش دهد و دقت و انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم آورد، ولی بعضی از پزشکان این عمل را به علت غیر ضروری و گرانقیمت بودن مورد انتقاد قرار داده‌اند.
شما می‌توانید روبات‌های جراحی را پیدا کنید که مردم را در بیمارستان‌ها در سراسر کشور جراحی می‌کنند و در طول زمان محبوب می‌شوند. اکثر این روبات‌ها هنوز توسط یک انسان اداره می‌شوند، آیا این امکان وجود دارد که آن‌ها بتوانند خودشان به تنهايی و بدون کنترل دست بشر یک جراحی را به طور کامل انجام دهند؟

واقعیت مجازی و نمایش فیلم پس از مرگ
امروزه واقعیت مجازی برای نشان دادن احساسی که در زمان مرگ داریم مورد استفاده قرار گرفته و تصاوير عجيب اما هيجان‌انگيزي را با علاقه‌مندان به اين حوزه به اشتراك مي‌گذارد. یکی از اپلیکیشن‌های بسیار وحشتناک و مخوف موجود به نامvirtual realityاست که به وسیله فرانک کلمن، یکی از طراحان تصورات غیرواقعی با ایده‌های بسیار مهیب و ترسناک تست شده است.
 او یک شبیه‌سازی مجازی ایجاد کرده است که به مردم این امکان را می‌دهد درک کنند چه حس و حالی را در زمان مرگ تجربه می‌کنند. او این کار را برای کمک به بیماران بد حال و نزدیک به مرگ انجام می‌دهد. Kolkman معتقد است که «ترس و تجربه مرگ یک موضوع نادیده گرفته شده است» و «اگر ما شروع به اقدام به درمان اضطرابی که در مرگ وجود دارد، بکنیم ممکن است این بدان معنا باشد که روند مرگ را تسهیل كنیم». در حالی که این تکنولوژی دارای اهداف خیرخواهانه است، این قابل درک است که ایده پیش‌نمایش مرگ خود باعث ایجاد وحشت می‌شود.

محققان می‌دانندکه چگونه روبات‌ها را هک کنند
علاوه بر استفاده در رایانه‌ها، Ransomwareنیز می تواند برای هک کردن روبات‌ها مورد استفاده قرار گیرد. در مارس 2018، محققان به عنوان یک تست امنیتی Robot Humanoid Robotics NAO را هک کردند. آن‌ها با موفقیت به روبات نفوذ کردند و توانستند به راحتی به هک شدن پایان دهند. آن‌ها همچنین توانستند به اطلاعات و داده‌های روبات دسترسی پیدا کنند و بحث‌برانگیزتر آن‌که ویدئویی را به نمایش بگذارند. این برند از روبات‌ها به طور معمول در فروشگاه‌ها و کلاس‌های درس برای کمک به کارکنان استفاده می‌شود و به طور فزاینده‌ای رایج هستند. علاوه بر روبات‌های شبیه انسان، AI مانند آمازون اکو نیز به طور گسترده‌ای در سراسر کشور استفاده می‌شود.
شما فکر می‌کنید پیامدهای استفاده از این روبات‌ها چیست؟ تولید کنندگان AI باید اقدامات امنیتی خود را برای محافظت از مردم انجام دهند. هک کردن روبات‌هایی که درفروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و ... کمک می‌کنند می‌توانندباعث از کار افتادن خدمات و در معرض خطر قرارگرفتن اطلاعات آن سازمان شود. این امر می‌تواند عواقب خطرناکی را به دنبال داشته باشد و حتی مرگبار هم باشد.




تاکسی‌های پرنده
شرکت‌های تکنولوژی به زودی از تاکسی‌های پرنده رونمايی مي‌کنند. پیشرفت روزافزون خودروهايی که با باتری کار می‌کنند و استفاده گسترده از پهپادها به این معنی است که اتومبیل‌های پروازکننده زودتر از آنچه که فکرش را می‌کنیم به واقعیت تبدیل می‌شوند. با این وجود، در مورد تاکسی‌های پروازکننده چه فکری دارید؟
شرکت‌های با تکنولوژی چندگانه، تولید کنندگان هواپیما و خودروسازان به دنبال ایجاد تاکسی‌هايی هستند که بتوانند پرواز کنند. دارا خسروشاهی مدیر ارشد اجرايیUber، ، حتی اظهار داشت که می‌خواهد استفاده از اتومبیل‌های پروازکننده را به عنوان بخشی از سرویس اوبر در پنج تا 10 ساله آینده شروع کند. هر کس که از پرواز می‌ترسد، باید با چشم‌انداز خودروهايی که از طریق هوا پرواز می‌کنند، فریب خورده باشد، به خصوص این‌که هر تکنولوژی جدید مجبور است سهم هزینه‌های خود را در حوادث ناگوار داشته باشد.
همچنین این سؤال پیش می‌آید که راه‌های هوايی را چگونه ایجاد می‌کنند. در حالی که هواپیماها مایل‌ها بالاتر از سطح زمین به طور منظمی پرواز می‌کنند، آیا همین امر برای تاکسی‌هايی که در هوا پرواز می‌کنند، تا مسافران خود را جابه‌جا كنند هم صدق می‌کند؟
در حالی که چشم‌انداز تاکسی‌های پرنده - به خودی خود – بسیار پیچیده است، برخی از شرکت‌ها ترس و نگرانی جدیدی را به این موضوع اضافه کرده‌اند و صحبت از ماشین‌های پرنده شخصی را به میان آورده‌اند که این موضوع جدا از مخاطرات فراوان مشکلاتی را نیز به همراه دارد.

Fitbit و تشخیص سلامت بدن انسان
Fitbit شما می‌داند که شما در شرایط فیزیکی خوبی نیستید. تکنولوژی همواره بیشتر و بیشتر به سمت شخصی شدن پیش می‌رود و در حال حاضر ما دستگاه‌هایی داریم که می‌توانند به داخل بدن نگاهی بیندازند تا در ارتباط با سلامتی شما اطلاعاتی را در اختیارتان بگذارند. ابزار الکترونیک پوشیدنی همانند Fitbit با محبوبیت فراوانی روبه‌رو است، که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد اطلاعات اساسی مربوط به آناتومی مشتریان خود را جمع آوری کنند. بالاتر از آن، بسیاری از این دستگاه‌ها این توانايی را دارند که شرایط اضطراری پزشکی را به کاربران خود هشدار دهند. زندگی مردم به لطف محصولاتی مانند Fitbit نجات داده شده است، ولی هنوز این موضوع بسیار عجیب و غریب است که یکی از دستگاه‌های شما بتواند احتمال مرگ شما را پیش بینی کند.








نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: