کد خبر: ۱۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
واعظی در جمع خبرنگاران:
رییس دفتر رییس جمهوری گفت: لایحه ساماندهی بهبود محیط کار برای سرعت بخشیدن به سرمایه گذاری های داخلی، خارجی و سرعت بخشیدن به کار مردم در جلسه امروز هیات دولت تصویب شد.
به گزارش قلم، سید محمود واعظی امروز در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مهمترین محورهای جلسه امروز افزود: بررسی بهبود محیط کار در جلسه امروز هیات دولت در دستور کار قرار داشت، این مصوبه در این راستاست که اگر شرکتی بخواهد تاسیس شود یا مجوزی گرفته شود، مردم و شرکت ها و کسانی که می خواهند، می توانند سرمایه گذاری کنند.
وی افزود: بر این اساس دیگر افراد از این وزارتخانه به آن وزارتخانه و از این دستگاه به آن دستگاه نمی روند، با این مصوبه می توانیم به کارها سرعت بخشیم.
وی ادامه داد: باید به گونه ای پیش برویم که همه اقدامات به نوعی از طریق فضای مجازی بر روی سیستم انجام شود.
واعظی گفت: رییس جمهوری دستور دادند که باید هدف غایی این باشد که اگر هرکسی که می خواهد شرکتی تاسیس و سرمایه گذاری کند و مجوزی بگیرد، اگر سوء پیشینه یا مدرک تحصیلی داشته باشد و یک بار مشخصات شخصی خود را ثبت کند دیگر کسی حق ندارد که از او مدارک بخواهد.
رییس دفتر رییس جمهوری افزود: این مصوبه قطعی شده است، البته برخی مسائل وجود داشت که آن را به کمیسیون اقتصاد فرستادیم و تاکنون بیش از یک هزار مجوز حذف شده است که اعضای هیات دولت این را کافی ندانستند و معتقد بودند همچنان مجوزها باید کمتر شود.
وی ادامه داد: اگر مباحث امروز عملیاتی شود می توانیم سرعتی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی داشته باشیم و این گونه کارهای مردم با سرعت بیشتری انجام شود.
واعظی گفت: محور مهم دیگری که جلسه امروز هیات دولت بود مورد بررسی قرار گرفت، موضوع سلامت الکترونیک بود.
وی افزود: با توجه به گستردگی که کار سلامت الکترونیک دارد و این که همه مردم ایران در همه جای کشور با آن مواجه هستند، رییس جمهور دستور داد در ماه خرداد این افتتاح انجام شود تا مردم بتوانند از این کار مشترکی که وزارت بهداشت، رفاه و ارتباطات شروع کردند استفاده کنند.
واعظی در خصوص بحث اف ای تی اف و تخلفات به دلیل شفاف نبودن فضای اقتصادی در دوره های گذشته، گفت: یکی از برنامه های دولت مبارزه با فساد است و تحت هیچ شرایطی ملاحظه فرد مفسد در هر رده و جایگاهی که باشد را لحاظ نمی کند، این اراده ای بوده که در 6 سال گذشته وجود داشته است.
وی ادامه داد: هر چقدر شفافیت بیشتر باشد فساد، تبعیض و رانت کمتر می شود، ما اصرار داریم روابط و فعالیت های ارباب - مشتری و کارفرما - کارگزار رودررو نباشد و از طریق فضای مجازی انجام گیرد،زیرا طرفین همدگیر را نمی شناسند و مسائل این چنینی کمتر می شود و شفافیت و فضای مجازی و دولت الکترونیک حتما می تواند به کاهش تبعیض و رانت و فساد منجر شود.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره روند کند اجرای دولت الکترونیک، گفت: خوشبختانه زیر ساخت ها فراهم شده است و پهنای باند کافی در دسترس است اما دستگاه های مختلف در این باره یکسان نیستند برخی وزارتخانه ها توانستند این کار را انجام دهند و برخی هم هنوز نتوانستند.
واعظی یادآور شد: نظر دولت و رئیس جمهوری این است که سرعت بیشتر شود و ان شاء الله امسال سالی است که شاهد گسترش دولت الکترونیک در بخش های مختلف خواهیم بود.
وی درباره سرنوشت لوایح پالرمو و سی اف تی در مجمع تشخیص، اظهار داشت: این لوایح به کمیسیون های مجمع ارجاع داده شده است و هر زمان نوبتش رسید به صحن می آید.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به سوالی درخصوص میانجی گری عراق میان ایران و آمریکا گفت: از هجدهم اردبهشت ماه به بعد، شاهد بودیم کشورها و شخصیت ها در پی این هستند که در ابتدا برجام حفظ شود و دیگر اینکه در منطقه درگیری رخ ندهد و با توجه به اهمیت برجام می خواهند به گونه ای پیش رود تا رضایت ایران را کسب کنند.
واعظی ادامه داد: بهرحال تلاش هایی انجام می شود و این به معنای مذاکره میان ایران و آمریکا نیست، تا زمانی مقام های دولت آمریکا این گونه عمل می کنند؛ هم از لحاظ فشار بر مردم ایران و هم عهدشکنی، مذاکره در این شرایط معنایی ندارد.
وی درباره علت حضور نیافتن رئیس جمهوری در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: هر جلسه ای براساس چارچوبه اش آیین نامه ای دارد، اعضا باید احترام جلسه و همدیگر و رئیس جلسه را حفظ کنند، اگر تخلفی باشد و فردی چارچوب جلسه را رعایت نکند به نتیجه نمی رسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: