کد خبر: ۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار شدید منزلی مسکونی در جوادیه خبر داد.
انفجار نارنجک‌های چهارشنبه سوری در جوادیه

سید جلال ملکی در این باره گفت: در ساعت 21:50 شب گذشته یک مورد حادثه انفجار به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان ایستگاه 95 و 96 را به محل حادثه واقع در 10 متری اول جوادیه اعزام کرد.

ملکی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه گفت: محل حادثه یک ساختمان دو طبقه به مساحت کمتر از 50 متر مکعب بود که در طبقه اول آن یک کارگاه خیاطی قرار داشت و طبقه دوم آن مسکونی بود و انفجار در این قسمت رخ داده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه همزمان با رسیدن آتش‌نشانان دو فرد حادثه دیده در حالی که دست‌ها و صورتشان دچار سوختگی شدید شده بود خود را به بیرون رساندند افزود: عوامل آتش‌نشانی این افراد را که پسری 15 ساله و مردی 30 ساله بودند در انتقال به بیمارستان به تکنسین‌های اورژانس تحویل دادند.

ملکی ادامه داد: گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز وارد طبقات شده و اقدام به ایمنی‌سازی محل کردند. در بررسی ساختمان مشخص شد که این دو نفر در حال ساخت نارنجک‌های دست ساز برای چهارشنبه سوری بوده که ناگهان این حادثه رخ داده است.

وی اضافه کرد: همچنین در بررسی یکی از کمدها مشاهده شد که این افراد نزدیک به 30 نارنجک دستی با وزن حدود هر کدام یک کیلوگرم را نیز ساخته و در کمد نگهداری می‌کردند و در کنار آن بیش از 40 نارنجک دست ساز کوچک نیز قرار داشت که اگر این نارنجک‌ها منفجر می‌شد مرگ این افراد حتمی بود.

ملکی درباره خسارات ناشی از این حادثه گفت: به کارگاه خیاطی و برخی وسایل داخل منزل خساراتی وارد شده بود.

به گفته وی آتش‌نشانان پس از ایمن سازی محل در ساعت 2:54 بامداد امروز محل حادثه را ترک کردند.

وی با اشاره به وقوع این حادثه گفت: چهارشنبه سوری آیین سنتی است و در اجرای آن جنگ خیابانی و پرتاب نارنجک معنایی ندارد معلوم نیست که این افراد نارنجک‌های یک کیلوگرمی را برای چه کاری درست کرده بودند اما قدرت تخریب چنین نارنجک‌هایی به قدری بالاست که اگر یکی از آنها به کف آسفالت بخورد چندین سانت زمین را سوراخ می‌کند، بنابراین لازم است خانواده‌ها توجه ویژه‌ای به فرزندانشان داشته باشند و بزرگسالان نیز سعی در برگزاری آرام چهارشنبه سوری همراه با آیین‌ها و فرهنگ‌های ایرانی داشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: