کد خبر: ۱۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
طاتسلا در اصل تولیدکننده خودرو نیست، مدیر ارشد اجرایی شرکت تسلا، الون ماسک ( Elon Musk) در اصل مدیر اجرایی شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی، تولیدکننده محصولات صنایع هوافضایی (SpaceX) است که در ساخت و تولید راکت فعالیت می‌کند. او همچنین قصد دارد سفر و زندگی در مریخ را عملی سازد. ماسک به آرامی و در آرامش اهداف خود را عملی می‌کند. وقتی او رهبری تسلا را به عهده گرفت از آینده زمین ناامید بود و تصمیم گرفت سیاره زمین را به جای بهتری که بتواند چند هزار سال دیگر باقی بماند تبدیل کند. در نتیجه ماسک تصمیم گرفت طرحی را برای ساخت خودروهای برقی عملی کند. برخلاف شرکت‌های بزرگ صنعت خودروسازی مانند فورد و جنرال موتورز، تسلا روی بازاریابی گسترده و عظیم تمرکز نکرد بلکه تصمیم گرفت با پرداختن به کیفیت مخاطبان کم خود را تقریبا صد در صد راضی نگه دارد.
چرا هواداران تسلا زیاد است؟
چرا مردم تسلا را دوست دارند، این علاقه مانند علاقه مردم به اپل بسیار زیاد است. مردم به دنبال چیزی متفاوت از محصولات ماکروسافت بودند و به سوی محصول جدید و خاص اپل گرایش پیدا کردند. این در مورد تسلا هم صدق می‌کند، مردم اتومبیل‌های شیک دوست دارند اما در عین حال نمی‌خواهند به کره زمین آسیب برسانند. پس هنگامی‌که تسلا خودروی برقی خود را معرفی کرد، مردم از آن استقبال کردند اما هنوز چیزهایی زیادی وجود دارد که تسلا باید آن‌ها را بیشتر مورد بررسی قرار دهد. 
ظاهر بیرونی جذاب
جلوی خودرو به شکلی تیز و تهاجمی طراحی شده است و از آینه عقب بسیار زیبا دیده می‌شود مخصوصا وقتی چراغ‌ها روشن است. حتی از زاویه بغل هم با منحنی‌ها و ظاهر منحصربه‌فرد دستگیره‌ها بسیار جذاب دیده می‌شود. اگر درباره مدل S صحبت کنیم خیلی‌ها فکر می‌کنند شبیه فورد Fusion است اما بیشتر شبیه استون مارتین است درحالی‌که پنجره مدل S تسلا باریک‌تر است. 
کابین شیک و راحت
دلیل دیگر برای اینکه طراحی داخلی تسلا مورد توجه است دارا بودن هر سه مدل 3، S و X دارای یک کابین راحت هستند. طراحی داخلی مدل3 بی‌نظیر است. شاید فکر کنید خودروهای متوسط و کوچک تسلا مناسب نیستند اما آن‌ها بسیار شبیه هوندا (Fit) هستند. این گروه از تسلا اس‌یووی یا شاسی بلند است و وقتی به آن نگاه کنید، انگار به یک جنتمن نگاه می‌کنید. با مدل 3 می‌توان به‌راحتی به سوی یک مهمانی راند و لذت برد. بخش پشتی این اتومبیل را می‌توان قلب آن محسوب کردو صندلی‌ها عقب بسیار راحت و مناسب اشخاص مشکل‌پسند است. 
مجهز به فناوری روز
اگر تا به‌حال کابین یکی از خودروهای دهه‌های60و70 را دیده باشید، متوجه خواهید شد که چیز زیادی در کابین آن‌ها وجود ندارد تنها سنسور سرعت‌ سنج و چند ابزار اندازه‌گیری دیگر اما در کل به نظر کاملا خالی می‌رسد. در طول سالیان زیاد و با پیشرفت فناوری، کابین‌ها شبیه کابین هواپیما شده‌اند. تسلا تمام فناوری‌های جدید اضافه شده به کابین را در یک صفحه لمسی خلاصه کرد و آن را در وسط کابین قرار داد و اکنون می‌توان گفت به ماشین‌های دهه70 از نظر طراحی داخلی بازگشته‌ایم.  مدل‌های جدید تسلا می‌توانند خودشان خودشان را به‌روزرسانی کنند. کافی است شب آن را آنلاین کنید و روز بعد خودرویی کاملا به‌روزرسانی شده تحویل بگیرید. 
طراح هوشمند
مدیر ارشد اجرایی شرکت تسلا به فیزیک تسلط دارد و یکی از اهداف او کمک به بشریت است. او تصمیم گرفت در دوره کارشناسی ارشد فیزیک کاربردی ادامه تحصیل دهد اما پس از دو روز دانشگاه را رها کرد و تصمیم گرفت وارد کسب‌وکار و تجارت شود. او معتقد است که می‌تواند انسان را به مریخ منتقل کند و آرزو دارد در سیاره مریخ از دنیا برود. او کاملا می‌داند چه چیزی برای خود و دیگران می‌خواهد.
ایمنی بالا
یکی از سریع‌ترین خودروها «بوگاتی» (Chiron) است اما این به این معنی نیست که تسلا خوروی پر سرعتی نیست. تسلا ماشین اسپرتی نیست و می‌تواند در صندلی عقب سرنشین داشته باشد و چون با برق کار می‌کند بسیار اقتصادی و همچنین امن است. 
مدل  S تمام تست‌های ایمنی را پشت سر گذاشته و می‌توان به جرئت گفت که یک خودروی بسیار امن است. در یک تصادف شدید راننده تسلا مدل S در حالی با یک جراحت کوچک از خودرو پیاده شد که تقریبا چیز سالمی از خودرو باقی نمانده بود اما او پس از این تصادف یک تسلا مدل S دیگر سفارش داد، او همان راننده‌ای است که دو مشکل فنی در خودروی تسلا را گزارش داده بود. 
اولین ایراد، فقل داشبورد
اگر طرفدار تسلا باشید یا نه باور داشته باشید که ماسک به مشتریانش بسیار توجه می‌کند. به‌عنوان مثال یکی از خودروهای مدل 3 تصادف کرد و راننده چند مشکل در آن یافت، یکی از این مشکلات خراب شدن صفحه نمایش لمسی پس از برخورد آرنج راننده با آن بود و نتوانست داشبورد خودرو را باز کند یا قفل آن را بشکند تا بتواند کارت‌های بیمه و خودرو را از داخل آن خارج کند. ماسک پس از این اتفاق تصمیم گرفت آپشن جدیدی را اضافه کند که خودرو هنگام تصادف به‌راحتی قفل‌های خود را باز کند. 
دردسرهای تعمیر
یکی از مشکلاتی که وجود دارد، طولانی بودن روند تعمیر این خودرو است. تسلا به‌تنهایی فروشگاهی برای قطعات یدکی ندارد و این کار را فروشگاه‌های دیگر انجام می‌دهند. هنگامی‌که یک خودرو دچار مشکل شود، چند ماه طول می‌کشد تا تعمیر شود و این باعث نارضایتی مشتریان شده است. 
خرید آنلاین
تسلا را می‌تواند مانند پیتزا به صورت آنلاین خرید، خودروی موردنظر را در اینترنت می‌بینید، سفارش می‌دهید و کار تمام است اما مشکل این‌جاست که قبل از خرید نمی‌توانید آن را تست کنید و کمی با آن رانندگی کنید.  تمام مدل‌ها در فروشگاه‌های تسلا وجود ندارد و باید تمام فروشگاه‌ها را پشت تا شاید مدل نظر را پیدا کرد. 
این ماشین شاید ماشینی ایده‌آل برای خرید و رفتن به بانک و سر کار باشد اما فکرش را بکنید اگر بخواهید با آن به سفر بروید، این‌جاست که کار کمی پیچیده می‌شود چون باید جست‌وجو کنید که آیا بین راه به‌اندازه کافی ایستگاه‌های شارژ برق وجود دارد یا نه.
شاید تسلا ماشینی ایده‌آل و دوستدار طبیعت باشد اما ایده ماشین بدون سرنشین ایده جالبی نیست چون امنیت کافی ندارد و می‌تواند به‌راحتی باعث تصادف شود. همان‌طور که یکی از این خودروها چندی پیش به یک کامیون پارک شده برخورد کرد. پس تسلا با وجود مزیت‌های بسیار هنوز جای کار دارد تا بتوان از آن با خیال راحت استفاده کرد. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: