کد خبر: ۱۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
معروف‌ترين روبات‌هاي 2018 از نگاه مجله boss
اين روبات تحول جالبي در دنياي روبات‌هاي خانگي ايجاد كرد. واکر مي‌تواند همزمان که برای اهل خانه موسیقی پخش مي‌کند. وضعیت خانه را رصد کند به اتاق‌ها سرکشی کند. گزارشی از وضعیت خانه به صاحبش ارائه کند و موارد مشکوک را گزارش کند. واکر به زودی صاحب بازو مي‌شود و مي‌تواند مفیدتر در صحنه حاضر شود.
چمدان هوشمندcx-1
این چمدان ویژگی‌های منحصربه ‌فردی دارد. مي‌تواند بدون نیاز به حمل شدن از صاحبش به مقصد مورد نظر برود. کافی است برنامه ردیابش را روشن کنید و نقطه مقصد را روی نقشه برایش مشخص کنید. مهم‌ترین ویژگی این چمدان سیستم ضدسرقت آن است که هر ترفندی را بی‌اثر مي‌کند.
بالش خواب 
این بالش که با نام «سام ناکس» شناخته مي‌شود، مي‌تواند با ایجاد ریتم تنفس مجازی به فرد کمک کند تا خواب راحت‌تری را تجربه کند. شبیه‌سازی ریتم تنفس به هنگام خواب به افراد مضطرب کمک مي‌کند تا با تقلید ناخودآگاه از این روبات با آرامش بیشتر و سریع‌تر از معمول به خواب روند.
روبات بوستون
این روبات که شبیه سگ طراحی شده است، واقعا عملکردی مانند سگ‌های نگهبان دارد و مي‌تواند افراد غریبه را بترساند و به‌عنوان یک محافظ عملکرد مناسبی داشته باشد. بوستن مي‌تواند بپرد، درهای ورودی را باز کند و مثل یک سگ مطیع دستورات را اجرا کند.
آینه جادویی
این آینده هوشمند معجزه مي‌کند. مي‌تواند با مشاهده صورت شما و آنالیز داده‌هایی که دریافت مي‌کند به شما بگوید که در چه وضعیتی قرار دارید. به لحاظ سلامتی در چه سطحی هستید. اوضاع پوست‌تان در چه شرایطی است و آیا نیاز دارید خیلی زود پزشک را ملاقات کنید یا خیر!
روبومارت 
شاید برایتان جالب باشد اگر یک روبات متحرک غذایی را که سفارش داده‌اید، به سرعت و در اسرع وقت بدون نیاز به نیروی انسانی در منزل یا در محل کار به شما تحویل دهد. این روبات در حقیقت یک فروشگاه آنلاین و خودکار است که سفارش شما را پذیرفته و با سرعت 25مایل در ساعت به شما تحویل مي‌دهد.
سوفیا
سوفیا یکی از چشمگیرترین هوش‌های مصنوعی در جهان است که اگر چه یک روبات است اما رفتار انسان دوستانه‌ای دارد که هر بیننده‌ای را حیران مي‌کند. این روبات به‌راحتی مي‌تواند مکالمات پیشرفته‌ای را با انسان‌ها داشته باشد. مکالماتی که هیجان‌انگیز و بسیار جذابند.
دستیار خانگی هوشمند
این روبات یک دستیار خانگی پرکار است که مي‌تواند علاوه بر پاک‌سازی کف و تمیز کردن خانه، زباله‌ها را نیز از خانه خارج کند و محافظت از خانه را نیز برعهده داشته باشد. استفاده از این روبات مزیت‌های دیگری هم دارد و آن آرشیو کردن خاطرات اهل خانه از این روبات است.
یک مراقب واقعی
روبات کوری از آن دست روبات‌های دستیار است که مي‌تواند خدمات قابل‌توجهی را به اهل خانه ارائه کند. متناسب با برنامه‌ریزی‌هایی که برایش صورت گرفته او مي‌تواند دمای هوای منزل را تغییر دهد و برای اهل خانه سرگرمی ایجاد کند. 
روبات آزمایشگاهی 
این روبات هم از آن دست روبات‌هایی است که الهام‌بخش بسیاری از متخصصان در دنیا شدند. پزشکان با کمک این روبات  برای تشخیص بعضي بیماری‌ها مانند علائم آنفلوآنزای خوکی استفاده مي‌کردند. این روبات‌ها مانند انسان بودند و با دریافت ویروس آنفلوآنزای خوکی علايم تب و لرز و حتی گاهی نشانه‌های پیش از مرگ را در محیط آزمایشگاهی بروز مي‌دادند. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: