کد خبر: ۱۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
مد روز دنیای بازی‌های ویدئویی چیست؟
دنیای بازی‌های کامپیوتری چه بازی‌های همراه و چه بازی‌های کامپیوتری و کنسولی هرچند سال یک‌بار با پدیده‌ای تازه روبه‌رو می‌شود. پدیده‌ای که شبانه‌روزِ کاربران و مخاطبان را اشغال کرده و همیشه با آن‌ها همراه بودند. یکی از نمونه‌های معروف این نوع بازی‌ها می‌توان به «پوکمون‌گو» اشاره کرد اما نام بازی این روزها «فورنایت» است که کوچک و بزرگ را به خود مشغول کرده و اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری را بار دیگر به کانون توجه‌ها آورده است. براساس گزارش‌‌های منتشر شده از سوی مرجع تحقیقاتی چون «سوپردیتا» این بازی در یک ماه گذشته درآمدی حدود ۲۲۳میلیون دلار داشته و طی هفته‌های متمادی با به‌روزرسانی‌های متعدد، همچنان فضای بازی را تازه جذاب نگه داشته است.
ستاره امروز بازی‌های کامپیوتری
ساختار فورنایت چیزی شبیه به بازی «مینی‌کرافت» و دیگر بازی‌های استراتژی است. در این بازی کاربران زیادی در یک جزیره قرار می‌گیرند و برای آن‌که برنده از بازی بیرون بیایند، باید بتوانند دیگر رقبا را از میدان به در کنند. آن‌ها برای این منظور استحکام‌های دفاعی می‌سازند، از منابع و سلاح‌های موجود در جزیره بهره‌برداری می‌کنند و با تقویت خود به تقابل با رقبا می‌پردازند. 
این بازی مانند دیگر نمونه‌های جذاب، رایگان است و نسخه‌های مختلف آن روی کامپیوتر، کنسول‌های بازی و گوشی‌های هوشمند به‌صورت یکسان اجرا می‌شود. کاربران در جریان بازی برای تهیه لباس‌ها و سلاح‌های متنوع می‌توانند پول بپردازند. 
گسترش فورنایت
اولین نشانه‌های فراگیری فورنایت را می‌توان در تمایلات کودکان و نوجوانان انجام این بازی مشاهده کرد. گزارش‌ها از فراوانی انجام مخفیانه این بازی در مدارس حکایت دارد. رقابت میان نوجوانان بسیار بالاست و زمان زیادی از شبانه‌روز را برای انجام این بازی صرف می‌کنند. البته فقط نوجوانان نیستند که از انجام این بازی لذت می‌برند. آمار و ارقام زیادی از تمایل بزرگسالان برای انجام این بازی حکایت دارند. 
با این‌که فورنایت بازی انفرادی محسوب می‌شود اما می‌تواند تجربه اجتماعی بی‌همتایی برای کاربر هم باشد. چراکه کاربران می‌توانند در قالب گروه‌های دو و چهارنفره به انجام بازی مشغول شوند. برای انجام بازی نیازی نیست که افراد کنار هم باشند. حتی اگر نیاز به چیدن استراتژی و ارتباط مستقیم با یکدیگر هم وجود داشته باشد، آن‌ها می‌توانند با استفاده از قابلیت «فیس‌تایم»، ارتباط مستقیم در قالب بازی را تجربه کنند.
قلاب سازندگان
فورنایت حاصل طراحی و برنامه‌ریزی گروهی سازنده است که راه‌های به دام انداختن بازیکنان را به خوبی فراگرفته‌اند و تمام المان‌های اعتیادآور را در این بازی گنجاندند. بعضی ویژگی‌های اعتیادآور در بازی‌های کامپیوتری عبارت‌اند از گرافیک بالا، خط داستانی سرخوشانه، طنزگونه و ایجاد پیشرفت برای کاراکترهای بازی که همه این ویژگی‌ها در فورنایت و به‌روزرسانی‌های متعدد آن، در نظر گرفته شده است. عناصری مانند شانس در کنار مهارت‌ بازی نیز در طراحی فورنایت در نظر گرفته شده است. در مورد به‌کارگیری شانس از اسلوب بازی‌های مبتنی بر شانس استفاده می‌شود. اگر شما بدانید که ممکن است براساس بخت و اقبال در بازی پیشرفت کنید، دشوار است که از انجام آن دست بکشید. 
چیزهایی که باید در باره فورنایت بدانیم
فورنایت به‌عنوان یکی از بازی‌های پرطرفدار آنلاین اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد. «اپیک گیم» نام سازنده این بازی است و در قالب پکیج‌های متنوع آن را به بازار عرضه کرده است. یکی از مدل‌های پرطرفدار بازی «نجات دنیا» نام دارد که کاربران در تیم‌های دو و چهار نفره به جنگ موجودات مهاجم می‌روند. 
«Battle Royal Game» هم یکی دیگر از سبک‌های پرطرفدار بازی است که در زمانی مشخص ۱۰۰ بازیکن رودر روی یکدیگر قرار می‌گیرند تا آن‌که آخرین نفری که در جزیره زنده بماند برنده بازی لقب خواهد گرفت. نسخه اولیه فقط قابل بازی روی پلتفرم‌ویندوز و مک بود و از میان کنسول‌ها هم پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس‌وان قابلیت اجرای آن را داشتند اما نسخه Battle Royal Game قابل اجرا روی نینتندو سویچ، iOS و اندروید هم بود. 
براساس آمار رسمی منتشر شده حدود ۱۲۵میلیون نفر در کمتر از یک‌سال مشغول انجام این بازی در سبک‌های متنوع شدند و ماهانه میلیون‌ها دلار نصیب شرکت سازنده شد. سازندگان این بازی در سال ۲۰۱۸سه جایزه اصلی رقابت‌های ساخت بازی‌های خلاقانه ویدئویی را نصیب خود کردند. 
برای اجرای فورنایت روی کامپیوترهای شخصی به حداقل پردازنده Core i5 نیاز است. همچنین کارت گرافیکی انویدیا جی‌تی‌ایکس ۶۶۰۰ ای‌ام‌دی رادئون اچ‌دی ۷۸۷۰ با همراهی هشت گیگابابت رم توان اجرای این بازی را خواهند داشت. ویندوز‌های ۷،۸ و ۱۰ با هسته ۶۴ بیتی امکان اجرای این بازی را خواهند داشت. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: