کد خبر: ۱۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
پیشنهاد حجت نظری
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در آستانه روزجهانی موزه با انتشار لیستی از ۱۰ موزه تهران پیشنهاد داد موزه در این ایام رایگان باشد.
به گزارش قلم یه نقل از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در آستانه روزجهانی موزه با انتشار لیستی از ۱۰ موزه تهران پیشنهاد داد موزه در این ایام رایگان باشد.
 
 وی در بخشی از یاداشت خود در اینستاگرام نوشته است: هجدهم ماه می، برابر با بیست و هشتم اردیبهشت ماه به نام روزجهانی موزه نامگذاری شده است. روزی که چند سالی است در کشور ما نیز اهمیتی ویژه یافته و با اقدام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بازدید از موزه‌های این سازمان در این روز رایگان است.
 
سال گذشته در تذکری در صحن شورای شهر از اینکه تمامی موزه‌ها در این روز رایگان نبود انتقاد کردم و از دستگاه‌های مختلفی که متولی موزه‌ها و فضاهای تاریخی در کشور هستند خواستم تا همراه با سازمان میراث، بازدید از موزه‌های وابسته به خود را رایگان کنند. از سازمان میراث نیز خواستم تا به عنوان نهادی بالادستی و ناظر بر تمام موزه‌ها و آثار تاریخی، بر این مساله نظارت کند و امیدوارم فردا تعداد موزه‌ها و نیز سایر اماکن گردشگری که امکان بازدید رایگان از آنها فراهم است، بیشتر از سال قبل شده باشد.
 
امیدوارم روز جهانی موزه‌ها سبب توجه بیشتر همه ما اعم از شهروندان و مسئولان به میراث تاریخی و معنوی کشورمان شود. میراثی که به عقیده من تنها پیشینه تاریخی کشور ما نیست بلکه سرمایه‌ای عظیم برای آیندگان و هویت کشور ماست. چراکه توجه به آن سبب افزایش غرورملی و تعلق خاطر به محله، شهر و کشورمان خواهد شد.
 
در همین راستا نیز ده موزه وابسته به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تهران را که بازدید از آنها در روزجهانی موزه‌ها رایگان است، برای بازدید به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنم. خودم نیز فردا از تعدادی از موزه‌ها و فضاهای تاریخی تهران که کمتر مورد توجه است بازدید خواهم کرد تا بتوانم بدون واسطه از مشکلات پیش روی موزه‌ها و موزه‌داران باخبر شوم.
 
ده موزه پیشنهادی در تهران که بازدید از آنها در روز جهانی موزه‌ها رایگان است:
 
 
کاخ سعدآباد: میدان تجریش، میدان دربند
 
 
کاخ گلستان: خیابان ۱۵خرداد، میدان ۱۵خرداد
 
 
 
کاخ نیاوران: میدان شهید باهنر
 
 
 
موزه ملی ایران : میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، خیابان ۳۰ تیر
 
 
 
موزه آبگینه و سفالینه: خیابان امام خمینی، خیابان ۳۰تیر
 
 
 
موزه نقاشی پشت شیشه: خیابان سعدی شمالی، خیابان سهید قائدی، بعد از خیابان نورمحمدی
 
 
 
موزه هنرهای ملی: میدان بهارستان، خیابان ابن سینا، خیابان کمال الملک، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
 
 
 
موزه رضا عباسی: خیابان شریعتی، نرسیده به پل سید خندان
 
 
 
موزه فرش ایران: ضلع جنوب شرقی تقاطع خیابان کارگر شمالی و دکتر فاطمی
 
کتابخانه و موزه ملی ملک: خیابان امام خمینی، محوطه میدان مشق(سردر باغ ملی)
 
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: