کد خبر: ۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: در این مرکز بیش از دو میلیون و 800 هزار جلد کتاب، 38 هزار نسخه خطی و 40 هزار نسخه چاپ سنگی نگهداری می شود.
سید رضا صالحی امیری عصر چهارشنبه در دیدار با سفیر مغولستان در ایران افزود: سازمان اسناد و کتابخانه ملی یک نهاد فعال فرهنگی است که همواره در آن کارهای تحقیقاتی و فعالیت های پژوهشی بنیادین انجام می شود.
وی اظهار داشت: در اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی روزانه برنامه هایی نظیر شب شعر، رونمایی و نقد کتاب و مراسم تجلیل از نخبگان و فرهیختگان برگزار می شود به طوری که از ابتدای سال جاری تا کنون 351 برنامه در آن برگزار شده است.
مشاور رییس جمهوری ادامه داد:کتابخانه ملی ایران با 57 کتابخانه ملی و 53 آرشیو ملی در جهان و همچنین سه سازمان بین المللی ایکا، ایفلا و یونسکو همکاری دارد.
وی یادآور شد: موفق شده ایم تا کنون 43 اثر در سطح ملی ، چهار اثر در سطح منطقه ای و هفت اثر در یونسکو را به ثبت برسانیم.
صالحی امیری با بیان اینکه کتابخانه ملی در حوزه مرمت و نگهداری اسناد دارای تجارب خوب و قابل انتقال است، برای همکاری با کشور مغولستان در این زمینه اعلام آمادگی کرد.
صالحی امیری با بیان اینکه در کتابخانه ملی پنج میلیون نشریه و بیش از 220 هزار پایان نامه وجود دارد، ادامه داد: همچنین بیش از یک میلیون فیلم، عکس و میکروفیلم در این مکان نگهداری می شود. 
سفیر مغولستان در ایران نیز گفت: قطعا در میان این تعداد کتاب و اسناد موجود در کتابخانه ملی ایران، اسناد و کتابهایی درباره دوران ایلخانیان وجود دارد از این رو مایل هستیم با مساعدت صالحی امیری آنها را به منظور تحقیقات تاریخی خود در اختیار داشته باشیم. 
انگان دامبین یام افزود: بر اساس اطلاعات بدست آمده از وزارت امور خارجه ، حدود دو هزار و 200 سند و کتاب درباره دوره ایلخانیان در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نگهداری می شود. 
وی ادامه داد: مایه خوشحالی است که دو کشور ایران و مغولستان فعالیت های مشترک فرهنگی و تحقیقاتی را آغاز کرده و از دو سال گذشته با امضای توافق نامه هایی، همکاری های خوبی داشته اند. 
به گزارش خبرنگار ایرنا، سفیر مغولستان در ایران و هیات همراه همچنین از بخش های مختلف کتابخانه ملی نظیر موره کتاب و میراث مستند ایران دیدن کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: