کد خبر: ۱۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
5 نکته کاربردی اما ساده برای لذت بردن از رانندگی
حتما برایتان پیش آمده در ترافیک شهرهای شلوغ امروزی پشت فرمان چنان کلافه شده باشید که با خودتان عهد ببندید دیگر از خودرو شخصی استفاده نکنید، گرچه باز هم سختی‌های استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی یا ناهمخوانی مسیرتان با ایستگاه‌های مترو، بی‌آرتی و تاکسی سبب شده، به همان خودروی شخصی روی بیاورید. یا گاه حین رانندگی در یک مسیر یکنواخت اتوبانی، به‌خصوص از نوع بین‌شهری آن از فرط خستگی دلتان بخواهد خودرو را در یک پارکینگ رها کنید و سوار بر وسایل نقلیه‌ی عمومی مسیر را بپیمایید. اما باور کنید با چند تمهید ساده می‌توان این خستگی‌ها را تا نصف کاهش داد و از رانندگی لذت بیشتری برد.
1.همه‌ی دردسرهای خودروی صفرکیلومتر
می‌دانیم که خرید و راندن خودروی صفرکیلومتر لذت بسیاری دارد و ماشینی که از همان ابتدا دست خود آدم بوده، به اصطلاح چیز دیگری است، اما خودروی نو به همان اندازه که جذبه دارد تا مدت‌ها حساسیت‌برانگیز است و سبب می‌شود حین رانندگی اضطراب و استرس خاصی را متحمل شوید که مبادا خودرویتان به سایر خودروها یا موانع برخورد کند، برای یافتن جای پارک وسواس بیشتری به خرج می‌دهید و در ترافیک، سطح بالاتری از استرس را تجربه خواهید کرد. بنابراین اگر سوار بر یک خودرو دست دوم سالم و کم‌ ایراد باشید، کمتر درگیر اضطراب تصادف و آسیب رسیدن به خودرو می‌شوید و می‌توانید با آرامش بیشتری برانید. همین آرامش هم سبب خواهد شد از رانندگی لذت بیشتری ببرید.

2.از بیمه‌‌ی بدنه غافل نشوید
بیمه‌ی شخص ثالث برای همه خودروها اجباری است. با قوانین جدید بیمه نیز تصادف با خودروهای لوکس و نسبتا گرانقیمت خرجی جداگانه بر گردن‌تان نمی‌اندازد و کمتر استرس این موضوع را خواهید داشت. اما عکس این داستان برای شما هم صادق است، یعنی ممکن است با خودرویی تصادف کنید و بیمه‌‌ی شخص ثالث طرف مقابل همه‌ی خسارت واردشده به خودروی شما را نپردازد. از سوی دیگر برخی خسارت‌های ناخواسته مانند برخورد با موانع و درخت‌ها، ریزش مصالح ساختمانی، خسارت‌های ناشی از طوفان، فرونشست آسفالت خیابان، برخورد سایر خودروها با اتومبیل شما در حالت پارک و از این قبیل اتفاقات می‌توانند شما را متحمل خسارت‌هایی ناخواسته کنند. پس اگر با تقبل پرداخت درصدی از ارزش خودرویتان به شرکت‌های بیمه کنار بیایید، همراه داشتن خودرو و رانندگی در محیط‌های مختلف برایتان به یک عذاب تبدیل نمی‌شود. حتی پیشنهاد می‌کنیم درصورتی‌که قطعه‌ی خاصی روی خودرو دارید یا اتومبیل‌تان از ویژگی خاص و گرانقیمتی بهره می‌برد، این بخش‌ها را نیز بیمه کنید.

3.خلاقیت در کابین  ماشین
لازم نیست برای این کار هزینه‌های گزاف متحمل شوید. توجه به نظافت کابین، تمیزی شیشه‌ها، تعویض روکش‌ دوده گرفته و نامطبوع با یک نمونه‌ی نو و تمیز، رسیدگی به نظافت داشبورد و نشان‌دهنده‌های کیلومترشمار، شست‌وشوی سطح چراغ‌های جلو و عقب خودرو، استفاده از خوشبوکننده‌های ملایم و مطبوع و هر موردی که باعث نظام‌مندی ذهن شما حین حضور در خودرو می‌شود، می‌تواند فضای اتومبیل را برایتان دلپذیر جلوه دهد. البته در این بین استفاده از یک سیستم صوتی ساده و خوش‌صدا و در نظر گرفتن برنامه‌هایی چون گوش فرادادن به موسیقی‌های آرامش‌بخش، رادیو، کتاب‌های صوتی و انواع پادکست‌ها برای ساعت‌های گرفتاری در ترافیک یا مسیرهای یکنواخت می‌تواند فضای خودرو را برایتان قابل تحمل‌تر از پیش جلوه دهد.

4.از اپ‌ها کمک بگیرید
می‌دانیم که امروزه گوشی‌های تلفن همراه هوشمند قابلیت‌های بسیاری دارند که به دشواری می‌توان از آن‌ها گذشت. ما هم اصلا از شما نمی‌خواهیم به‌طورکلی در زمان رانندگی، به‌خصوص ترافیک و جاده‌های خسته‌کننده، این وسیله‌ی جذاب همه‌کاره را کنار بگذارید. تنها خواسته‌ی ما از شما این است که استفاده از تلفن همراه را هدفمند کنید، همین. منظورمان چیست؟ خیلی ساده است. می‌توانید با یک مدیریت ساده عادت ارسال پیامک، گفت‌وگو با تلفن همراه، بررسی صفحه‌ها و کانال‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های مختلف را حین رانندگی کنار بگذارید و به‌جای آن می‌توانید با استفاده از یک پایه‌ی ساده‌ی نگهدارنده‌ی گوشی، شارژر فندکی و فعال کردن اپ‌های سودمندی چون انواع مسیریاب‌های مشهور یا اپ‌های Head Up Display که اطلاعات ضروری راننده را با ثابت کردن گوشی رو به شیشه‌ی جلو بازتاب می‌دهند، از این وسیله به شکل هدفمند استفاده کنید. افزون بر این‌ها استفاده از دستیار صوتی تلفن‌های همراه را حین موارد ضروری، وقتی پشت فرمان هستید، فراموش نکنید.


5.فیلتر کابین را بررسی کنید 
باور کنید استفاده از کولر در ظهرهای گرم آن‌قدرها بر مصرف سوخت خودرویتان نمی‌افزاید. همچنین پایین دادن پنجره خود می‌تواند از عوامل افزایش مصرف سوخت باشد. پس با خیال راحت شیشه‌ها را بالا بدهید و کولر خودرو را روی درجه‌ی مناسب تنظیم کنید. مطمئن باشید یک محیط خنک، رانندگی لذت‌بخش‌تری برایتان فراهم خواهد آورد. علاوه بر این توصیه می‌کنیم فیلتر کابین خودرو را به‌طور منظم و ترجیحا با هربار تعویض روغن و فیلتر، با نمونه‌ای نو جایگزین کنید. به این ترتیب از بسیاری از آلودگی‌ها مصون می‌مانید و حتی در ظهرهایی از نیمه‌‌ی دوم سال که هوا چندان خنک نیست و پایین دادن شیشه به علت آلودگی هوا توجیهی ندارد، با روشن کردن تهویه می‌توانید به کمک یک فیلتر کابین تمیز، هوایی مطبوع درون خودرو فراهم آورید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: