کد خبر: ۱۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بررسی ریشه‌های پنهان در افزایش قیمت کالاهای اساسی تاکید کرد.

به گزارش قلم، مهرداد لاهوتی با اشاره به اظهارت اخیر معاون اول رئیس جمهوری در مورد احتمال کوپنی شدن برخی کالاهای اساسی اظهار کرد: من معتقد به سیستم کوپنی کردن کالاهای اساسی نیستم زیرا معتقدم این سیستم هم فسادی را در پی دارد، مثل دو نرخی شدن بنزین که چنین فسادی را در خود دارد. مثلاً کسی که پول‌دار است وانتی را می خرد و از کارت سوختش استفاده می‌کند.

وی افزود: به اعتقاد من شرایط امروز با شرایط اول انقلاب کاملاً متفاوت است و الان این سیستم کمکی به ما نمی‌کند. اگر ما می‌خواهیم به افراد و دهک‌های پایین جامعه کمک کنیم در عرض ۱۰ دقیقه می‌توانیم به حساب ۷۰ میلیون ایرانی پول واریز کنیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس اضافه کرد: دولت با توجه به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی ۵۳ هزار میلیارد تومان ما به التفاوت پرداخت می‌کند اما معلوم نیست این کالاها به دست چه کسی می‌رسد. از سوی دیگر در روزهای اخیر بحث‌هایی در مورد افزایش قیمت بنزین مطرح شد در حالی که درآمد ناشی از این کار برای دولت تنها ۱۱ هزار میلیارد تومان است و می‌خواهیم مردم را برای ۱۱ هزار میلیارد تومان به جان هم بیندازیم.

لاهوتی همچنین گفت: ما زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای گوشت اختصاص دادیم گوشت گران‌تر بود و حالا که ارز آزاد به گوشت می‌دهیم، گوشت ارزان‌تر شده است. این نشان می‌دهد ریشه‌های پنهانی در افزایش قیمت کالاهای اساسی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: