کد خبر: ۱۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
پس از حملات گسترده صبح امروز نیرو‌های یمنی، مقامات عربستان سعودی هدف قرار گرفتن تأسیسات نفتی این کشور را تأیید کردند.
به گزارش قلم به نقل از اسکای نیوز، پس از انتشار خبر حمله گسترده نیروهای یمنی به تأسیسات حیاتی و زیربنایی عربستان، مقامات سعودی هدف قرار گرفتن تأسیسات نفتی خود را تأیید کردند.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در اظهاراتی با تأیید حملات نیروهای یمنی، اعلام کرد دو ایستگاه پمپاژ نفت خط لوله شرق و غرب این کشور هدف حمله  قرار گرفته‌اند.

وزیر انرژی عربستان همچنین اعلام کرد: خطوط لوله نفت از طریق پهپادهای حامل بمب هدف قرار داده شدند. وی البته مدعی شد این حملات پس از آنکه خسارت‌های محدودی را برجای گذاشت، تحت کنترل قرار گرفت و تولید و صادرات نفت خام عربستان و محصولات نفتی بدون هیچ قطعی ادامه دارد.

خالد الفالح در ادامه ادعاهای خود گفت: این اقدام تروریستی (!)، تأمین نفت جهانی را هدف قرار داده بود. این اقدام بر ضرورت اهمیت مقابله با تمامی طرف های تروریستی که این اقدامات خرابکارانه را انجام می‌دهند، ثابت می‌کند.

وی همچنین گفت خطوط کلیدی نفت که بوسیله پهپاد هدف حمله قرار گرفتند، نفت را از شرق عربستان به غرب کشور منتقل می‌کردند.

سخنگوی ریاست امنیت ملی عربستان نیز از هدف قرار گرفتن دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در دو منطقه «الدوادمی» و «عفیف» در ریاض خبر داد.

شبکه المیادین از توقف پمپاژ نفت در خطوط کلیدی این کشور پس از این حملات خبر داد.

گفتنی است صبح امروز شبکه المسیره، وابسته به نیروهای انصارالله یمن از حملات هوایی گسترده علیه تأسیسات حیاتی عربستان در واکنش به ادامه تجاوزات و محاصره یمن خبر داده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: