کد خبر: ۱۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
موافقت کمیسیون اقتصادی مجلس با پیشنهاد شهرداری‌ها؛
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری مشهد از اصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزوده و به رسمیت شناختن حق شهرداری‌ها در تعیین عوارض و تکفیک آن از مالیات خبر داد.
به گزارش قلم به نقل از روزنامه شهرآرا، شهریار آل شیخ با بیان اینکه در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس نیمی از دغدغه‌های شهرداری‌ها برطرف شد، گفت: با توجه به رویکرد خوبی که کمیسیون اقتصادی مجلس دارد، پیش‌بینی می‌شود که سایر دغدغه‌های شهرداری‌ها در جلسه بعدی این کمیسیون برطرف شود.
وی افزود: به رسمیت شناختن حق شهرداری‌ها در تعیین عوارض و تکفیک این مسئله از مالیات از اقدامات خوبی است که کمیسیون اقتصادی برای اصلاح لایحه مالیات بر ارزش افزوده برداشت.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد بیان کرد: براساس لایحه مالیات بر ارزش افزوده، اختیار شوراهای اسلامی در تصویب عوارض و درآمدهای محلی لغو و مدیریت‌های شهری به درآمدهای مالیاتی دولت وابسته می‌شوند.
همچنین رییس کمیسیون برنامه ‌و بودجه شورای شهر مشهد نیز ضمن ابراز خشنودی از تغییرات صورت ‌گرفته در لایحه مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به وضعیت دشواری که شهرداری‌ها از نظر مالی با آن مواجه هستند، انتظار می‌رود که لوایح و طرح‌ها به گونه‌ای ارائه شوند که درآمدهای پایدار شهر را کاهش ندهند.
بتول گندمی با اشاره به رشد هزینه‌های اداره شهر مشهد گفت: در سال ٩۶ هزینه روزانه اداره شهر ٣ میلیارد تومان بوده اما اکنون این رقم به ۵/۵ میلیارد تومان رسیده است؛ همچنین پیش از این هزینه تمام‌ شده ارائه خدمات اتوبوس برای هر شهروند ١۵٠٠تومان بود که فقط ۵٠٠تومان از شهروندان دریافت می‌شد. اکنون این رقم به ٣ هزار تومان رسیده است.
رییس کمیسیون برنامه ‌و بودجه شورای شهر مشهد ادامه داد: بر این اساس شهرداری برای تداوم‌دهی خدمات به شهروندان با وجود رشد هزینه‌ها نیازمند درآمد پایدار است.
وی عنوان کرد: از این رو انتظار می‌رود قانون‌هایی که تصویب می‌شود، به گونه‌ای نباشند که این مسئله را تحت‌شعاع قرار دهند.
گندمی تاکید کرد: کاهش درآمدهای پایدار باعث افزایش اتکای شهرداری‌ها به درآمدهای ناشی از ساخت‌وساز می‌شوند که پایدار نیستند.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: