کد خبر: ۱۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
شهردار مشهد در نشست با فردوسی‌پژوهان:
شهردار مشهد با اشاره به اینکه فردوسی در شاهنامه نشان داد چگونه باید برای آبادی ایران تلاش کرد، گفت: شاهنامه هویت سیاسی و اجتماعی و روایتگر زندگی ایرانیان است.
به گزارش قلم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در نشست با اساتید و فردوسی‌پژوهان خارجی حاضر در همایش بین‌المللی شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم که در تالار شهر برگزار شد، افزود: یکی از نکاتی مهمی که باید به آن توجه کرد این است که شاهنامه در زمان اوج انحطاط ایران سروده شده و فردوسی با سروده‌های خود و با شخصیتی چون رستم نشان داده که چگونه باید برای آبادی ایران تلاش کرد.
وی اضافه کرد: فردوسی نشان می‌دهد که ایران به دست مردان مرد ساخته می‌شود و این پیام را می‌دهد که باید برای آبادی ایران دائم در تلاش باشیم.
کلائی ادامه داد: اگر شاهنامه جای خود را در جامعه باز کند چنین پیام‌هایی مورد توجه قرار خواهد گرفت و هر روز شاهد ایرانی آبادتر خواهیم بود.
شهردار مشهد گفت: همکاری و تلاش مدیرکل میراث فرهنگی و یونسکو در برگزاری همایش شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم قابل تقدیر است.
گفتنی است که همایش بین‌المللی شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم از امروز و با حضور اساتید و فردوسی‌پژوهان داخلی و خارجی به مدت دو روز در تالار شهر برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: