کد خبر: ۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی وضعیت بارش کشور را در روز آینده تشریح کرد و نسبت به آب‌گرفتگی مسیل‌ها و جاده‌ها در برخی استان‌ها هشدار داد.
ورود سامانه بارشی به کشور

احد وظیفه گفت: بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بیانگر استقرار جریان‌های جنوبی و مرطوب همراه با گذر امواج تراز میانی جو از جنوب و جنوب شرق کشور طی سه روز آینده است که سبب تداوم ناپایداری‌ها به صورت رگبار باران، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور خواهد شد که در مناطق مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

وی اظهار کرد: شدت بارش امروز در استان‌های هرمزگان، خراسان جنوبی، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان و روز پنجشنبه در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و نیمه جنوبی خراسان رضوی خواهد بود، همچنین از امروز تا پایان هفته شرایط برای و قوع رگبار و رعد و برق وزش شدید باد در دریای عمان و شرق خلیج فارس مهیا بوده و دریای عمان و شرق خلیج فارس مواج هستند.

به گفته وظیفه، از روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی به کشور در برخی مناطق شمال غرب، غرب و تا اواخر وقت این روز در دامنه‌های البرز غربی، ابرناکی رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی در مورد وضعیت هوای استان تهران افزود: آسمان تهران در روز پنجشنبه 20 اسفند، کمی ابری، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 22 و 11 درجه سانتیگراد و در روز جمعه 21 اسفند، کمی ابری، در اواخر وقت ابری، همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 23 و 12 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اخطاریه اخیر این سازمان اظهار کرد: رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان‌و بلوچستان، خراسان‌جنوبی، نیمه جنوبی خراسان‌ رضوی، برخی مناطق استان‌های فارس و جزایر جنوبی خلیج‌فارس تا روز جمعه ادامه خواهد داشت که در مناطق مستعد بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست که بر این اساس آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در برخی استان‌ها وجود دارد.

وی افزود: در روز چهارشنبه 19 اسفند، بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد در استان‌های هرمزگان، خراسان‌جنوبی، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و در روز پنجشنبه 20 اسفند، بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد در استان سیستان وبلوچستان، کرمان، خراسان‌جنوبی و نیمه جنوبی خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان خاطرنشان کرد: از امروز تا پایان هفته شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق و وزش شدید باد در دریای عمان و شرق خلیج فارس مهیا بوده و دریای عمان و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود، از این رو توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی به عمل آید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: