کد خبر: ۱۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران از پایش سلامتی 18 هزار نیروی کاگری شهرداری تهران خبر داد.
به گزارش قلم، حمیدرضا چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران عصر امروز در حاشیه افتتاح اولین مرکز دائمی پایش و سلامت کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران که در ساختمان منابع انسانی شهرداری برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه شهر سالم بحث پیشگیری و بهداشت و درمان را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: ۱۸ درمانگاه در سطح شهر تهران داریم که با رویکرد مدیریت جدید شهری در صدد راه اندازی مراکز درمانی جدید با امکانات بهتر هستیم.

مدیر عامل شرکت شهر سالم با تاکید بر این که بحث ما در توسعه خدمات درمانی عدالت در دسترسی‌ به امکانات است،گفت: اینکه شهروندان دسترسی کمتری به مراکز درمانی دارند سبب شده تا ما تلاش کنیم هزینه‌های درمانی پرسنل را کم کنیم و اهم فعالیت‌ها را بر پیشگیری قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اشتغال کارکنان سبب می‌شود که آن‌ها کمتر فرصت چکاپ داشته باشند، بیان کرد: زمینه‌های مختلفی برای این کار فراهم شده، اما در مراکز درمانی مسائل مربوط به پیشگیری را انجام می‌دهیم و این مرکز به عنوان راهبری سایر مراکز افتتاح شده است که مجهز به تحلیل سلامت کارکنان است.

وی تصریح کرد: یکی از کار‌های مهم ما این است که مراکز تحت نظر شهرداری را رصد کنیم که می توان به پایش سلامت آب شرب پارک‌ها و اغذیه فروشی‌های فعال در پارک‌ها اشاره کرد.

چوبینه با بیان اینکه در حال حاضر مناطق ۱۱ و ۹ و ۱۸ و ۱۶ و ۱۷ فاقد مراکز درمانی هستند، گفت: تا پایان سال مراکز درمانی این مناطق  هم افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۸ هزار نفر از نیرو‌های فضای سبز و خدمات شهری مورد پایش سلامت قرار گرفته‌اند که در سال گذشته برای یک نفر عمل قلب باز به صورت رایگان انجام شد.

چوبینه اظهار کرد: در حوزه کارمندی هم ۲۰ هزار نفر چکاب کار شده اند که هنوز آنالیز بیماری آن‌ها آماده نشده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد به زودی مرکز سلامت روان شهرداری با همکاری یکی از شهرداری‌های مناطق راه اندازی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: