کد خبر: ۱۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
تکنیک‌های امنیتی IOS12 که باید بشناسید
انتشار سیستم عامل iOS 12 پس از معرفی سه آیفون جدید و ساعت هوشمند نسل چهارم از سوی اپل، دومین اتفاق بزرگ سپتامبر گذشته در عرصه‌ي فناوری و گجت‌ها بود. کمپانی محبوب اپل طبق قرار قبلی، سیستم عامل موبایلی خود برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را در تاریخ ۱۷سپتامبر منتشر کرد. در این به‌روزرسانی آیفون‌های ۵ اس و SE نیز امکان ارتقا به این سیستم را پیدا می‌کنند. از جمله تغییرات در این سیستم می‌توان به گزینه‌های بیشتر برای امنیت رمزهای عبور اشاره کرد.

5 تغییر امنیتی جدید
شاید اولین دقتي که باید در ارتباط با سیستم عامل‌ها مورد توجه قرار دهیم، مسئله‌ي امنیت و نكته‌هاي امنیتی است. در همین راستا اگر گجت خود را به‌روزرسانی کرده‌اید لازم است همین حالا پنج تغییر امنیتی را در آن ایجاد کنید تا با خیال آسوده از دستگاه‌تان استفاده کنید. عمده‌ي این تغییرات به امنیت رمزهای عبور مربوط می‌شود. گوشی‌های هوشمند این روزها اطلاعات حساسی از صاحبان خود را در دل خود نگه می‌دارند. برای همین عدم رعایت امنیت این گجت‌ها می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به‌وجود آورد و حتی افراد دیگری را که با شما در تعامل هستند؛ درگیر سوءاستفاده هکر‌ها کند. 

محدودیت‌های یواس‌بی
گزینه‌ي محدودیت برای یو‌اس‌بی را روشن کنید تا امکان سوءاستفاده از گوشی ‌شما به حداقل برسد. این قابلیت محدودیت‌هایی را برای افرادی ایجاد می‌کند که قصد دارند لوازم جانبی و ابزارهایی را با یو‌اس‌بی به گوشی یا گجت شما وصل کنند. زمانی‌که آیفون یا‌ آیپد بیش از یک ساعت در حالت قفل (لاک) قرار داشته باشد، امکان وصل کردن لوازم جانبی به دستگاه وجود نخواهد داشت. 
برای فعال‌کردن این امکان لازم است به بخش تنظیمات مراجعه کرده و گزینه‌ي تاچ‌ آی‌دی و پس‌کد را انتخاب کنید. سپس در بخش پایین همین تنظیم، مطمئن شوید که گزینه‌ي «تجهیزات جانبی‌ یو‌اس‌بی» (USBAccessories) دارای مجوز برای صفحه‌ي قفل نیست. درواقع این گزینه باید خاموش باشد. برای آیفون ایکس باید در بخش فیس‌آی‌دی، به دنبال این گزینه بگردید.

آپدیت خودکار
 گزینه‌ي به‌روزرسانی خودکار دستگاه‌تان روشن است. این قابلیت برای سیستم عامل جدید طراحی شده است. به‌روزرسانی‌های امنیتی زیادی برای هر سیستم عامل منتشر می‌شود. با استفاده از این گزینه می‌توانید امنیت دستگاه خود را بالا ببرید. با انتشار هر آپدیت امنیتی می‌توانید اطمینان داشته باشید که دستگاه مورد استفاده همشه به‌روز می‌ماند. برای فعال‌کردن این گزینه نیز در بخش General  تنظیمات گزینه‌يSoftware Update را فعال کنید.

رمز ورود قدرتمند
برای ورود به دستگاه می‌توانید از رمز ورودهای قدرتمند استفاده کنید. سال‌های اپل برای ورود به دستگاه از کاربران رمز عبور چهار رقمی درخواست می‌کرد که رمز مطمئنی محسوب نمی‌شد. حالا کاربران می‌توانند از رمزهای شش رقمی استفاده کنند. همچنین امکان استفاده از رمزهای ۸، ۱۲ و رقم‌های بیشتر نیز ایجاد شده است. این گزینه نیز در بخش تاچ‌آی‌دی و پس کد تنظیمات قرار دارد. پس از تعیین رمز به بخش Custom Numeric Code رفته و رمز مورد نظر را ایجاد کنید. 

ورود دو مرحله‌ای
ورود دو مرحله‌ای همچنان بهترین گزینه برای حفظ امنیت اکانت‌های اینترنتی است. حتی وقتی که رمز عبور یکی از حساب‌های اینترنتی خود را گم کردید، باز هم جای نگرانی نیست. چراکه سودجویان و افرادی که قصد نفوذ به حساب شما را دارند، ناچارند به گوشی هوشمندتان نیز دسترسی داشته باشند. این گزینه برای سال‌ها، گزینه‌ای پُر دردسر بود؛ اما حالا در آی‌او‌اس ۱۲ استفاده از گزينه‌ي دو مرحله‌ای از همیشه ساده‌تر شده است.  بهترین راه آن است که موقع تنظیم اولیه‌ي گوشی، این قابلیت را روشن کنید، اما اگر این کار را نکرده‌اید می‌توانید از بخش تنظیمات و قسمت «رمز عبور و امنیت» ورود دو مرحله‌ای را فعال کنید. 

رمزهای پُر مصرف را تغییر دهید
آی‌او‌اس ۱۲ بخشی برای مدیریت و حسابرسی رمزهای عبور در نظر گرفته است. اگر کاربر برای حساب‌ها و سایت‌های مختلف از یک پسورد مشخص استفاده کند، سیستم به او هشدار می‌دهد. استفاده از رمزهای یکسان برای ورود به سرویس‌های مختلف این خلاء امنیتی را در اختیار هکرها قرار می‌دهد تا به سادگی به حساب‌های شما نفوذ کنند. برای جلوگیری از این اتفاق به بخش پسورد و حساب‌های تنظیمات رفته و گزینه‌ي رمز عبور وب‌سایت‌ها و اپ‌ها (Website & App Passwords) را انتخاب کنید. کنار هر اکانتی که رمز عبور آن ناامن تشخیص داده شده باشد، علامتی نمایان می‌شود و با یک اشاره، امکان تغییر برای کاربر به‌وجود خواهد آمد. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: