کد خبر: ۱۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
وزیر ارتباطات: گروه‌های مخفی نیز کم فروشی در این نوع شارژها را مشاهده نکردند، اما بررسی کیس های میدانی نشان داد مردم شارژ می‌خرند اما این شارژ سریع تمام می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ۶۰۰ هزار گوشی همراه که در گمرک مانده‌اند، گفت: این موضوع به جلسه سران سه قوه ارجاع شد، چرا که اختلافی میان دستگاه قضا و دولت درباره آزادسازی این گوشی‌ها ایجاد شده بود.

وی درباره کم فروشی‌ها و گرانفروشی برخی شرکت‌های اینترنتی خاطرنشان کرد: شکایت‌های متعددی از مردم درباره کم فروشی در اینترنت به ما رسیده است، اگر چه گزارش‌های رسمی و اپراتورها این ادعا را رد کردند، اما گروهی ویژه مأمور شد تا به صورت مخفیانه سرویس‌های اینترنتی را در نقاط مختلف کشور خریداری کرده و حجم اینترنت ارائه شده، را اندازه‌گیری کند. بر اساس گزارش تنظیم مقررات در شرکت‌های اینترنتی کم فروشی ۵ تا ۸ درصدی رخ می‌دهد، اسامی شرکت‌های متخلف معرفی شده و پول‌های اضافی دریافت شده به مردم باز می‌گردد.

محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به شکایت‌های مردم درباره کم فروشی در شارژ سیم کارت‌های اعتباری تلفن همراه، گفت: گروه‌های مخفی نیز کم فروشی در این نوع شارژها را مشاهده نکردند، اما بررسی کیس های میدانی نشان داد مردم شارژ می‌خرند اما این شارژ سریع تمام می‌شود، به همین دلیل احساس می‌کنند کم فروشی اتفاق افتاده، غافل از اینکه برخی سوءاستفاده گران تحت عنوان سرویس‌های ارزش افزوده از شارژ آنها سوءاستفاده می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: برای شناسایی این سرویس‌ها مردم باید ستاره ۸۰۰ مربع (#۸۰۰*) را شماره گیری کنند تا اگر ناخواسته عضو سرویس‌های خدمات ارزش افزوده شده اند، از آنها خارج شوند و شارژ آنها بی دلیل استفاده نشود.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: