کد خبر: ۱۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
در یکی از شرکتهای تابعه شستا صورت گرفت؛
داروی ضد فشار خون والزارتان که در سال گذشته پس از تشخیص و کشف یک ماده سرطانی در یک برند وارداتی سبب اعتراضات مصرف ‌کنندگان و در نهایت جمع‌آوری آن به همراه ۷ برند داخلی شده بود، امسال به خبر خوشایندی تبدیل شده و آن، تولید داروی ساخت داخل با کیفیت و اصالت است.
به گزارش قلم، داروی ضد فشار خون والزارتان که در سال گذشته پس از تشخیص و کشف یک ماده سرطانی در یک برند وارداتی سبب اعتراضات مصرف ‌کنندگان و در نهایت جمع‌آوری آن به همراه ۷ برند داخلی شده بود، امسال به خبر خوشایندی تبدیل شده و آن، تولید داروی ساخت داخل با کیفیت و اصالت است.

داروی ضد فشارخون والزارتان که در پیشگیری از عوارض قلبی عروقی در بیماران مبتلا به بیماری های قلبی تجویز  می شود، بر اساس اعلام آژانس دارویی اروپا از ماده اولیه شرکت چین یژیجیانگ هواهای فارماکوتیکالز تولید شده اند، به دلیل عوارض سرطانزا ریکال می شوند.

به دنبال این اعلام جهانی سازمان غذا و داو ایران نیز داروی «والزارتان» تولیدی در شرکت های داروسازی ایرانی را بررسی کرد و مشخص شد که داروی والزارتان هفت شرکت داروسازی ایرانی حکیم، جالینوس، داروپخش، ابوریحان، آوه سینا، پورسینا و دکتر عبیدی مشمول با این ماده اولیه تولید می شوند و به دنبال آن دستور ریکال این داروها صادر شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: