کد خبر: ۱۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
شهردار مشهد خبر داد:
شهردار مشهد با تاکید بر اجرایی شدن و ترویج فرهنگ رعایت نظم و انظباط ترافیکی و تفکیک زباله از مبدا گفت: برنامه عملیاتی ترویج رعایت نظم و انظباط ترافیکی ظرف 10 روز آینده از سوی دبیرخانه فرهنگ شهروندی به شورای شهر مشهد ارائه شود.
به گزارش قلم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی امروز در اولین جلسه شورای راهبردی فرهنگ شهروندی در سال 98 افزود: دو موضوعی که در بخش فرهنگی برای آن در سال جاری بودجه در نظر گرفته شده ترویج فرهنگ رعایت نظم و انظباط ترافیکی و تفکیک زباله توسط شهروندان است.
وی با بیان این که با شرایط موجود بر رعایت نظم و انظباط ترافیکی نسبت به تفکیک زباله توسط شهروندان تاکید بیشتری داریم، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که با در نظر گرفتن راهکارهایی به نقطه‌ای برسیم که خودروها قبل از خطوط عابر پیاده برای عابرانی که قصد عبور از خیابان را دارند، توقف کنند.
شهردار مشهد تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف باید مشخص شود به چه زیرساخت‌هایی نیاز داریم ازجمله ایجاد خطوط عابر پیاده در محل‌های مناسب، نصب چراغ راهنمایی و سایر اقدامات زیر ساختی مورد نیاز.
کلائی ادامه داد: در این میان آن چیز که اهمیت دارد عملیاتی کردن برنامه‌ها به صورتی است که منتج به نتیجه شود زیرا اگر هزار کار انجام شود اما خروجی مناسبی نداشته باشد اقدامات انجام شده بی‌تاثیر خواهد بود.
شهردار مشهد با اشاره به اینکه اگر به دنبال عملیاتی شدن ترویج فرهنگ رعایت نظم ترافیکی و حق تقدم عابر پیاده و تفکیک زباله از سوی شهروندان هستیم باید به صورت پروژه به آنها نگاه کنیم، گفت: لذا باید برای اجرایی شدن این دو پروژه برنامه‌ای مشخص تعریف شده و از روانشناس و جامعه‌شناس نیز استفاده شود.
وی افزود: تا نتوانیم برنامه‌ای را که نتایج آن قابل مشاهده باشد عملیاتی کنیم به هدف دست نخواهیم یافت لذا راهبردمان این است که ابتدا این پروژه‌ها را به عنوان پایلوت اجرا کنیم.
شهردار مشهد ادامه داد: لذا دبیرخانه شورا ظرف 10 روز آینده برنامه اصلی خود را در رابطه با ترویج فرهنگ رعایت نظم و انظباط ترافیکی به شورا ارئه دهد به گونه‌ای که نشان دهد با اجرای آن تا پایان پاییز چه میزان از شهروندان به رعایت حق تقدم عابر پیاده در عبور از خطوط عابر پیاده توجه خواهند کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: