کد خبر: ۱۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
شرکت سیمان سفید نی ریز از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ سیمان فارس و خوزستان و شستا در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ (حسابرسی شده) به ازای هر سهم ۱۸۳۶ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۶ درصد رشد داشته است .

به گزارش قلم به نقل از به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین شستا، داود اکبری مدیر عامل این شرکت، در مجمع عمومی عادی سالیانه  که با حضور بیش از ۹۵ درصد سهامداران برگزار شد ضمن ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره افزود : در سال گذشته ، ۴۲ درصد سیمان تولیدی این شرکت به قطر،۲۳ درصد به امارات ، ۱۵ درصد به عراق ، ۸ درصد به کره جنوبی و مابقی به ۱۲ کشور دیگر صادر گردید.

اکبری همچنین اظهار داشت: در سال گذشته علاوه بر پرداخت سود سهام مصوب مجمع ۹۶ به سهامداران جزء ، ۸۰ درصد مبلغ سود سهامداران عمده که از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ پرداخت نگردیده بود از طریق افزایش سرمایه و آورده نقدی توسط شرکت پرداخت شده و مابقی سود سهامداران نیز تا اواخر خرداد ماه ۹۸ پرداخت خواهد گردید.

رشد ۹۶ درصدی سود هر سهم شركت سیمان سفید نی ریز

اکبری با اشاره به اینکه بیست و سومین سال فعالیت شرکت سیمان سفید نی ریز که مصادف با سال حمایت از کالای ایرانی بود در حالی با موفقیت به پایان رسید ، که علیرغم کاهش ۱۷ درصدی تحویل سیمان و کلینکر با وجود شرایط بازار نسبت به سال گذشته ، این شرکت رشد درآمد ۲ درصدی را نسبت به سال۹۶ را تجربه نموده و نیروهای جدید نیز در این شرکت مشغول به کار شدند.

وی همچنین با اشاره به افزایش ۶۲ درصدی نرخ حمل و نقل در ۳ مرحله در سال گذشته افزود: در سال ۹۸ بهینه سازی و مدیریت اثر بخش هزینه ها در دستور کار قرار گرفته است.

اکبری افزایش سرمایه از ۵۰ میلیارد ریال به ۱۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی را جزء مهم ترین اقدام انجام شده در سال ۹۷ دانست و خاطرنشان کرد: در زمینه فروش صادراتی و داخلی علی رغم حضور رقبا و تولیدکنندگان جدید و همچنین مشکلات موجود در بخش حمل و نقل ، در سال ۹۷ صادرات سیمان و کلینکر به ۱۶ کشور انجام شد.

در این جلسه گزارش حسابرس مستقل موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت نو اندیشان در سال ۹۷ به استماع حضار رسید.

همچنین در این مجمع موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت نو اندیشان به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و موسسه حسابرسی فراز مشاور به عنوان بازرس علی البدل معرفی گردید و سود تقسیمی به ازای هر سهم ۹۲۰ ریال معادل ۴۶ میلیارد ریال مصوب و روزنامه اطلاعات نیز بعنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی های شرکت انتخاب شد.

لازم به ذکر است؛ براساس تصمیمات مجمع ، شرکت های سیمان فارس نو، توسعه سرمایه و صنعت غدیر، سیمان غرب، سیمان فارس و خوزستان و سرمایه گذاری خوارزمی بعنوان اعضای حقوقی هیئت مدیره جدید به مدت ۲ سال انتخاب شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: