کد خبر: ۱۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛
مرادی گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی موجب می‌شود که بازار سیاه کوپن مانند گذشته به وجود نیاید و افرادی که علاقه‌مند به دریافت کالا هستند، بتوانند با هزینه کم‌تر کالا‌های اساسی خود را دریافت کنند.

به گزارش قلم، حسن مرادی، کارشناس اقتصادی با اشاره به تأثیر طرح مصوب مجلس (کالابرگ‌های الکترونیکی) در بهبود وضع اقتصادی و معیشت مردم، اظهار کرد: در گذشته در کشور بحث سهمیه‌بندی، چاپ کوپن یا همان کالابرگ رایج بود و کالا‌های اساسی به وسیله چاپ همین کوپن‌ها به دست مردم می‌رسید، اما امروزه وسایل مدرنی وجود دارد و اتوماسیون به صورتی فعال شده است که حتی همه فروشگاه‌ها حاضر به شناسایی جامعه هدف هستند و نیاز به چاپ کوپن نیست.

وی ادامه داد: کوپن یا همان کالابرگ باید به شکل مدرن از طریق کارت ملی افراد توزیع شود به طوریکه افراد می‌توانند با کارت ملی به فروشگاه‌ها یا مراکز توزیع کالا‌های مصرفی مراجعه و به طور سهمیه‌ای و بسته بندی شده کالا‌های اساسی را دریافت کنند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به لزوم اجرای طرح کالابرگ‌های الکترونیکی در بهبود وضع اقتصادی اظهار کرد: دلالان ماهی‌گیرانی هستند که آماده‌اند از آب گل آلود ماهی بگیرند و کالا‌های مصرفی را با سود بیشتر در اختیار مردم بگذارند و سهمیه معیشتی مردم را ببلعند، تنها راهی که در حال حاضرمی‌توان با آن جلوی سوءاستفاده دلالان را گرفت اجرای طرح کالابرگ‌های الکترونیکی است.

مرادی با اشاره به فواید اجرای طرح کالابرگ‌های الکترونیکی افزود: عده‌ای معتقدند که اجرای این طرح برگشت به گذشته است، اما چه اشکالی دارد اگر شیوه‌ای در گذشته موفق و صحیح بوده، در حال حاضر برای بهبود وضع اقتصادی از آن استفاده کنیم.

این کارشناس اقتصادی گفت: این سهمیه‌بندی لزوما به معنای چاپ کوپن یا همان کالابرگ نیست، می‌توان از همان طرح گذشته به صورت مدرن و الکترونیکی به خصوص برای افرادی حائز اهمیت که تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد هستند، استفاده کرد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح موجب می‌شود که بازار سیاه کوپن مانند گذشته به وجود نیاید و افرادی که علاقه‌مند به دریافت کالا هستند، بتوانند با هزینه کم‌تر کالا‌های اساسی خود را دریافت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: