تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به قلم نیوز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید: " ایران سامانه "
به گزارش قلم، محمد سبزوی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا در شرایطی که مردم نیاز به خریدهای مدتدار دارند، شرکتهای لیزینگ بانکها به صورت محدودتری نسبت به گذشته فعالیت میکنند، گفت: بحران همواره دو عنصر دارد که یکی از آنها فرصت و دیگری تهدید است؛ به این معنا که بزرگترین نگرانی بانکها تغییرات نرخ بهره واقعی است که این تغییرات بسیار پیچیده بوده و پیشبینی آن برای بانکها سخت است، این در حالی است که صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده که تورم ایران به ۵۰ درصد رسیده و بنابراین شرکتهای واسپاری که کالایی مثل پول را میفروشند، اگر بخواهند آن را با نرخ ۲۱ درصد فروخته و دو سال بعد آن را وصول کنند، قدرت خرید بسیار پایینی مییابند؛ پس انتخابها دقیقتر شده است.
وی افزود: بنابراین بانکها سعی دارند تا حجم وجوه پرداختی خود را کم کنند؛ اما ما این نگرش را داشتهایم که در قبال سپردهای که از مردم دریافت میکنیم، شرایطی برای مصرف آن نیز فراهم کرده و زمان بازپرداخت تسهیلات را کوتاهتر کنیم تا بتوانیم هم تسهیلات به مردم ارائه کنیم و هم اینکه در دوره زمانی کوتاهتری مجدد آن را به چرخه برگردانیم.
سبزوی گفت: در این فضای کنونی اقتصاد ایران نیز نمیتوان بیتفاوت نسبت به مردم و مسئولیتهای اجتماعی عمل کرد و بنابراین شاید تفاوت شرکتهای لیزینگ متعلق به بانکها با سایر شرکتهای واسپاری هم در همین شیوه تفکر باشد؛ ضمن اینکه نظارت و دستورالعملهایی نیز از سوی بانک مرکزی بر کار ما صادق است که بر اساس آن، ما سال ۹۷ از این فرصت استفاده کرده و هنوز هم معتقدیم که فرصت مناسبی برای شرکتهای لیزینگ، اکنون در اقتصاد ایران وجود دارد.