کد خبر: ۱۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
شهردار مشهد تاکید کرد؛
کلائی گفت: ماهیت مجموعه گردشگری- تفریحی هفت حوض بر بکر بودن و طبیعی بودن آن است، پس باید هرگونه مداخله در این منطقه ملی نمونه گردشگری به حداقل برسد.
به گزارش قلم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ظهر امروز پنجشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه محمدرضا کلائی در جریان بازدید از منطقه نمونه ملی گردشگری هفت حوض و بررسی روند پیشرفت کار در این منطقه، خاطرنشان کرد: ماهیت این مجموعه گردشگری- تفریحی بر بکر بودن و طبیعی بودن آن است، پس باید هرگونه مداخله در این منطقه ملی نمونه گردشگری به حداقل برسد.
وی با بیان اینکه نباید مداخلاتی مثل ایجاد راه‎های دسترسی دیگر و زیرساخت‏ ها گسترده شود، تصریح کرد: مسیر دسترسی برای این مجموعه نقش مهمی دارد، امیدواریم این مهم به سرانجام برسد و راه دسترسی فعلی ایمن‎سازی شود.
شهردار مشهد بر لزوم کاهش مداخلات در منطقه هفت حوض و حفظ ماهیت طبیعی این منطقه تاکید کرد.
کلائی ادامه داد: همچنین لکه گذاری و تعریف کاربری‎ها باید در جهت تقویت عناصر موجود در این منطقه باشد، همچنین با توجه به تکمیل پروژه‎های عمرانی منطقه، به نظر می‌‎رسد تا پایان سال بتوان اتفاقات خوبی را برای رونق هفت حوض به نتیجه رساند.
وی خاطرنشان کرد: از دوره‎های گذشته مدیریت شهری، منطقه هفت حوض به‏ عنوان پارک عمومی در نظر گرفته می‎‏شد. اما اکنون در تقسیمات ارتفاعات جنوبی، محدوده منطقه 9 به عنوان یک مکان جذاب و پرهیجان مطرح است و محدوده منتهی به منطقه 7 دارای کانسپت آرامش است.
کلائی توضیح داد: اگر این منطقه همراه با آرامش باشد و ماندگاری گردشگر در آن افزایش یابد، طبیعت بکر آن نیز حفظ می‏ شود. برای همین خوب است موضوع توریسم سلامت برنامه‏ ریزی شود. علاوه بر این شب خواب هتلی نیز دیگر موردی است که می‌تواند به رونق این مجموعه کمک کند.
اتمام پروژه ‏های عمرانی هفت حوض
در ادامه این بازدید، مدیرعامل شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض در خصوص تکمیل صد درصدی پروژه‎های عمرانی هفت حوض، بیان کرد: 7 پروژه با اعتبار 7 میلیارد تومان شامل تاسیسات و برق‏ های تحت فشار، محوطه‎سازی، راه سازی، آب نما، آبشار و کلبه‏ های چوبی تکمیل شده است و دارای پیشرفت فیزیکی 100 درصدی است.
رشید صحابی اظهار کرد: در حال حاضر هیچ پروژه باقی مانده‎ای از سال های 96 و 97 نداریم.
وی با اشاره به اینکه در سال 98 بسته‌های سرمایه گذاری مختلفی تعریف شده، گفت: در سال جاری سه میلیارد تومان برای پروژه‏ های مشارکتی منطقه هفت حوض در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض خاطر نشان کرد: برای به نتیجه رسیدن پروژه‎های مشارکتی و سرمایه گذاری ضرورت است که از ابتدای سال وارد عمل شویم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: