کد خبر: ۱۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
رسولی گفت: در حال حاضر بحث ما در شهرداری، موضوع منطقه آزاد شدن یا نشدن شهر آفتاب نیست.
حسن رسولی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اظهارات اخیر مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها مبنی بر آغاز رایزنی‌ها برای تبدیل شهر آفتاب به منطقه آزاد، اظهار کرد: در حال حاضر بحث ما در شهرداری، موضوع منطقه آزاد شدن یا نشدن شهر آفتاب نیست.

وی با بیان اینکه قبل از آن که چنین لایحه‌ای به مجلس برود، باید پرسید که آیا شهرداری بر اساس مأموریت‌های قانونی خود، مأموریتی در مورد ساخت و اداره نمایشگاه‌های بین‌المللی دارد یا خیر؟ افزود: هر چه در ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها جستجو کردم، چنین وظیفه‌ای را نیافتم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی را هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی می‌تواند اداره کند، گفت: به لحاظ مسئولیت دستگاهی این کار وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و ربطی به شهرداری ندارد.

رسولی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی و طراحی نمایشگاه‌های بین‌المللی وظیفه شهرداری‌ها نیست، تصریح کرد: شهرداری‌ها می‌توانند برای بهبود مسائلی همچون ترافیک تسهیل کننده باشند تا یک ظرفیتی به شهر اضافه شود، اما ورود به حوزه نمایشگاه‌داری جزء مأموریت‌های آن‌ها نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در خصوص امکان تبدیل شهر آفتاب به منطقه آزاد، گفت: اول باید به این سئوال جواب دهیم که آیا شهرداری همچنان می‌خواهد در حوزه‌ای که ارتباطی با وظایف او ندارد، باقی بماند یا خیر؟ و اگر پاسخ مثبت بود، باید شهر آفتاب را بسازیم، نمایشگاه‌دار شویم و به موازات دولت و وزارت صنعت حرکت کنیم و اگر هم بگوییم خیر، باید مسیری دیگری را برویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: