کد خبر: ۱۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
طبق قانون دولت در بخش توسعه و بلیت مترو موظف به پرداخت یارانه است که به علت کسری بودجه، این سهم را شهرداری تهران پرداخت می‌کند.
به گزارش قلم، افزایش کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی در سال ۹۸ جزء مواردی بود که پس از ماه‌ها کش و قوس در نهایت طی هفته گذشته به تأیید هیأت دولت رسید و کرایه انواع ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، مترو و تاکسی به صورت یکپارچه ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد، اگرچه در بخش‌هایی چون تاکسیرانی این افزایش قیمت بیش از ۲۰  درصد اعلام شده بود.

حال مترو به عنوان پرطرفدارترین وسیله حمل و نقل عمومی میان مردم شناخته شده است و روزانه میلیون‌ها سفر درون شهری به وسیله آن انجام می‌شود.

نرخ بلیت مترو در سال گذشته برای بلیت تک سفره مبلغ ۱۰۰۰ تومان بود که با افزایش ۲۰ درصدی نرخ وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو که از هفته گذشته اعمال شد، نرخ بلیت تک سفره مترو به ۱۲۰۰ تومان افزایش پیدا کرد.

مدیران شهری نرخ واقعی بلیت مترو را نزدیک به ۳۰۰۰ تومان برای هر فرد می‌دانند که دولت و شهرداری به آن یارانه پرداخت می‌کنند، تا این مبلغ برای شهروندان کاهش پیدا کند، اما اعضای شورای شهر تهران بر این باورند که دولت سهم خود را در این بخش پرداخت نمی‌کند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: