کد خبر: ۱۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت:
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: رئیس‌جمهور امروز به برخی وزرا و از جمله وزیر صمت دستور داد نسبت به تنظیم بازار اقدام کنند

به گزارش قلم، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که واکنش ایران مبنی بر اینکه اگر اروپایی‌ها در این مدتی که تعین شده به تعهدات خود عمل نکنند، چه خواهد بود، اظهار کرد: مطالبی که لازم بود هم در بیانیه شورای عالی امنیت ملی منتشر شد و هم رئیس جمهور در جلسه هیات دولت  امروز مطالب لازم را اعلام کرد و به همین دلیل  ما در این دو ماه  اگر به نتیجه نرسیم؛ در نهایت مرحله دوم را اجرا می‌کنیم.

وی درباره  برنامه دولت برای کوپنی کردن کالاها، تصریح کرد: کنترل قیمت کالاها برای ما اهمیت دارد و باید بر روی برخی از کالا‌هایی  که با ارز ۴۲۰۰ تومانی از طریق دلالان وارد می شود، نظارت جدی تر انجام شود. از طرفی  رئیس جمهور امروز به برخی وزرا و از جمله وزیر صمت دستور داد نسبت به تنظیم بازار اقدام کنند.

واعظی تصریح کرد: مقرر شد طی دستور رئیس جمهور به وزرای جهاد کشاورزی و صمت هم در تهران و هم شهرستان‌ها به مناسبت ماه رمضان کالا‌ها علاوه بر مغازه‌ها در میادین میوه و تره بار و بازارچه‌ها عرضه شود تا مردم راحت‌تر نیاز‌های خود را برطرف و با قیمت مناسب‌تر آن‌ها را خریداری کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره احتمال کوپنی شدن کالا‌های اساسی تاکید کرد: وقتی که قرار است گزینه‌ها بررسی شود با توجه به شرایطی که داریم طبیعی است که همه آن‌ها را مورد توجه قرار می‌دهیم؛ ما مهم است که کدام گزینه انتخاب می‌شود که هنوز تصمیم گیری نهایی در این زمینه انجام نشده است.

واعظی با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت سیل زدگان و بازسازی خانه‌های آنان در جلسه امروز هیئت دولت اظهار کرد: این گزارش را آقای رحمانی فضلی ارائه کردند و از سوی دیگر دنبال منابع برای عملی شدن قول‌هایی هستیم که به مردم دادیم و این موضوعات را در جلسه امروز مورد توجه قرار دادیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا گرانی دلار در روز‌های اخیر برای تامین کمبود بودجه دولت است، تاکید کرد: اصلا اینطور نیست. سیاست دولت این است که قیمت دلار پایین‌تر بیاید و بانک مرکزی هم تلاش خود را انجام می‌دهد، اما از آنجا که قرار بود امروز ایران تصمیم خود را درباره برجام اعلام کند، با توجه به فضاسازی و تبلیغات و جنگ روانی که آمریکا آغاز کرده بود، مختصری در بازار اثر گذاشت و فکر می‌کنم سخنان امروز رییس جمهور در زمینه باقی ماندن برجام به قوت خود، در بازار اثر می‌گذارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: