کد خبر: ۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
2 فیلم کمدی و 4 اثر اجتماعی سهم اکران نوروز
پس از گمانه زنی های بسیار درباره اکران نوروزی بالاخره اسامی این فیلم ها اعلام شد و دو فیلم کمدی در کنار چهار اثر اجتماعی به نمایش درخواهد آمد.

چند سالی است اکران نوروزی فیلم های سینمایی به عنوان یکی از زمان های مناسب نمایش فیلم ها صاحبان آثار را بر آن داشته است تا از تمام توان خود برای به نمایش درآمدن فیلم شان در این زمان استفاده کنند.
امسال نیز پیش از اعلام قطعی فیلم های نوروز گمانه زنی هایی مطرح شد که نهایتاً با اعلام شورای صنفی نمایش، 5 فیلم جدید در کنار «من سالوادور نیستم» که از 5 اسفند به عنوان نخستین فیلم اکران نوروزی نمایش خود را در سینمای های سراسر کشور آغاز کرده بود، به نمایش در خواهند آمد.

** پدیده سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر 
فیلم سینمایی «ابد و یک روز» که بدون شک در جشنواره فیلم فجر امسال به عنوان یکی از پدیدهای مطرح شد و 10 سیمرغ در بخش های مختلف را به خود اختصاص داد، یکی از آثار اکران نوروزی است.
«ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی که پخش آن را شرکت نور تابان بر عهده دارد، به سرگروهی سینما آزادی به نمایش در خواهد آمد.
این فیلم روایت خانواده ای است که در تدارک مراسم عروسی سمیه هستند، اما اتفاقاتی روابط خواهران و برادران را سرد می کند که در نهایت باعث ماجراهایی می شود.
پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، ریما رامین فر، شبنم مقدمی، شیرین یزدان بخش ازجمله بازیگران این فیلم هستند.

** ناکام جشنواره سی و چهارم فیلم فجر
«بادیگارد» عنوان تازه ترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا است که با دو نامزدی در جشنواره و کسب یک سیمرغ به عنوان ناکام بزرگ جشنواره از آن می توان یاد کرد.
این فیلم با بازی هنرمندانی چون پرویز پرستویی، مریلا زارعی، امیر آقایی، بابک حمیدیان، فرهاد قائمیا، پریوش نظریه، شیلا خداداد، محمود عزیزی، محمد حاتمی، دیبا زاهدی، کامران نجف زاده و پدرام شریفی هرچند در کسب سیمرغ ناکام بود اما توانست در میان 5 فیلم اکران نوروزی قرار گیرد.
فیلم بادیگارد که پخش آن را فیلمیران برعهده دارد به سرگروهی استقلال از 26 اسفند در سینمای های سراسر کشور اکران خود را آغاز خواهد کرد.

** کارگردان با سابقه با فیلمی آرام
کیومرث پوراحمد کارگردان با سابقه سینمای ایران نیز در جشنواره امسال با فیلم «کفش هایم کو؟» حضور داشت که فیلمی نسبتاً متوسط را کارگردانی کرد.
این فیلم به نویسندگی مشترک، کیومرث پوراحمد و فرید مصطفوی روایت حبیب کاوه کارخانه دار قدیمی مبتلا به بیماری آلزایمر است که خانواده اش او را ترک کرده اند اما با بازگشت دخترش به ایران اتفاقاتی می افتد.
پخش فیلم «کفش هایم کو؟» را رسانه فیلمسازان بر عهده دارد که در گروه سینمایی زندگی نمایش نوروزی خود را آغاز خواهد کرد.
از جمله هنرمندانی که در این فیلم به ایفای نقش یم پردازند می توان به رضا کیانیان، مجید مظفری، رویا نونهالی، بهاره کیان افشار، مینا وحید، راشین ربی و منصوره وافری اشاره کرد.

** سینماها در نوروز میزبان خشم و هیاهو
فیلم سینمایی «خشم و هیاهو» که در خلاصه داستان آن آمده؛ زندگی به من آموخت که هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست! در واقع به نوعی گفته می شود داستان این فیلم شبیه به ماجرای قتل همسر ناصر محمدخانی فوتبالیست مشهور ایران است.
این فیلم در جشنواره سی و چهارم فجر به نمایش درآمد و جایزه ویژه هیات داوران را برای هومن سیدی کارگردان آن به ارمقان آورد. سیدی پیس از این فیلم های «آفریقا»، «سیزده» و «اعترافات ذهن خطرناک من» را کارگردان کرده است.
«خشم و هیاهو» در گروه سینمایی اریکه ایرانیان اکران خواهد شد و در آن هنرمندانی چون طناز طباطبایی، نوید محمدزاده، سعید چنگیزیان، بهناز جعفری، رضا بهبودی، رعنا آزادی ور و بهزاد عمرانی ایفای نقش می کنند.

** طنازهای سینما در نوروز
فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» ساخته منوچهر هادی با بازی رضا عطاران فیلمی با موضوع کمدی است که از5 اسفند نمایش خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است و با توجه به این که تا زمان نوروز تنها چهار هفته از اکران آن خواهد گذشت طبعا اولین فیلم نوروزی لقب گرفته است.
این فیلم درباره ناصر و خانواده اش است که به واسطه آژانس تعطیلات رویایی برای سفری سیاحتی به برزیل دعوت می شوند، آنجل دختری برزیلی، او را با نامزد سابق خود اشتباه گرفته است و ...
رضا عطاران، یکتا ناصر، مهدی محرابی، کارول ویدونی، بری فیوکا، سوگل محرابی و ژیلا صادقی هنرمندانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش یم پردازند. همچنین ریوالدو فوتبالیست مشهور برزیلی نیز در این فیلم حضور دارد.
«من سالوادور نیستم» که پخش آن را رسانه فیلمسازان مولود بر عهده دارد به سرگروهی ماندانا اکران شده است.
دیگر فیلم طنز اکران نوروزی نیز «پنجاه کیلو آلبالو» است که در گروه سینمایی کوروش نمایش داده خواهد شد.

** نوروزی های هنر و تجربه
گروه سینمایی هنر و تجربه نیز در نوروز میزبان دو فیلم جدید «چهارشنبه» به کارگردانی سروش محمدزاده و «نیم رخ ها» ساخته مرحوم ایرج کریمی خواهد بودش.
به گزارش ایرنا، امسال اکران نوروزی فیلم ها به غیر از «من سالوادور نیستم» که از 5 اسفند نمایشش در سینما آغاز شده است از 26 اسفند ماه آغاز خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: