کد خبر: ۱۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران از بی توجهی برخی به فعالیت‌های داوطلبانه و سازمان‌های مردم نهاد انتقاد کرد.

به گزارش قلم، نشست هم‌اندیشی با نمایندگان انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران با همکاری ستاد توان افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس و معاونان ستاد سمن‌های شهر تهران، معاونین شهرداری تهران و معاونین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حجت نظری رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران و عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران ضمن تقدیر و تشکر از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای برگزاری این جلسه هم‌اندیشی پیشنهاد داد که ادامه این جلسات در ستاد سمن‌های شهر تهران برگزار شود.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در اجرای اهداف اجتماعی خود، تصریح کرد: من پیش از هرچیزی می‌خواهم برای حضار محترم در این جلسه مشخص کنم دست کم بخشی از این مشکلات از طریق مجموعه مدیریت شهری یعنی شهرداری و شورای شهر قابل حل نیست. چراکه اولاً امکان حل این مشکلات در مجموعه مدیریت شهری وجود ندارد و ثانیاً قرار نیست که تمام مسائل را مدیریت شهری حل کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در ادامه افزود: فراموش نکنیم که در موارد و موضوعات مختلف به ویژه موضوعات فرهنگی نهادها و مجموعه‌های مختلف و متنوعی اعم از نهادهای دولتی، نهادهای غیردولتی، مجموعه‌ها و مؤسسات و شرکت‌های خصوصی یا دولتی به نحوی دخیل هستند و دقیقاً همین تنوع و توزیع منابع باعث شده تا بعضاً بین این مجموعه‌ها نه تعامل یا حتی رقابت بلکه تقابل شکل بگیرد که این اتفاق عملاً روند امور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به انتقاد برخی از نمایندگان انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد مبنی بر عدم تمایل مدیریت شهری برای تعامل با سمن‌ها به دلیل وجود یک حس بی‌اعتمادی بین مسئولان و سمن‌ها، تصریح کرد: چنین دیدگاهی درست نیست و اساساً چنین مسأله‌ای واقعیت ندارد و اتفاقاً ستاد سمن‌ها تاکید ویژه‌ای بر تقویت همکاری با انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد داشته و دارد.
نظری افزود: البته برخی از دوستان انتقاد کردند که چرا به سمن‌ها اجازه ورود به بحث کمک و حمایت از قربانیان و حادثه‌دیدگان سیل ندادند که من در پاسخ به این دوستان باید اعلام کنم، ستاد سمن‌های شهر تهران حتی الامکان با سمن‌ها همکاری کرد. ما تا آنجایی که ممکن بود، تلاش کردیم از سمن‌ها در این بحث حمایت کنیم. همچنانکه فضای ستاد سمن‌ها را برای سمن‌ها فراهم کردیم.

رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران با بیان اینکه برخی نسبت به دیدگاه دولت در قبال سمن‌ها انتقاد داشتند که این مساله در حوزه مدیریت شهری نیست، اظهار کرد: متأسفانه یک نگاهی از سوی برخی افراد در کشور وجود دارد و این نگاه انجمن‌ها، احزاب و تشکل‌های اجتماعی و دانشجویی را نه فرصت بلکه تهدید تصور می‌کند و ما باید با همکاری و همراهی یکدیگر این نگاه را تغییر بدهیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: