کد خبر: ۱۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
رییس شورای اسلامی شهر مشهد خواستار شد:
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: غنا و عمق اندیشه فردوسی برای نسل جوان باید تبیین شود.
به گزارش قلم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حیدری با بیان این مطلب در جریان بازدید از ستاد خبری همایش بین‌المللی شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم، اظهار کرد: نگاه انسانی که فردوسی به حیات اجتماعی دارد، باید برجسته شود و برای اینکار خوب است از ابزار هنر استفاده شود. همچنین بکارگیری ابزارهای نوین، رسانه‌های اجتماعی و غیره برای معرفی نکات محوری شاهنامه می‌تواند به کار آید و غنا و عمق اندیشه فردوسی در شاهنامه برای نسل جوان و عامه مردم تبیین گردد.
وی با بیان اینکه در شرایط موجود برای احیای شاهنامه فردوسی تلاش می‌شود، افزود: این مهم با حضور اندیشمندان و محققان برجسته داخلی و خارجی در همایش در حال پیگیری است.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: البته به دلیل محدودیت‌ها و شرایط زمانی شاید بیش از این باید کار می‌شد و در این زمینه مشارکت دستگاه‌های مختلف مورد نیاز است.
حیدری خاطر‌نشان کرد: فردوسی درکنار مضجع منور رضوی به عنوان عنصر هویتی و محوری شناخته می‌شود و حتی می‌توان گفت بخشی از هویت شهر و کشور را شکل می‌دهد.
وی ابراز امیدواری کرد: در نشست‌های بعدی نقش آفرینی‌های بیشتری از دستگاه‌ها شاهد باشیم و آثار و نتایج آن را در فضای عمومی جامعه ببینیم.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه نباید صرفا به برگزاری همایش برای فردوسی قناعت کنیم، گفت: شناخت و معرفت لازم است تا مردم فردوسی را بشناساند. فردوسی که همه آموزه‌های اخلاقی و دینی را با زبان خاص مطرح کرده و اگر تفسیر شود الگوی خوبی برای مردم و جوانان کشورمان خواهد بود.
حیدری ابراز امیدواری کرد: با توجه به هدفگذاری صورت گرفته نتایج مورد نیاز حاصل شود. قطعا نتایج و کارکردهای این دوره می تواند در تداوم برگزاری همایش تاثیر گذار باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: