کد خبر: ۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
هشدار ساجدی‌نیا درباره کاهش سن سرقت
رییس پلیس تهران بزرگ از دستگیری 137 سارق پایتخت طی 24 ساعت گذشته خبر داد. /انهدام 1300 باند سرقت در سال 94

رییس پلیس تهران بزرگ از دستگیری 137 سارق پایتخت طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

 سردار حسین ساجدی‌نیا صبح امروز با حضور در مقر پلیس آگاهی پایتخت و در جمع خبرنگاران گفت: طی 24 ساعت گذشته، همکاران من در مجموعه پلیس آگاهی 137 سارق به عنف، منزل و خودرو را دستگیر کردند که 72 درصد از این افراد پیش‌تر سابقه کیفری داشتند.

وی با بیان اینکه 90 نفر از این افراد نیز زورگیر بودند، گفت: از حدود 2 ماه قبل اقدامات اطلاعاتی برای این افراد آغاز شد و در 24 ساعت گذشته این سارقان که در میانشان دو زن مالخر نیز حضور داشت، از سوی پلیس دستگیر شدند.

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه دستگیرشدگان ضریب سنی پایینی دارند و در میانشان افراد 18 تا 20 ساله دیده می‌شود، گفت: این زنگ خطری است برای کاهش سن سرقت و جرم که امیدوارم تمام دستگاه‌های مربوطه تدابیری بیندیشند.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه افراد دستگیر شده در قالب 28 باند فعالیت می‌کردند، گفت: 15 باند اقدام به زورگیری و سرقت به عنف از شهروندان کرده بودند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد کاهش 12 درصدی سرقت در حوزه استحفاظی تهران بزرگ بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: همچنین در هماهنگی با دستگاه قضایی از آنها خواسته‌ایم تا به محکومان و به ویژه سارقان در ایام نوروز مرخصی داده نشود، اما اگر این افراد در معابر حضور پیدا کنند با هماهنگی خوبی که با عوامل انتظامی صورت گرفته، درصورت تخلف با آنان برخورد خواهد شد.

انهدام 1300 باند سرقت در سال 94
رییس پلیس تهران بزرگ همچنین از انهدام 1300 باند سرقت در سال 94 خبر داد و گفت: در سال جاری با توجه به افزایش عملیات‌ها و پیگیری‌های پلیسی، شاهد کاهش سرقت بوده‌ایم به طوری که در مجموع می‌توان گفت که آمار سرقت در تهران نسبت به سال قبل 12 درصد کاهش داشته است.

ساجدی‌نیا درباره محل دستگیری این افراد نیز خاطرنشان کرد: دستگیری این افراد در تمام نقاط تهران بوده و فقط این نیست که بتوان یک یا چند نقطه برای محل دستگیری عنوان کرد، ضمن اینکه تعدادی از دستگیرشدگان نیز در شهرهای اطراف تهران سکونت داشته و برای سرقت به تهران می‌آمدند که این افراد نیز دستگیر شدند.

رییس پلیس تهران بزرگ در خاتمه تاکید کرد: طرح امنیت محله‌محور همچنان تا پایان سال و همچنین سال آینده درپایتخت ادامه خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: