کد خبر: ۱۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید از ترامپ تشکر کنیم که می‌خواهد فروش نفت را ما را صفر کند. حداقل این کار او باعث می‌شد مسؤولان کشور بالاخره دست خود را از پول نفت بیرون بیاورند و به سراغ درآمدهای غیرنفتی بروند.
به گزارش قلم، مصطفی داننده- تقریبا همه دنیا از دست ترامپ و تصمیم‌هایش شاکی هستند. او مثل بچه شری می‌ماند که یک محله را عاصی کرده است و هیچ‌کس از دست او آسایش ندارد.
 
ما ایرانی‌ها هم حسابی از دست ترامپ کفری هستیم، چون بیشترین شیشه‌ای که از سنگ‌های او شکسته است متعلق به ماست. اما به خاطر برخی از تصمیمات باید از او تشکر کنیم.
 
باید از ترامپ تشکر کنیم که می‌خواهد فروش  نفت ما را صفر کند. حداقل این کار او باعث می‌شود مسؤولان کشور بالاخره دست خود را از پول نفت بیرون بیاورند و به سراغ درآمدهای غیرنفتی بروند.
این نفت باعث شده تا تمام چرخه تولید ایران در سایه بشکه‌های نفت باشد. شاید این کار رییس جمهور آمریکا باعث شود ما در چاه‌های نفت را ببندیم و در توریسم را باز کنیم.
 
ما اگر بتوانیم همین مردمان کشورهای همسایه را جذب ایران کنیم دیگر از درآمد نفت بی‌نیاز می‌شویم. روس‌ها و عرب‌ها می‌توانند، جور تمام بشکه‌ها را بکشند اگر ما شرایط را فراهم کنیم.
 
گسترش صنعت توریسم یک نمونه از فرصت‌هایی است که پیش روی ماست.
 
باید از ترامپ ممنون باشیم که به خاطر تحریم‌ها به ما نشان داد که انسانیت ما لنگ می‌زند. او از برجام خارج شد و قیمت دلار بالا رفت. برخی از کالاها نایاب شد و مردم دچار مشکل شدند.
 
این مشکلات اما باعث نشد که ما دست به دست هم بدهیم بلکه کار را به جایی رساند که ما برای خالی کردن بازار از اجناس مورد نیاز خود از هم سبقت بگیرم. نه تنها کنار هم نبودیم بلکه از شانه‌های هم برای رسیدن یه یک پوشک بیشتر بالا رفتیم.
 
در همین روزها خبر رسیده است که مردم برای خریدن ماکارونی سر و دست شکسته‌اند و فروشگاه‌ها را خالی کرده‌اند.
 
بعد از تحریم‌های ترامپ، معلوم شد در این کشور چقدر رانت خواری و سواستفاده از ارزهای دولتی وجود داشته است. اگر یادتان باشد در خبرها داشتیم که با دلار 4200 تومانی یک تیم فوتبال تایر خودرو وارد کرده بود. یک شرکت خودرو سازی، چایی وارد کرده یا شرکت وارد کننده پارچه 120 هزار یورو لوبیا چیتی وارد کرده بود. باید از ترامپ ممنون باشیم که با اعمال دوباره تحریم‌ها باعث شد فضای اقتصادی ایران به سمت شفافیت حرکت کند. این شفافیت باید به گونه‌ای باشد که فرد و نهادی جرات نکند یک ریال را از آن سو به این سو ببرد.

منبع: عصر ایران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: