کد خبر: ۱۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
رازی که نمی‌دانستید
امروزه بسیاری از متخصصان و کارشناسان پوست‌ومو به مردم توصیه می‌کنند تا در صورت امکان از مواد آرایشی و بهداشتی با منشأ گیاهی و طبیعی استفاده کنند. استفاده از این مواد علاوه بر این‌که موجب سلامت و نشاط پوست می‌شود در گروه مواد بهداشتی و آرایشی غیرتهاجمی و بی‌عارضه قرار می‌گیرند.



از این رو با توجه به این رویکرد بعضی از موادطبیعی را که برای تهیه مواد آرایشی بهداشتی طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند، معرفی می‌کنیم. این مواد علاوه بر آن‌که منشأ تولید بعضی از محصولات آرایشی و بهداشتی است به‌تنهایی نیز خواص و پتانسیل ویژه‌ای برای سلامت و نشاط پوست‌ومو دارد.

طبیعی‌ترین شیرپاکن در جهان

یکی از طبیعی‌ترین شیرپاکن‌ها در جهان که برای پاک کردن آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد، روغن زیتون است. از این روغن در بسیاری موارد نیز برای تهیه بعضی از موادبهداشتی و آرایشی که به صورت طبیعی ساخته می‌شوند، استفاده می‌شود. استفاده از روغن زیتون برای زدودن آرایش علاوه بر تمیز کردن صورت موجب برطرف شدن خشکی پوست نیز می‌شود.

ضدآفتاب گیاهی بومادران

مخلوطی از عصاره گیاه بومادران با روغن کنجد یکی از طبیعی‌ترین روغن‌هایی است که برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب به پوست بدن توصیه می‌شود. این‌ترکیب تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از انواع آفتاب سوختگی و پوسته پوسته شدن بدن دارد. علاوه بر این عصاره و روغن برگ‌های گیاه اسطوخودوس نیز برای پیشگیری از آفتاب  سوختگی توصیه می‌شود. برای استفاده از این محصول می‌توان به کمک پد یا تکه کوچکی پنبه، پوست را به این روغن آغشته کرد.

ریحان بهترین  مرطوب‌کننده گیاهی

برگ تازه گیاه ریحان نیز از جمله برترین گیاهان برای کنترل میزان رطوبت پوست بدن است. مخلوط کردن عصاره ریحان با عصاره گیاه گل همیشه بهار برای درمان خشکی پوست توصیه می‌شود. بسیاری از کرم‌های مرطوب‌کننده گیاهی نیز با کمک عصاره این گیاه و عصاره گیاه بابونه و عصاره گیاه گل همیشه بهار تولید می‌شود. استفاده از این‌ترکیب به صورت موضعی تاثیر زیادر در درمان خشکی‌ها و کمبود رطوبت بدن دارد.

درمان چربی پوست با مواد طبیعی

ترکیب جو با ماست یکی از بهترین مواد برای از بین بردن چربی پوست است. برای ساختن این‌ترکیب لازم است جو را میکس کرده و آن را به نرم‌ترین حالت ممکن در آورید. سپس آن را با ماست مخلوط کرده و در نواحی از صورت استفاده کنید که چرب‌ترین نقاط است. استفاده از این ‌ترکیب موجب برطرف شدن چربی پوست و عوارض احتمالی آن می‌شود.

دندان‌ها و لثه‌های زیبا با مریم گلی

داشتن لثه‌های سالم و سلامت در سلامت دندان‌ها تاثیر بسیار زیادی دارد. وجود لثه‌های سالم، خوش‌رنگ و قوی برای نگه داشتن دندان‌ها و سلامت آن‌ها و همین‌طور حفظ زیبایی و آراستگی دهان بسیار مهم است. یکی از راه‌های مراقبت از این بخش از دهان استفاده از دهان‌شویه‌های طبیعی مثل عصاره گیاه مریم گلی و ماساژ لثه‌ها با آن است.

علاوه بر این گیاه مریم گلی خواص دیگری نیز دارد. در بسیاری از محصولات بهداشتی و آرایشی که برای درمان و برطرف کردن منافذ پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، گیاه مریم گلی دیده می‌شود. کمپرس کردن پوست بدن به‌ویژه صورت با عصاره گیاه مریم گلی و آویش تاثیر بسیار زیادی در بسته شدن منافذ پوستی دارد که به زیبایی و طراوت پوست صورت کمک می‌کند. برای تهیه این ‌ترکیب بهتر از میزان مساوی از عصاره مریم گلی و آویشن را با میزان برابر آب مخلوط کرده و به کمک پارچه‌ای آن را بر پوست صورت کمپرس کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: