کد خبر: ۱۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس درباره مصوبه مجلس مبنی بر اصلاح موضوع افزایش سرمایه شرکت ها از تجدید ارزیابی دارایی ها و با هدف تامین نظر شورای نگهبان توضیح داد.

به گزارش قلم، حسن امیری درباره مصوبه امروز مجلس مبنی بر اصلاح موضوع افزایش سرمایه شرکت ها از تجدید ارزیابی دارایی ها و با هدف تامین نظر شورای نگهبان به بورس پرس گفت: نکته اصلی شورای نگهبان این بود که افزایش سرمایه از این محل، منجر به ایجاد بار مالی برای دولت می شود در حالی که چنین نیست چرا که طبق استاندارد، نمی توان تجدید ارزیابی دارایی را به حساب سرمایه لحاظ کرد و صرفا" طبق قانون این اتقاق رخ می دهد .

وی ادامه داد: بنابراین شرکت های مایل به استفاده از این روش ، می توانند تجدید ارزیابی دارایی را به حساب حقوق صاحبان برده و مالیاتی هم ندهند اما بر اساس قانون و با هدف حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و حمایت از کالای ایرانی، می توانند اقدام کنند.

این مقام مسئول افزود: موضوع معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها از طریق شورای هماهنگی سران سه قوا هم در حال پیگیری بوده و انتظار می رود با نتیجه مثبتی همراه شود.

امیری در برابر این سئوال که آیا شرکت هایی که چند سال پیش از محل دارایی استهلاک ناپذیر، افزایش سرمایه داده اند می توانند در سال جدید هم از دارایی استهلاک پذیر افزایش سرمایه دهند یا خیر به بورس پرس گفت: در حال حاضر باید منتظر نظر شورای نگهبان و در صورت تایید نهایی شدن آیین نامه مربوطه و جزییات و همچنین بخشنامه سازمان مالیاتی بود. بنابراین در این مرحله نمی توان اظهارنظری کرد.

منبع: بورس پرس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: