کد خبر: ۱۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
معاون فضای سبز منطقه ۶؛ عامل گندیدن ریشه‌های درختان ولیعصر را آب زیاد، فاضلاب و پساب بیمارستانی که در حاشیه خیابان و پای این درختان جریان دارد، عنوان می‌کند.
به گزارش قلم نیوز، شهریار غلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برخی از درختان ولیعصر در عین سبزی قطع شده و یا سقوط می‌کنند گفت: ورود مقدار زیاد آب در حاشیه خیابان ولیعصر که یا ناشی از فاضلاب ساختمان‌ها و پساب بیمارستانی است و یا  آب رودخانه، باعث گندیده شدن ریشه های درختان ولیعصر شده است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه در خیابان ولیعصر به صورت 24 ساعته آب جریان دارد، درختان به خود زحمت ریشه‌دوانی نمی‌دهند و به همین خاطر ممکن است سبز و تنومند باشند اما ریشه نداشته باشند. ریشه نداشتن درخت باعث می‌شود ایستادگی بالا نداشته باشد و سقوط کند.

مدیرفضای سبز منطقه 6 اضافه کرد: بنا داریم تا جریان آب 24ساعته در خیابان ولیعصر را قطع کنیم و همچنین با همکاری شرکت آب و فاضلاب مسیر حرکت آن را تغییر دهیم تا درختان بتوانند با ریشه دوانی استحکام لازم را داشته باشند و در عین حال آلودگی‌هایی که از فاضلاب و پساب بیمارستانی جذب آن‌ها می‌شوند، باعث بیمار شدن و گندیدن شدن ریشه‌‌هایشان نشود.

منبع: اقتصادآنلاین

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: