کد خبر: ۱۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
نایب رئیس سندیکای برق ایران مطرح کرد؛
باقری گفت: انرژی‌های برقابی سهم کمی در تولید برق کشور دارد و نمی‌توان برای پایان دادن به خاموشی‌ها حساب ویژه‌ای بر آن داشت.
به گزارش قلم، پیام باقری نایب رئیس سندیکای برق ایران با اشاره به بارش‌های اخیر در کشور اظهار کرد: بارش‌های اخیر علی‌رغم خسارت‌های فراوانی که داشته است، به دلیل احیای منابع آبی و پرشدن ۸۰ درصدی سد‌ها موهبت الهی محسوب می‌شود و بسیار از کمبود‌های منابع آبی را جبران خواهد کرد.

نایب رئیس سندیکای برق ایران تصریح کرد: با پرشدن سدها، امسال ظرفیت تأمین برقابی به حدود ۱۲ درصد خواهد رسید، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که با انرژی برقابی نمی‌توان خاموشی‌های پیش‌رو را مدیریت کرد و عمده بار بر دوش نیروگاه‌های حرارتی است.

وی ادامه داد: انرژی‌های برقابی سهم کمی در تولید برق کشور دارد و نمی‌توان برای پایان دادن به خاموشی‌ها حساب ویژه‌ای بر آن داشت .

باقری تصریح کرد:  در صورت مشارکت مردم و با توجه به بارش‌های اخیر و بالا رفتن سهم تولید انرژی برقابی می‌توان به کاهش خاموشی‌ها در سال پیش رو امیدوار بود.

نایب رئیس سندیکای برق ایران با بیان برنامه ۰۹۸ وزارت نیرو تصریح کرد: با توجه به رشد مصرف برق در کشور، کمبود برق در شبکه توزیع به حدود ۸ هزار مگاوات می‌رسد که ۵ هزار مگاوات آن از طریق احداث نیروگاه‌ها و تبدیل نیروگاه‌های فسیلی به گازی و سیکل ترکیبی تامین می‌شود و ۳ هزار مگاوات آن از طریق مدیریت مصرف برق تامین شود.

به گفته وی؛ پیک مصرف برق در تابستان ۹۷ به حدود ۶۰ هزار مگاوات رسید که نسبت به سال ۹۵ حدود ۱۰ هزار مگاوات افزایش داشته است.

باقری با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند در شبکه بیان کرد:مدیریت مصرف انرژی امری دو سویه است و نیازمند زیر ساختی‌هایی مانند نصب کنتور‌های هوشمند و توزیع تجهیزات کم مصرف از سوی وزارت نیرو و بخشی دیگر به رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: