کد خبر: ۱۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
هنوز دمای هوا افزایش نیافته و وسایل سرمایشی روشن نشده، با افزایش دما در نیمه جنوبی کشور و به ویژه در مناطق گرمسیری، اوج مصرف برق طی چند روز اخیر روند صعودی گرفته و به محدوده 40 هزار مگاوات رسیده است.

به گزارش قلم، تنها کمتر از ۱۵ روز به آغاز اعمال تعرفه‌های جدید برق و برخورد با پرمصرفی، گزارش‌ها حاکی از روند صعودی مصرف برق است، به طوری که مصرف برق به محدوده ۴۰ هزار مگاوات رسیده است.

هم‌زمان با افزایش دما در نیمه جنوبی کشور و به ویژه در مناطق گرمسیری اوج مصرف برق نیز در طی چند روز اخیر روند صعودی به خود گرفته و به محدوده 40 هزار مگاوات نزدیک شده است.

روز گذشته در ساعت 21:11 دقیقه اوج مصرف برق کشور به 38 هزار و 848 مگاوات رسیده بود که این رقم در تاریخ یازدهم اردیبهشت حدود 37 هزار مگاوات، دهم اردیبهشت حدود 36 هزار و 587 مگاوات و نهم اردیبهشت 33 هزار و 247 مگاوات بوده است.

پیک مصرف روز گذشته در مقایسه با اوج مصرف مدت مشابه هفته گذشته نیز حدود پنج هزار و 600 مگاوات و در مقایسه با مدت مشابه ماه گذشته حدود هشت هزار و 300 مگاوات افزایش پیدا کرده است و اوج مصرف در بازه زمانی یاد شده بین ساعت 20 تا 22 بوده است.

نقطه مصرف تابستان سال گذشته کشور از مرز 59 هزار مگاوات نیز فراتر رفته بود که پیش‌بینی می‌شود، این رقم در تابستان سال جاری به حدود 60 تا 61 هزار مگاوات خواهد رسید.

منبع: فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: