کد خبر: ۱۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
نایب رئیس سندیکای برق ایران مطرح کرد؛
میزان تلفات برق در کشور دوبرابر میانگین‌ جهانی است و در صورت تبدیل کردن نیروگاه‌ها از گازی به سیکل ترکیبی می‌توان سهم تولید برق را افزایش داد.
به گزارش قلم، پیام باقری نایب رئیس سندیکای برق ایران با اشاره به وضعیت شبکه برق در سال ۹۸ اظهار کرد: امسال برای عبور از پیک تابستان باید ۸ هزار مگاوات برق بیشتر تولید کنیم و برنامه ریزی‌هایی که وزارت نیرو در غالب طرح ۰۹۸ ارائه کرد در همین خصوص است که ۵ هزار مگاوات آن از طریق افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها و ۳ هزار مگاوات آن از طریق مدیرت مصرف تامین شود با این وجود اگر این برنامه‌ها را انجام دهیم باز هم با خاموشی‌های گسترده مواجه خواهیم بود.

نایب رئیس سندیکای برق ایران با اشاره پیک مصرف برق در تابستان تصریح کرد: این حجم از سرمایه گذاری به دلیل افزایش استفاده از سیستم‌های سرمایشی تنها در زمان پیک مصرف کارایی خود را دارد و با عبور از فصل گرما، در زمستان ۲۵ هزار مگاوات مازاد بر مصرف خواهیم داشت که می توان با تبادل انرژی به صادرات برق بپردازیم.

به گفته وی؛ حداکثر زمان پیک مصرف برق در کشور بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ ساعت است و عمده آن به سیستم‌های سرمایشی در کشور باز می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از کنتور‌های هوشمند در شبکه توزیع بیان کرد: بخشی از مدیریت تقاضا مربوط به مصف کنندگان خانگی و صنعتی است که با نصب کنتور‌های هوشمند می‌تواند مصرف خود را مدیریت و رصد کنند.

باقری با اشاره به مدیریت عرضه اظهار کرد: میزان تلفات برق در کشور دوبرابر میانگین‌های جهانی است و در صورت کاهش میزان تلفات و افزایش راندمان نیروگاه‌های و تبدیل کردن آنها از گازی به سیکل ترکیبی و استفاده از توربین‌های با نرخ بازدهی بالا، می‌توان سهم تولید برق را افزایش داد.

نایب رئیس سندیکای برق ایران بیان کرد: با توجه به تفاوت فصل گرما در ایران با همسایگان شمالی خود می‌توان با تبادل برق بدون سرمایه‌گذاری کلان نیاز مردم را در فصل گرما تأمین کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: