کد خبر: ۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
یک عکس یک درس؛
«ابراهییم حمدتو» دو دست ندارد اما برای نخستین بار در بازی های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ به میدان خواهد رفت و نیز در نظر دارد در ۲۰۲۰ توکیو هم حضور داشته باشد.
این ورزشکار دنیا را شگفت زده می‌کند/ تنیس‌روی میز بدون دو دست!

«هیچ چیز غیرممکن نیست» و به نظر می رسد این قضیه در مورد این ورزشکار مصری مصداق پیدا کرده است.  این ورزشکار ۴۲ ساله زمانی که تنها ۱۰ سال سن داشت در حادثه قطار دستان خود را از دست داد اما این باعث نشد که وی در نهایت یک پینگ پنگ باز حرفه ای نشود. 

شرایط جسمانی ابراهیم به گونه ای است که وی با دهان راکت خود را می گیرد. وی به هنگام سرویس، توپ تخم مرغی را با انگشتان پا از روی سطح زمین بالا می اندازد و با دهان بازی را ادامه می دهد.

ابراهیم که دو مدال نقره قهرمانی تنیس روی میز معلولان آفریقا را در کارنامه دارد، امسال برای نخستین بار در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ شرکت خواهد کرد. 

وی در خصوص این رقابتها گفت: «بسیار خوشحالم که به ریو راه یافته ام و آرزویم این است که در این مسابقات برنده شوم و پرچم مصر را بالا ببرم. »

ابراهیم در ادامه گفت: «هیچکس نباید به خاطر مشکلات متوقف شود. باید برای آنچه می خواهید مبارزه کنید. هیچ چیز غیرممکن نیست. به شرطی که کار کنید و موانع را پشت سر بگذارید.»

در حالی که بسیاری از ورزشکاران از سلامت جسمانی بالایی برخوردارند و از نعمت خداوندی خود بهره نمی برند و یا به نحو نادرست از آن استفاده می کنند این ورزشکار مصری می تواند الگوی مناسبی باشد برای همه. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: