کد خبر: ۱۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
مدیرعامل شرکت دارویی اکسیر خبر داد: سال ۱۳۹۸ ده محصول جدید را وارد بازار دارو می کنیم.
به گزارش قلم، کارخانه داروسازی اکسیر یکی از مجموعه‌های وابسته به هلدینگ تیپیکو در شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) محسوب می‌شود و از بزرگترین واحدهای صنعتی کشور، در عرصه تولید داروهای انسانی است.

اکسیر با تکنولوژی پیشرفته خطوط تولید و مجموعه‌ای مجزا از ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن آزمایشگاهی و پرسنل کارآزموده و متخصص، هم‌اکنون بیش از یکصد و شصت نوع فرآورده دارویی در دوزها و اشکال گوناگون تهیه و به بازار عرضه می‌نماید.

محصولات این شرکت شامل فرآورده ‌های دارویی به شکل قرص، کپسول، آمپول، کاتریج، شربت ویال تزریقی و شربت و پودر برای سوسپانسیون خوراکی است.

محسن کُردی با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه خواجه نصیر سال‌ها به عنوان مدیر طرح و برنامه و مهندسی صنایع در داروسازی اکسیر مشغول به کار بوده و هم‌اکنون در جایگاه مدیرعامل کارخانه داروسازی اکسیر در گفت‌وگو با شستا رسانه از اقدامات گذشته و برنامه‌های آتی این شرکت در سال ۱۳۹۸ سخن می‌گوید که در زیر می‌خوانید:مدیرعامل کارخانه داروسازی اکسیر با بیان اینکه در ماه‌های پایانی سال ۹۷ این کارخانه گام‌های موثر و رو به‌جلو برداشته است، گفت:

در سال ۹۷ فروش سه‌میلیارد و سیصد‌وهشتاد میلیارد ریالی سال ۹۶ به چهارمیلیارد و سیصد و هشتاد میلیارد ریال افزایش یافت. در واقع سود شرکت از ۲۸میلیارد توان در سال ۹۶، به ۹۸میلیارد تومان در سال ۹۷ افزایش یافت.

کُردی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ اقدامات موثری برای بهره‌وری انجام دادیم، افزود: هم در حوزه نیروی انسانی و هم در اصلاح فرآیندها، ظرفیت تولید و نحوه خرید مواد اولیه با برنامه‌ریزی‌ هایی که صورت گرفت شاخص‌های عملیاتی ما رشد داشت. ضمنا با کاهش هزینه‌های مالی اضافی هزینه صرفه‌جویی شده برای خرید مواد اولیه استفاده شد.

مدیرعامل کارخانه داروسازی اکسیر با شااره به انجام اقدامات موثر از سال ۹۷ برای دریافت گواهینامه GMP و ادامه این روند در سال ۹۸، گفت: اقدامات لازم برای دریافت GMPپروژه جامدات انجام شد و تابستان امسال این گواهینامه را دریافت خواهیم کرد.

وی افزود: با دریافت GMPهای مختلف از سازمان غذا و دارو و ادامه این روند تا سال ۱۳۹۹، سطح تولیدات اکسیر در سطح ملی و بین‌المللی افزایش خواهد یافت.

علی‌رغم سخت شدن شرایط در تامین مواد اولیه و انتقال ارز، در فروردین ۱۳۹۸ با ۶۱۰ میلیارد ریال فروش، بیشترین میزان فروش را در بین همه داروسازی ‌های کشور داشتیم.

مدیرعامل کارخانه داروسازی اکسیر، از محصولات جدید در سال ۱۳۹۸ خبر داد و افزود: امسال ده محصول جدید را وارد بازار دارو می کنیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: