کد خبر: ۱۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
قیمت نفت در روز پایانی هفته گذشته با انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا افزایش یافت و به 70.85 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش قلم به نقل از رویترز، با توجه به انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا که احساس برای تقاضا را تقویت کرد و با توجه به کاهش تولید ایران و ونزوئلا به علت تحریم‌های آمریکا، قیمت نفت در روز جمعه افزایش یافت.

اما پس از افزایش ذخایر نفت آمریکا که هفته گذشته گزارش شد، متوسط قیمت نفت طی هفته گذشته کاهش یافت

هر بشکه نفت برنت با 10 سنت افزایش 70.85 دلار فروخته شد. نفت برنت طی هفته گذشته 2.6 درصد از ارزش خود را از دست داد و رشته افزایشی 5 هفته‌ای را شکست.

نفت خام آمریکا با 13 سنت افزایش 61.9 دلار معامله شد. این نوع نفت طی هفته گذشته حدود 3 درصد از ارزش خود را از دست داد که دومین هفته کاهشی متوالی محسوب می‌شود.

گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا در ماه آوریل رشد نشان داد و نرخ بیکاری به کمترین میزان در بیش از 49 سال اخیر برابر با 3.6 درصد رسید، این آمار انتظارات برای تداوم تقاضای بالا برای نفت را تقیوت کرد.

فیل استریبل، استراتژیست ارشد بازار در شیکاگو گفت: «اگر افراد بیشتری سرکار بروند، مجبورند رانندگی کنند با از حمل و نقل عمومی برای رسیدن به محل کار استفاده کنند... ما احتمالا شاهد افزایش تقاضا برای بنزین و نفت در تابستان هستیم.»

وی افزود به دنبال این گزارش، ارزش اوراق قرضه بالا رفت و ارزش دلار افت کرد که سبب افزایش قیمت آتی نفت شد.

البته با توجه به گزارش روز چهارشنبه مبنی بر افزایش ذخایر نفت آمریکا به بالاترین میزان از سپتامبر 2017 و افزایش تولید این کشور به رکورد 12.3 میلیون بشکه در روز، افزایش قیمت نفت در بازارهای نفتی محدود شد.

بر اساس آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، صادرات نفت آمریکا در ماه نوامبر، برای نخستین بار به 3 میلیون بشکه رسید و در اوایل سال جاری از 3.6 میلیون بشکه در روز عبور کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: