کد خبر: ۱۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد:
قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی بر ورود شهرداری به حوزه فرهنگسازی ایمنی و مدیریت بحران تاکید کرد.
به گزارش از قلم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، امروز چهارشنبه یازدهم اردیبهشت ماه حبیب ایل بیگی در نشست خبری دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه جامعه ایمن که در سینما هویزه برگزار شد، اظهار کرد: حضور شهرداری‌ها در کنار سایر مراکز فرهنگی برای برگزاری این نوع رویدادها می‌تواند موثر باشد و نقش درستی که از حوزه مدیریت شهری مطالبه می‌کنیم همین است.
وی تاکید کرد: ورود شهرداری به حوزه فرهنگسازی و برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند شرایط را برای تولید آثار بهتر فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه موثرترین راه فرهنگسازی، استفاده از ابزار تصویر است، بیان کرد: این روش فرهنگسازی به شیوه غیرمستقیم و در ضمیر ناخودآگاه افراد تاثیرگذار است.
قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به اینکه برای فرهنگسازی در زمینه ایمنی و مدیریت بحران در کشور خیلی دیر اقدام شده است، گفت: نتیجه تعلل در این زمینه را می‌توانیم در مواقع بروز بحران در جای جای کشور مشاهده کنیم. چه اینکه می‌شد با آموزش، فرهنگسازی و ایمن‌سازی اتفاقات این چنینی رخ ندهد.
ایل بیگی با تاکید بر اینکه این بنیاد در زمینه صدور مجوز، همفکری و همراهی برای تولید آثاری با محوریت ایمنی آماده همکاری است، بیان کرد: عصر کنونی عصر ارتباطات و استفاده از تلفن همراه است و شاید باید جهت‌دهی بیشتری صورت گیرد تا آثاری که می‌تواند در فضای مجازی منتشر شود، بکارگیری گردد.
وی با بیان اینکه خوشبخانه کشوری هستیم که سینماگر زیاد داریم، افزود: شاید این پدیده در بسیاری از کشورها نباشد. فیلم‌سازان درجه یک در سینما حرفه‌ای مطرح می‌شوند و کار جشنواره‌هایی از این دست، تشویق و استعدادیابی و حمایت از تولید است.
قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی خاطرنشان کرد: نیازمند ایجاد صندوق حمایتی برای آثاری هستیم که در این حوزه قرار است ایجاد شود تا اثرگذاری کار بیشتر شود و آثار خوبی عرضه گردد.
ایل بیگی با اشاره به آثار سفارشی، اظهار کرد: برخی معتقدند باید از موضوعاتی که بوی سفارشی می‌دهند، پرهیز کنند. در حالی‌که بسیاری از فیلم‌های سفارشی در سطح جهان تولید می‌شوند که ارزشمند هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: