کد خبر: ۱۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران:
عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران گفت : برای ساماندهی خیابان کارگر در سه حوزه جداره، کف و مکان رویداد می‌تواند اقداماتی صورت گیرد.
به گزارش قلم به نقل از روابط عمومی و بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام با بیان این مطلب که این ایستگاه در منطقه ۷ شهرداری تهران قرار دارد، بیان داشت: زیر بنای ایستگاه امام حسین (ع) بیش از ۱۳ هزار متر مربع و طول سکوی آن ۱۴۰ متر است.

به گفته مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) این ایستگاه در ادامه ۹ کیلومتر از بخش جنوبی خط ۶ مترو قرار دارد که سه ایستگاه آن شامل دولت آباد، بعثت و میدان شهدا اخیرا به بهره برداری رسیده است.

امام با اشاره به اینکه این ایستگاه در میدان امام حسین (ع) قرار دارد، افزود: روش ساخت ایستگاه میدان امام حسین (ع) کاملا زیر زمینی بوده و عمق آن ۳۶ متر می‌رسد که به عنوان دومین ایستگاه عمیق متروی پایتخت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه میدان امام حسین (ع) با خط ۲ تقاطع دارد، تصریح کرد: با راه اندازی این ایستگاه، انتقال و جا به جایی مسافران جنوب شرقی تهران با خط ۲ به سهولت انجام خواهد شد.

امام ادامه داد: تجهیزات ایستگاهی شامل ۸ پله برقی نیز در مرحله ساخت و نصب قرار دارد که از این تعداد ۳ دستگاه در حال نصب و ۴ پله برقی در حال حمل به کارگاه و ۱ دستگاه نیز در کارخانه در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: این ایستگاه سه ورودی دارد که دو ورودی جنوبی آن ساخته شده است و یک ورودی نیز در حال ساخت است.

امام افزود: با توجه به اینکه میدان امام حسین (ع) یکی از شلوغ‌ترین میادین سطح شهر تهران محسوب می‌شود که با راه اندازی این ایستگاه جذابیت سفر بیشتری برای مسافران خط ۶ فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی و ساختمانی این ایستگاه، گفت: پیشرفت در این بخش بیش از ۹۰ درصد است و با تامین منابع مالی بخش تجهیزاتی شامل سیگنالینگ، نصب هواساز و هواکش، پست‌های برق و سیستم مخابراتی نیز تکمیل خواهد شد.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در عین حال تاکید کرد: خط ۶ مترو یکی از خطوط پرترافیک شهر تهران محسوب می‌شود که در صورت تکمیل شدن تمامی ایستگاه‌های آن قابلیت جابه‌جایی بیش از یک میلیون مسافر در روز را خواهد داشت.

بخش جنوبی خط ۶ مترو شامل ایستگاه‌های دولت آباد، کیانشهر، بعثت، منصور، میدان خراسان، قیام (تقاطعی با خط ۷)، امیر کبیر، میدان شهدا (تقاطعی با خط ۴، میدان امام حسین (ع)، میدان سپاه، شریعتی، میدان هفت تیر (تقاطعی با خط ۱)، کریمخان، میدان ولیعصر (عج) (تقاطعی با خط ۳) است.

خط ۶ متروی تهران به‌طول ۳۲ کیلومتر و ۲۷ ایستگاه از منطقه دولت آباد در جنوب شرقی تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پرجمعیتی مانند کیانشهر، بعثت، ۱۷ شهریور، میدان خراسان، شهید محلاتی، میدان شهدا، میدان امام حسین (ع)، میدان سپاه، میدان هفت تیر، میدان ولیعصر (عج)، بلوار کشاورز، جلال آل احمد، نصر (گیشا)، شهرک آزمایش، مرزداران، اشرفی اصفهانی، پیامبر، شهید ستاری، آیت‌الله کاشانی عبور کرده و به منطقه کن و سولقان واقع در شمال غربی تهران می‌رسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: