کد خبر: ۱۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
عضو هیئت مدیره انجن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: در سال ۹۷ شوک قیمتی شدیدی به متقاضیان وارد شد و با افزایش سه برابری قیمت‌ها، دیگر پس انداز خریداران برای تهیه یک واحد مسکونی کفایت نمی‌کند
به گزارش قلم، حسن محتشم عضو هیئت مدیره انجن انبوه سازان مسکن استان تهران با اشاره به اینکه قیمت مسکن در سال گذشته شاهد افزایش صد در صدی بوده است، گفت: در سال ۹۷ شوک قیمتی شدیدی به متقاضیان وارد شد و با افزایش سه برابری قیمت‌ها، دیگر پس انداز خریداران برای تهیه یک واحد مسکونی کفایت نمی‌کند بنابراین در سال گذشته شاهد کاهش میزان معاملات مسکن بودیم.

وی تاکید کرد: امسال بازار مسکن کشش افزایش قیمت را ندارد و قیمت مسکن کمتر از نرخ تورم افزایش خواهد یافت که این به معنای ارزان شدن قیمت مسکن است.

محتشم افزود: تا پایان فصل بهار شاهد رشد قیمتی در این بازار نخواهیم بود و در فصل تابستان هم همزمان با افزایش کالای مصرفی ساخت و ساز قیمت مسکن هم رشد می‌یابد، اما بیشترین تأثیری که در بازار مسکن وجود خواهد داشت ناشی از نوسانات نرخ ارز است.

عضو هیئت مدیره انجن انبوه سازان مسکن استان تهران بیان کرد: در صورتی که نوسانات ارز امسال همانند سال گذشته تکرار شود بازار مسکن هم تعادلش به هم می‌ریزد و قیمت‌ها تغییر خواهد یافت، اما آمار‌ها و گزارش ها نشان می‌دهد که امسال بازار آرامی برای تمامی بخش‌های اقتصادی خواهد بود.

وی درباره بازار اجاره گفت: در بازار اجاره شاهد افزایش قیمت خواهیم بود و با توجه به آن که بسیاری از متقاضیان، قدرت خرید مسکن خود را از دست داده‌اند بنابراین میزان تقاضا در این بازار افزایش خواهد یافت و همین امر زمینه ساز رشد قیمتی در این بخش خواهد بود.

محتشم با بیان اینکه قدرت خرید مسکن در بین متقاضیان نسبت به سال‌های گذشته کاهش بسیار زیادی خواهد داشت، گفت: همین امر باعث می‌شود که مالکان قیمت‌های ملک خود را با نرخ مناسب‌تری عرضه کنند تا خریدار برای این بازار وجود داشته باشد، اما اگر قیمت‌های مالکان بیش از نرخ‌های عرف باشد هیچ خریداری در بخش مسکن پیدا نمی‌شود در نتیجه باید امسال منتظر یک ثبات قیمتی باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: